24749
netweters
|
152304
antwoorden
|
20689
vragen
|
In jan. 2020 bij aanzetten PC en e-mails willen binnenhalen (Thunderbird) geregeld de boodschap "Verzending van gebruikersnaam niet gelukt. Mailserver pop.telenet.be antwoordde : No POP server defined. Use real server address instead of 127.0.0.1 in your account."
Ik heb dat niét gedaan, maar bij heropstarten PC was het oké.
Een week lang geen probleem meer. Maar nu wel weer, met melding "De verbinding met server.pop.telenet werd geherinitialiseerd." PC na 5 minuten heropgestart, en dan weer oké. Internetverbinding is nooit probleem.
VRAAG : ligt het aan mij / mijn pc ?
@igvfer schreef:
Daarom net na het opstarten ctrl + alt + del. Taakbeheer. Dan kan je zien wat er daar allemaal aan het draaien en opstarten is. Ik heb zo'n vermoeden dat dat heel veel is.
Nog sneller is ctrl + shift + esc. Zo ga je rechtstreeks naar taakbeheer.
Stefaan, Ignace, Bjorn,
Bedankt. Avast e-mail shield uitzetten zal ik zeker proberen. Als het probleem zich nog eens voordoet... Momenteel is het oké. Maar ik laat nu wel altijd de pc enkele minuten 'opwarmen' na het aanzetten. (= tot er geen pieken meer zijn in de lijn van Gadget CPU usage). En als ik toch eens té ongeduldig ben, en het weer van dat is, dan even Taakbeheer (mijn zoon raadde aan: Ctrl + Shift + Esc) en zien of daar iets overactief is.
Aurel
Hey,
Ik ben bijna zeker dat het AVAST is. Ik heb al maanden hetzelfde probleem met Outlook 365. Net nadat de PC opgestart is, kan outlook geen mails ontvangen.
Internet is direct aanwezig, laatste updates van Windows 10 (versie 1909).
Eens AVAST uitgeschakeld en daarna wel direct mails via Outlook 365. Sinds vorige week ontdekt dat AVAST het probleem is.
Hallo,
Het is zeker AVAST niet! Ik gebruik AVG en heb af en toe hetzelfde probleem (en dit met een uiterst snelle en performante computer).
Groeten,
Jan
Waarom zou het Avast niet zijn? Ik ben ook vrij zeker dat het Mail Shield de oorzaak is? Heeft AVG ook zo'n schild. Dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.
Ik ben vrij zeker dat het AVAST is bij mij. Daarnet PC opgestart en telkens foutmelding in Outlook 365. Daarna e-mailschild uitgeschakeld, direct alle mails binnen gekregen.
Als ik wat meer tijd heb, zal ik zoeken naar een oplossing.
Via Instellingen > Algemeen > Probleemoplossing > [v] Avast vertraagd opstarten is het probleem misschien verholpen, al raadt Avast dit af. Persoonlijk zou ik het Mail Shield gewoon uitschakelen/verwijderen. Zoals gezegd wordt mail al door Telenet gescand.
Bjorn en 'Mulle',
Bedankt. Weten dat ik 'lotgenoten' heb is een troost. Wat voorgesteld wordt zal zeker efficiënt zijn.
Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat het nog altijd zo is dat ik de voorbije dagen de pc eerst even laat opwarmen (tot mijn CPU usage-gadget toont dat hij rustig geworden is, zo ongeveer 4 à 5 minuten) en dat ik dan geen enkel probleem heb.
De voorbije maanden was er altijd enige moeite om e-mails meteen binnen te halen (soms herhaalde pogingen nodig), maar de laatste weken was er dus altijd die specifieke foutmelding. Er zal dus bij Avast iets gekomen zijn dat de zaken nog meer bemoeilijkte.
Aurel
Vertraagd opstarten wil ik niet en mail shield hou ik liever ingeschakeld.
Na wat verder analyseren van mijn PC en logs van Avast, heb ik de indruk dat het Windows 10 er ook voor iets tussen zit.
Telkens ik mijn PC forceer om opnieuw op te starten en na het opstarten Outlook open, heb ik geen problemen. Alles werkt perfect.
Enkel als je de PC afsluit via Windows en daarna terug opstart beginnen de problemen. Windows 10 sluit zich standaard niet volledig (soort hybernate stand) om later het opstarten te versnellen. Als je dan de PC opstart en outlook open doet zijn er problemen. In de logging van Avast zie ik ook dat avast is zogezegd blijven draaien (meer dan een dag actief was de mail shield) terwijl de PC maar enkele uren aanstond.
Met 2 vinkjes aan te passen in Avast is bij mij het probleem opgelost.
Kies bovenaan in Avast voor "MENU" > "INSTELLINGEN" > "BESCHERMING" > "BELANGRIJKE SCHILDEN" > naar onderen scrollen tot bij "E-MAILSCHILD"
'Mulle',
Ik twijfel er niet aan: jouw systeem is prima. Ik hou het in gedachten. Voorlopig laat ik de pc nog 5 minuten 'opwarmen'. Maar als het zich weer eens hardnekkig(er) voordoet, weet ik wat te doen.
A propos, ik zou een Screenshot plaatsen, maar ik weet niet meteen hoe. Hoe dan ook, mijn scherm ziet er niet zo uit als bij jou. Als ik Bescherming > Belangrijkste schilden > e-mailschilden onderneem, dan zie ik daar niet de aan- of uitvinkbare zaken, maar wel :
"Wilt u dit schild echt uitschakelen ? Let wel, als u een schild uitschakelt, ben u niet afdoende beschermd." (Geef toe, het klinkt ietwat dreigend.)
En dan kan ik kiezen tussen:
- 10 minuten stoppen
- 1 uur stoppen
- Stoppen tot volgende herstart
- Voorgoed stoppen.
Niets dat echt "(uit)vinkbaar" is zoals bij jou. (Maar er zitten momenteel wel een tros vinken in de tuin. 🙂 )
Aurel
(5 minuten later)
Sorry, negeer mijn "A propos" van daarnet. Zojuist gezien dat ik tóch terecht kom op jouw Avast-scherm. Ik had alleen maar een lichtjes andere weg gevolgd.
Aurel
@AurelSercu Dit even terloops. Onder windows is er nu een heel praktisch tooltje om screenshots te maken. Dat noemt knipprogramma. Dat kan je aan je taakbalk onderaan vastmaken zodat het altijd bereikbaar is. En je selecteert perfect het stuk van het scherm dat je wil.
Dit omdat je aangaf niet direct een knipsel te kunnen maken.