Beantwoorden
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

Beste,

 

Ik ben op zoek om wat minder spam te krijgen. Elke dat +-70 e-mails aan spam

maar goed, het probleem is dat ik een email adres blokkeer en dat toch binnenkomt ondanks dat ik een regel maak voor dat email, ofwel maak ik de regel niet goed of wat?

 

Heeft er iemand wat tips om een bepaald woord / email te blokkeren?

De info op de telenet website werkt niet.

 

 

spam.png

 

Dank u

 

SP: ik gebruik alleen telenet webmail

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

Als je bereid zou zijn om over te stappen naar een degelijke mailclient, dan zou Mozilla Thunderbird een goed (en gratis) alternatief kunnen zijn. Een whitelist van alle adressen in je adresboek, zelflerende filter die je even moet opleiden én een koppeling aan een spamlist zoals bijvoorbeeld SpamPal, SpamAssassin, ...

 

En als je echt zo veel spam krijgt, dan is er wat mij betreft maar één mogelijke oplossing: de korte pijn en het adres opgeven en vervangen door - meerdere - andere adressen. Je zou bijvoorbeeld een eigen domeinnaam kunnen registreren met mailhosting en zgn. catch all ondersteuning. Dat houdt in dat je zo veel adressen kan aanmaken als je wil. Waarom is dat handig? Stel dat je een domeinnaam hebt example.com. Als je dan ergens registreert, bijvoorbeeld bij Telenet, dan zou je het adres telenet.be@example.com kunnen aanmaken. Registreer je voor Proximus, dan maak je proximus.be@example.com aan enz.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

veranderen/verwijderen van email adres is geen optie, er hangt te veel aan dat email vast (login data), alleen privé mails.

 

het zou handiger zijn om gewoon ze te blokkeren via de regels of werken die niet??

blokkeer domein ".xyz", maar toch gebeurd dit niet. ook al staat er een regel in

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

@Janvier123  Het probleem is soms dat er staat dat deze mail van dit mailadres komt maar als je in de header kijkt zie je soms een ander adres. En dan werkt het natuurlijk niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

is het dan op één of andere manier mogelijk om een domein/email adres direct in de vuilbak te deponeren? want uiteindelijk is dat wat ik probeer te bekomen, mijn inbox blijft 99% van de tijd wel proper, maar af en toe glipt er toch één in spambox (eBox emails)

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

doe eens volgende instelling in "Mijn Telenet" voor uw mailbox: Spam markeren met [SPAM] in het onderwerp.

Dan maak je nog een regel om de mais met [SPAM] in het onderwerp weg te gooien.

Dan zal je zien dat er nog nauwelijks spam zal komen in uw inbox.

Suc6


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

Anti spam tips:

Zo weinig mogelijk je adres delen. Bijvoorbeeld in een winkel voor je spaarkaart of online om te zien of je iets gewonnen hebt.

Wanneer men je e-mail vraagt om iets te bevestigen gebruik dan 10 minute mail of maildrop.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

Ik ben geen voorstander om mails gemarkeerd als spam op een automatische manier weg te gooien.  Het kan altijd (zeer zelden) gebeuren dat een gewenste mail als spam gemarkeerd wordt. 

Vermijd het openen (lezen) van spam mails. Vermijd het automatisch openen van bijlagen.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam blijft binnenkomen ondanks geblokkeerd

Daar ben ik het volledig mee eens, maar als je ze liever niet manueel verwijderd blijft enkel automatisch over.

Spam verwijderen met regels op basis van afzender, onderwerp, inhoud... is onbegonnen werk.

Dus als je het niet manueel wil doen dan blijft enkel automatisch over en met de instelling die ik voorstelde komt er sporadisch toch nog een spam door.

Men kan ook zonder regels werken en de spammails naar de spammap laten sturen en daar controleren of er nog gewone mails tussen zitten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes