Beantwoorden
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Ik gebruik outlook en stel vast dat zeer snel mijn prullenmand wordt leeggemaakt ook op webmail.

Hoe kan ik dat vermijden?

Op outlook is het ingestel niet verwijderen

outlook.png

0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Wat noem je zeer snel?

 

Normaal gezien wordt in webmail de prullenbak niet automatisch vanzelf geleegd, die blijft staan tot je hem zelf leegmaakt.

Ik heb eens gekeken bij mij en ik kan dat zelfs niet aanpassen, die optie is greyed out voor deze folder.

 

Het moet dus wel van ergens anders komen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

@jaak27 

 

ik heb eens wat screenshots gemaakt van mijn webmail. Zoals je kan zien zijn er slechts twee eigenschappen van de prullenbak die je kan bewerken: Een "nieuwe map" maken en "openen op tabblad". Het item "eigenschappen bewerken" is greyed out

 

prullenbak bewerken.jpg

 

Moest het toch kunnen, dat is inderdaad de plaats waar je de bewaartermijn zou kunnen bijstellen naar wens (screenshot van een andere map, waar dit wel toegelaten is):

 

mapeigenschappen.JPG

 

Maar helaas, dat kan dus niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Alles van voor 16/1 is verwijderd uit de prullemand.

 Dat kan toch niet! Dat mag toch niet! Dat doet Telenet om zijn opslag te beperken?

Vroeger was dat niet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

@jaak27 

 

Als het al inderdaad door Telenet gebeurd is, dan toch niet bij iedereen. Bij mij staat daar nog rommel in van jaren oud.

Om correct te zijn, stond, want toen ik dat zag (ga daar eigenlijk nooit in kijken) heb ik uit schaamte (wat staat al die oude rommel hier nog te doen) al die oude rommel zelf verwijderd.

 

EDIT: ik vermoed dat er toch iets anders gebeurd is dan een ingreep van Telenet hoor .. Waarom zouden ze dat doen? Als je box vol is heb jij een probleem, niet Telenet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Ik heb inderdaad een probleem. Dat is juist mijn vraag, hoe komt dat? Hoe kan mijn box vol zijn? Hoe kan ik dat weten? Krijg ik een verwittiging? Die verwijdering gebeurt al de laatste maanden. Vroeger nooit en ik heb Telenet van dag 1, de Pandora tijden. Alle instellingen lijken correct. Ik beschuldig niemand maar ik zoek de oorzaak en een oplossing.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

@jaak27 

 

Ik heb geen idee of je daar een verwittiging van krijgt, mijn box heeft nog nooit vol gezeten.

 

Intussen weet ik wel hoe je snel kan kijken hoe het zit met uw webmail: rechts bovenaan staat uw gebruikersnaam. Daar juist onder zie je een fijne grijze horizontale streep. Ga met uw muis boven (of op zo je wil) die streep hangen (hooveren heet dat) en wacht enkele seconden. Dan verschijnt er een tekstbalk met daarin de info over de bezettingsgraad van uw mailbox.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Dat zal het dus niet zijn

bezetingsgraad.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Gebruik je uitsluitend webmail?

Heb je een mailprogramma op je pc?

Gebruik je soms een mailapp op smartphone of tablet?

Ben je de enige die toegang heeft tot je mail?

Heb je een alias op je mail en is daar wat gewist?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail


@jaak27  schreef:

Dat zal het dus niet zijn

bezetingsgraad.png


Ik heb uw afbeelding afgekeurd omdat uw volledig mail adres er gewoon leesbaar stond. Als je dat even maskeert kun je de afbeelding opnieuw posten zonder probleem.

Ik kan wel even vermelden (voor de andere lezers) dat uw box slechts voor 13% vol is, dus dat is inderdaad het probleem niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jaak27
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Prullenmand wordt vanzelf leeggemaakt in Webmail

Goede opmerking. Op mijn iPhone was het goed ingesteld (zie foto), maar op de iPad, die ik nooit gebruik, stond het fout. Hopelijk opgelost.

 

IMG_6419.PNG

.