Beantwoorden
bol_cholesterol
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
All I want for X-mas is YOU A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Dag,

 

Ik heb onlangs een AIO-printer gekocht.
Na een tijdje sukkelen ben ik erin geslaagd om via de smtp 'mail.telenet.be' gescande documenten via mail te laten toekomen op een outlook.be email-adres, maar op een hotmail.com email-adres lukt het niet...
Via telnet ook eens de smtp-server getest voor beide , maar die geeft precies geen fouten terug...

Heeft nog iemand dat probleem?

gr,

G

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Als je naar dit hotmail adres stuurt krijg je dan geen foutmelding? bv dat de mail te groot is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bol_cholesterol
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
All I want for X-mas is YOU A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Nee, en die foutmelding zou ik ook niet echt kunnen zien denk ik.
En outlook.be is ook van microsoft dus ik denk dat ze dezelfde instellingen op gebied van mailsize hebben.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Over welke printer (merk, type) gaat het juist?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bol_cholesterol
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
All I want for X-mas is YOU A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Sorry, een beetje laat:

 

printer: ricoh sp 311sfn 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Ik heb de handleiding even bekeken en onder SMTP Tab kom ik Authentication Method tegen. Je kan o.a. kiezen voor Anonymous en SMTP. Welke heb jij ingesteld?

 

Voor het eerste moet je geen gebruikersnaam of wachtwoord invullen. Als je die methode gebruikt hebt, dan zou ik het eens proberen via SMTP. Vul dan User Name (gebruikersnaam) en Password (wachtwoord) in. Gewoon dezelfde die je gebruikt voor POP/IMAP (Telenet). Maak dat je 200% zeker bent dat er geen fouten instaan.

 

Vergeet ook niet Device E-mail Address (het afzender adres van de printer) in te vullen. In principe kan je daar eender welk adres voor nemen, zolang het maar een werkend adres is. Een telenet.be adres bijvoorbeeld.

 

Ik zie Server Timeout staan. Het kan geen kwaad om die time-out wat te verhogen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bol_cholesterol
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
All I want for X-mas is YOU A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Dag,

Bedankt om er eens naar te kijken, maar ik heb het ondertussen wel opgegeven.
't Is dus niet zo dat het niet lukt, het lukt alleen niet met het hotmail.com adres. Met het outlook.be adres lukt het wel. Dus alle instellingen zijn identiek, alleen het adres van de ontvanger verschilt. En de 2 adressen  zijn microsoft-accounts.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK


@bol_cholesterol schreef:

Dag,

Bedankt om er eens naar te kijken, maar ik heb het ondertussen wel opgegeven.
't Is dus niet zo dat het niet lukt, het lukt alleen niet met het hotmail.com adres. Met het outlook.be adres lukt het wel. Dus alle instellingen zijn identiek, alleen het adres van de ontvanger verschilt. En de 2 adressen  zijn microsoft-accounts.


Misschien komen de emails in je hotmail account in de spam terecht? Of er staat een beveiligingsinstelling anders waardoor die geblokkeerd worden.

 

Kun je dat eens nakijken?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

Scan naar mail outlook.be OK, hotmail.com NOK

Check ook even bij de instellingen van je hotmail dat hij pop toelaat. Inloggen op je hotmail, wieltje rechts bovenaan klikken, opties,  linkerkolom email,  accounts, pop en imap, "toestaan dat apparaten pop gebruiken" aanvinken.

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
0 Likes