24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
@PPSschreef:Telenet email forwarden naar GMAIL.
GMAIL haalt WEL de spam eruit!
@telenet : er is echt iets mis met jullie spamfilter!
Ja en nog veel meer dan SPAM alleen.
Amai,het is te merken dat ik niet alleen erg veel last heb van die vervelende SPAM.
Ook ik krijg dagelijks een 50-tal mails binnen van o.a. presscollector.
Telenet; doe er iets aan.
@igvferschreef:Met plezier. En als je een oplossing vindt? Dan krijg je een standbeeld(je).
Er zou een manier moeten bestaan om die berichten te bouncen zodat hun server crasht.
Dat zou alleen maar voor nog méér onnodig verkeer zorgen. En de spammer, die spamt gewoon door.
Als al die gebruikers nu eens een echte mailclient zouden gebruiken ipv webmail. Zelfs al zou die mailclient niet beschikken over degelijke filtermogelijkheden, dan zouden ze alsnog gebruik kunnen maken van iets als SpamPal for Windows.
Een programma dat ik vroeger al eens tegenkwam was MailWasher:
Als ik me niet vergis, dan heeft die de mogelijkheid ingebouwd om mails te bouncen, maar dat is dus compleet nutteloos (en ongewenst).
@Ex-Netweterschreef:Omdat ik de indruk krijg dat ik niet de enigste ben waar het ongeveer 3 maand geleden mee begonnen is. En toevallig alle spam krijg ik ook binnen en andere mensen ook.
Wel raar vindt ge niet? Ik zou zeggen als het alleen bij mij was dat ik zelf wel eens moest kijken naar mijn pc. Maar er klagen toch veel mensen op dit forum over juist hetzelfde. Toeval?
Ik durf te wedden dat er nog veel méér mensen zijn die in die periode niet méér spam hebben ontvangen, maar daar zal je hier niet veel berichten over vinden. Maar het is inderdaad wel duidelijk dat nu precies een "golf" aan de gang is.
Wat mij betreft is TN hier niet voor verantwoordelijk; de spam is immers niet afkomstig van TN-klanten. Dus moet je als gebruiker zelf headers doorzoeken en een klacht sturen naar de abuse-dienst van de provider die de spammer gebruikt/misbruikt. TN biedt antispam aan, maar dat is volgens mij redelijk 'basic'.
Een paar dingen die je kan doen: een blacklist opstellen, iets wat de meeste gebruikers doen. Maar een whitelist is ook een mogelijkheid (als je mailclient het toelaat). Dit betekent: enkel mensen doorlaten die in je adresboek staan.
Er werd in deze draad al aangegeven dat TN gebruik maakt van spamlijsten. Momenteel lijken die niet erg effectief. Misschien moet TN overstappen op 'greylisting'. Dat is (als ik het goed begrepen heb) het tijdelijk tegenhouden van alle mails. Een spammer doet meestal geen tweede poging, dus op deze manier blokkeer je heel wat spam.
Ik krijg de laatste maanden terug heel veel spammails die door de Telenet Spamfilter niet worden tegengehouden. Ik heb daarvoor al naar de Telenet helpdesk gebeld en die zeiden dat ze daar niks kunnen aan doen als de mails niet vanuit België verstuurd zijn. Uiteraard worden die niet vanuit België verstuurd. Zo dom zijn die spammers niet... De enige oplossing is het aanmaken van regels/berichtenfilters. Nu ben ik dagelijks bezig met het opstellen van die regels, maar de afzenders zijn zo creatief dat ze telkens een detail veranderen waardoor ze toch weer door de filter glippen. Wat ik me nu afvraag is waarom Telenet hier geen werk van maakt? Ik kan me niet voorstellen dat, als ik een spammail meteen herken zonder hem te openen, er geen applicatie zou bestaan die dat niet kan. De meeste spams zijn duidelijk herkenbaar door de vreemde mailadressen waar ze vandaan komen, de vele taalfouten, de foute spelling, de hoeveelheid vreemde tekens en de voorspelbare inhoud (cadeaukaart, bonus, verificatie, testers, e.d.) die in normale mails niet voorkomt. Daarom mijn vraag waarom Telenet hier in gebreke blijft....
Ik heb dus hetzelfde voor tot zeer grote vervelens toe.
Zo'n gemeenschappelijk probleem bevestigt alleen maar dat Telenet over een niet correcte spamfilter beschikt. Als dit niet opgelost geraakt overweeg ik sterk van provider te veranderen...
Iemand heeft met aanbevolen om dit probleem aan te kaarten via de Facebook Klachten account op ****
Blijkbaar komt dit onmiddellijk terecht op het hoofdbureau van Telenet en is de reactie veel groter.
Ik ga sowieso mijn klacht noteren.... Wie volgt?
@Ex-Netweter, ik heb jouw post even aangepast. De Netweters is geen plek om Facebook groepen of pagina's te promoten. De pagina die je deelde was ook niet de officiële Facebook pagina van Telenet.
Uiteraard staat het jullie wel vrij om een klacht door te geven.
Maar hiervoor kan je dan best terecht via de officiële Telenet klachtenpagina.
Hallo Suzy
Ipv van te schrijven wat de mensen mogen niet mogen misschien eens het probleem dat de mensen nu hebben te escaleren.
Het is duidelijk dat de mensen sinds enkele maanden problemen hebben met spam en het stopt niet. Ga mij niet vertellen dat Telenet dit eens niet kan nakijken?
Zelf had ik voor januari geen last van spam zoals de andere mensen hier. En sinds enkele maanden worden wij overspoeld door spam.
Misschien toch eens uw best doen om dit door te geven.
@Ex-Netweter wat er mag en niet mag op deze community staat omschreven in de spelregels van De Netweters. Deze werden dan ook toegepast. Daarnaast is dit forum een klant-helpt-klant platform, waar Telenet zelf geen support op biedt, maar wel aanwezig is om de dagelijkse gang van zaken te modereren.
Uiteraard geven we veel voorkomende problemen die hier aangekaart worden intern door, dit werd in het verleden ook al meermaals succesvol gedaan. Zoals we reeds eerder hebben aangegeven in de spam onderwerpen is het bestrijden van spam een continue proces van aanpassingen en wijzigingen. Zodra er nieuwe feedback is of extra informatie beschikbaar wordt gesteld, zal ik deze uiteraard met jullie hier delen.
@Suzy Vindt ge dan ook niet raar dat er na januari zoveel mensen klagen over spam? Wordt dit dan ook niet met de nodige prioriteit nagekeken bij Telenet?
Ik kan absoluut niet begrijpen dat telenet dit niet kan oplossen! Dit lijkt precies wel te lukken bij andere providers...
Inderdaad. Sinds korte tijd heb ik al 30 domeinen van spam-oorsprong moeten toevoegen aan een eigen regel om ze in de spam-box te plaatsen ??? Allemaal hebben ze dezelfde adressen als deze die hier in deze blog zijn aangehaald.
Er komt ongelofelijk veel door op mijn telenet adres. Mijn gmailadres & mijn hotmailadres blijven volledig gespaard.
Dringend tijd dat Telenet haar dienstverlening terzake optimaliseert.
Alternatief zal anders zijn: opgeven van het Telenet adres en vervangen door g- of hotmail & naar andere providers gaan zoeken .
@Ex-Netweterschreef:Dringend tijd dat Telenet haar dienstverlening terzake optimaliseert.Alternatief zal anders zijn: opgeven van het Telenet adres en vervangen door g- of hotmail & naar andere providers gaan zoeken .
Denk je dan dat het bij andere providers beter gesteld is? Ze bieden allemaal een erg 'basic' antispam aan. Spam dat niet afkomstig is van Telenet klanten, daar is TN in principe niet verantwoordelijk voor.
Ik heb een eigen domeinnaam met e-mailhosting en daar bieden ze ook een spamfilter en antivirus aan, maar veel stelt dat niet voor. Een tijd geleden hebben ze wel beslist om 'greylisting' toe te passen en dat blijkt erg effectief.
Verder, in plaats van met webmail te werken kan je het misschien eens proberen met een echte mailclient, Mozilla Thunderbird bijvoorbeeld. Als je IMAP instelt kan je nog altijd overal aan je mail (via een browser) en mail via TB passeert langs 2 filters: de ene op basis van spamlijsten zoals SpamPal, SpamAssassin, ... en de tweede een zelflerende filter die je in het begin wat moet "opleren". Mijn ervaring is dat het erg effectief, al ontvang ik bijna geen spam (o.a. door al heel vroeg met verschillende adressen te werken).
Ik moet wel toegeven dat spam via een smartphone enorm irritant is. Ik ben nog geen enkele mailclient tegengekomen waar je kill filters kan instellen. Enkel Gmail filtert op spam, maar dat werkt enkel met mail op gmail.com en niet op andere domeinen.
Dan wordt gmail voor mij de norm & is de keuze van provider enkel nog gebaseerd op prijs/volume.
dag iedereen,
-Vandaag nog geen enkele spam (is weeral wat geleden). Gisteren 10, eergisteren en ervoor 5/dag,
zo al ongev. 3 maanden.
Ook allemaal dezelfde opbouw en alle dagen andere domeinnamen.
-We voelen ons allemaal gepakt in onze privé en dat doet pijn en terecht, maar we laten ons niet doen!
Het gras is ook altijd groener aan de overkant, maar ik ben ook eens gaan kijken bij andere providers.
Daar heeft men soms zelfs last van scammers en natuurlijk ook spammers en daar duurt het ook wel weken en maanden om het opgelost te krijgen.
-Mijn vrouw heeft ook een mailadres op mijn account bij telenet samen met mij en die krijgt geen ene van die spams en ik allemaal. Ge ziet dat het wel klopt met te zeggen:" Als ze eens je mailadres hebben......"
- Zoals ik eerder al schreef, geef ik alle spam nog steeds door aan "verdacht@safeonweb.be" en "valse-email@fraudehelpdesk.nl " en ook "me@rescam.org" om ze te plagen.
De mensen van TN en de gerechtelijke zullen het wel ooit opgelost krijgen.
Volhouden maar
grtjs