24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Dag,
Ik heb onlangs een AIO-printer gekocht.
Na een tijdje sukkelen ben ik erin geslaagd om via de smtp 'mail.telenet.be' gescande documenten via mail te laten toekomen op een outlook.be email-adres, maar op een hotmail.com email-adres lukt het niet...
Via telnet ook eens de smtp-server getest voor beide , maar die geeft precies geen fouten terug...
Heeft nog iemand dat probleem?
gr,
G
Nee, en die foutmelding zou ik ook niet echt kunnen zien denk ik.
En outlook.be is ook van microsoft dus ik denk dat ze dezelfde instellingen op gebied van mailsize hebben.
Sorry, een beetje laat:
printer: ricoh sp 311sfn
Ik heb de handleiding even bekeken en onder SMTP Tab kom ik Authentication Method tegen. Je kan o.a. kiezen voor Anonymous en SMTP. Welke heb jij ingesteld?
Voor het eerste moet je geen gebruikersnaam of wachtwoord invullen. Als je die methode gebruikt hebt, dan zou ik het eens proberen via SMTP. Vul dan User Name (gebruikersnaam) en Password (wachtwoord) in. Gewoon dezelfde die je gebruikt voor POP/IMAP (Telenet). Maak dat je 200% zeker bent dat er geen fouten instaan.
Vergeet ook niet Device E-mail Address (het afzender adres van de printer) in te vullen. In principe kan je daar eender welk adres voor nemen, zolang het maar een werkend adres is. Een telenet.be adres bijvoorbeeld.
Ik zie Server Timeout staan. Het kan geen kwaad om die time-out wat te verhogen.
Dag,
Bedankt om er eens naar te kijken, maar ik heb het ondertussen wel opgegeven.
't Is dus niet zo dat het niet lukt, het lukt alleen niet met het hotmail.com adres. Met het outlook.be adres lukt het wel. Dus alle instellingen zijn identiek, alleen het adres van de ontvanger verschilt. En de 2 adressen zijn microsoft-accounts.
@Ex-Netweter schreef:Dag,
Bedankt om er eens naar te kijken, maar ik heb het ondertussen wel opgegeven.
't Is dus niet zo dat het niet lukt, het lukt alleen niet met het hotmail.com adres. Met het outlook.be adres lukt het wel. Dus alle instellingen zijn identiek, alleen het adres van de ontvanger verschilt. En de 2 adressen zijn microsoft-accounts.
Misschien komen de emails in je hotmail account in de spam terecht? Of er staat een beveiligingsinstelling anders waardoor die geblokkeerd worden.
Kun je dat eens nakijken?
Check ook even bij de instellingen van je hotmail dat hij pop toelaat. Inloggen op je hotmail, wieltje rechts bovenaan klikken, opties, linkerkolom email, accounts, pop en imap, "toestaan dat apparaten pop gebruiken" aanvinken.