24815
netweters
|
152887
antwoorden
|
20752
vragen
|
3 jaar zelfde pc, zelfde netwerk zelfde printer , nergens update
werkt 3 jaar perfect, en nu niet meer
dank zij vorige oplossing op https://www.netweters.be/t5/E-mail/mail-settings-voor-printer-scanner-die-mails-verstuurt/td-p/14545...
maar dit is nu niet meer geldig in 2025, helaas !?
ik zag verschillende andere posts:
- neen , het is geen win11 probleem
- neen , het is niet na een nieuwe firmware
- neen, ik wil niet NASP2 als alternatief
het is een brother MFC-9140CDN, pc op win10
Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: mail settings voor printer/scanner die mails verstuurt
dit werkt NIET
dit heeft jaren gewerkt, maar nu niet meer in 2025
----
Het e-mailadres van het apparaat is ongeldig. Geef een e-mailadres van niet meer dan 60 ASCII-tekens op. (Het is mogelijk dat bepaalde servers geen ASCII-tekens ondersteunen.)
en het was wel degelijk een geldig emailadres..!?
ja, een geldig emailadres, telenet adres (veranderd naar XXX om anonieme weergave te hebben hier)
Het heeft gewerkt tot vorige maand op poort 25 (zie screenshot) , en na consultatie van andere posts heb ik in een (ander) screenshot met poort 587 de 'huidige' settings ingegeven , corrigeer waar dit mis is aub, want dat werkt ook niet.
Ook al is dat toestel van 2013 volgens u, dat is geen reden dat iets plots niet werkt, zonder enige melding, softwarematige verouderingsmankementen zou echt wel een intriest verdienmodel zijn... Er zijn heel veel mensen die weigeren van iets nieuws te kopen om moeder Natuur niet op te zadelen met nog wat meer rommel.
@dezon sterkere beveiliging en een toestel dat niet meer ondersteund wordt omdat het oud is, ik snap uw frustratie, heb zelf ook nog een printer met scanner en fax nog staan dat enkel nog kan scannen, de rest werkt niet meer omdat het niet meer ondersteund wordt.
maar als dat het beleid is van een bedrijf om een toestel na X aantal jaar niet meer te ondersteunen kan je niet veel meer doen dan dit te aanvaarden, ook al is dat onaanvaardbaar voor een klant.
is het spijtige er aan, al werkt je toestel nog perfect naast dit ene probleem, je kan er weinig aan doen, je mag tevreden zijn dat je al zolang van kon genieten.
ook al is dat voor jou geen oplossing.
@dezon schreef:
dit werkt NIET
probeer "Servercertificaat verifiêren" eens uit te vinken?
Alternatief via Gmail uitsturen (hoervoor moet je een "app paswoord" aanmaken in je gmail account
@dezon schreef:3 jaar zelfde pc, zelfde netwerk zelfde printer , nergens update
het is een brother MFC-9140CDN, pc op win10
Als jouw printer al 3 jaar draait zonder update, dan heb je niet de meeste recente Firmware 🤔.
Probeer eerst de Firmware van de printer te updaten (tenzij dat automatisch on-line gebeurd is)