24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
ik heb hier weer problemen met de outlook app op mijn samsung en het versturen van mails. Inkomende mails zijn geen problemen, versturen wel. Ik heb dit nog al eens voorgehad maar de oplossing van toen (ergens vorig jaar) ben ik vergeten, daarvoor had ik ook al problemen met de mail app van samsung zelf, daardoor ben ik overgeschakeld naar outlook app. In mijn outlook app zitten nog 3 andere accounts (mailboxen) en die werken wel naar behoren.
Ik heb de telenet-account al eens verwijderd en opnieuw ingesteld maar nog steeds hetzelfde probleem, ik heb ook mijn samsung al eens heropgestart, hielp ook niet.
Ik krijg oa volgende melding als ik bij een bericht een mail-adres wil invoegen: 'Error adding recipient to message', deze melding krijg ik niet weg, ik moet de app dan sluiten.
Ik krijg ook een melding als ik een bericht wil aanmaken: 'Failed to save draft on server'.
Bij alle andere accounts heb ik niks van bovenstaande problemen.
Iemand nog een idee wat ik nog verder kan doen?
Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: outlook app samsung problemen
@vercee je account is misschien gehackt? Dan blokkeert Telenet uitgaande verkeer en kan je geen mails verzenden. Toch eens naar de helpdesk bellen om dit te laten nakijken.Link naar de desbetreffende info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geen-uitgaande-e-mails-omdat-je-mailbox-gehackt-werd/
Lukt het wel om emails te versturen vanaf webmail, of misschien een mail applicatie op de PC? Met andere woorden, is het een probleem op de Samsung GSM, of algemeen om email te kunnen zenden vanaf je account?
SMTP instellingen staan juist, heb de account verwijderd, opnieuw ingesteld enzovoorts.
Blijf foutmeldingen krijgen.
Ik heb dezelfde problemen als vermeldt in dit draadje
Normaal krijg je dan toch een mail van Telenet met het bericht dat je account gehackt is, in het verleden hebben we dit al gekregen toen de account van een huisgenoot gehackt was.
Ja van de webmail versturen is geen probleem.
Ook de andere accounts in de Outlook app (gmail, hotmail, werkaccount) versturen zonder problemen.
Het is enkel de telenet account die voor problemen zorgt.
Als het aan Microsoft ligt dan zou ik met mijn andere accounts toch ook niets kunnen versturen? Of heb ik dat mis.
Toen ik de vorige keer die problemen had denk ik dat het opgelost was bij een nieuwe update maar ik weet niet meer bij wie de update was (Telenet of Outlook app)
Kan je eens je instellingen hier neerzetten in tekst of een foto zodat we ook zien welke instellingen je juist gebruikt ? Op die manier kunnen we zien of je ook daadwerkelijk de juiste instellingen gebruikt.
Gelieve wel persoonlijke informatie zoals gebruikersnaam en paswoorden en email adressen achterwege te laten in verband met de privacy.
Aan beveiligingstype heb ik niets veranderd anders krijg ik de foutmelding:
Emailbeveiliging niet gegarandeerd
Kan je eens de beveiligingssleutel aanpassen naar TLS ? Nu staat er STARTTLS maar heb je ook de mogelijkheid naar gewoon TLS?
Eventueel SSL met poort 465 of zonder SSL met poort 25.
nee dat gaat niet, ik kan enkel STARTTLS kiezen, als ik SSL/TLS kies dan kan ik geen verbinding met de server maken.
Deze opties (STARTTLS) is de enige die geen foutmelding geeft.
Dit zijn de opties:
- SSL/TLS
- SSL/TLS (alle certificaten accepteren)
- STARTTLS
- STARTTLS (alle certificaten accepteren)
ik zie nu net dat er een update voor de Outlook app is binnengekomen (was er gisteren nog niet)
Ik ga deze nu eerst uitvoeren en testen of het wel lukt.