24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sind het weekend is het weer veel erger.
De laatste 24uur > 22 spammails!
Hier zijn de adressen vanwaar ze komen.
Enkel admin@elements.newmissiononline.com is de topper die er 6 geeft !
- dumnhsf7o-dumnhsf7o@pageweekly.com
- v8kz5hpy1y-v8kz5hpy1y@globally.storenetworking.com
- vuunhhm-vuunhhm@rug.gymlists.com
- admin@johnny.newmissiononline.com
- admin@elements.newmissiononline.com
- h3jie5-h3jie5@divx.canaldaily.org
- rea586vr3p-rea586vr3p@remembered.toolsstuff.com
- ikatqeol7-ikatqeol7@divx.canaldaily.org
- bounce-41_html-179164131-3492551-7306606-74@bounce.be.easyfairs.com
- info@immigrant.toolsstuff.com
- l1fv358f@immigrant.toolsstuff.com
- g9y1irs-g9y1irs@tab.canaldaily.org
- 8tmwjw1-8tmwjw1@remembered.toolsstuff.com
- info@rubbing.infotemplate.com
- jacsw587-jacsw587@mono.toolsstuff.com
- hvi2cz4@tab.canaldaily.org
- 4639le1@immigrant.toolsstuff.com
Verwacht je mails van een .com of .org domein? Indien van niet, dan zou ik daar gewoon een filter voor instellen. 100% resultaat. Krijg je wél mails van .org en .com domeinen, stel dan, als je mailclient het toelaat, een filter (bijv. indien example.com verplaats naar Inbox) in die voorrang heeft op de spamfilter. Op die manier komt die niet terecht in de spamfilter.
Hier nog een paar
support@prozac.storenetworking.com
support@naomi.eldiaplus.net
support@attracts.pageweekly.com
Is het niet mogelijk om het laatst gedeelte volledig te blokkeren bij Telenet.
Bedankt @Mike2 @GuyG @Ex-Netweter @liesceuppens @filip10 voor jullie meldingen en voorbeelden van afzenders. We blijven deze consequent doorsturen naar onze collega's intern. Je mag er zeker van zijn dat er continue gewerkt wordt aan de spamfilters en het verbeteren ervan.
Nieuwe varianten van spam / afzenders, mag je dus zeker blijven melden.
Andere mensen van andere providers hebben dar evengoed last. Ik ben telenet klant en heb daar bij tijd en wijle soms meer, soms geen last van. O.a na contacten met Orange France heb ik heel veel spam gekregen vanuit Frankrijk. Na een tijdje kuiswerk is dit gedaan. Jij of vrienden, kennissen moeten maar 1 keer onzorvuldig omspringen met je e-mail adres en je hebt prijs. En daarbij als die mannen ergens een namenlijst te pakken krijgen en ze plakken er @telenet achteraan dan zijn ze al bijna zeker van 50% prijs. En als je met de computer wil omgaan moet je ook bepaalde dingen leren. Het is zoals autorijden. daar moet je ook niet afkomen dat je niet achteruit kan rijden of niet kan parkeren of niet weet waar je pinkers zitten.
BTW ik zit nu op 50 spam mails om de 2 dagen. Eventjes vlug de map controleren of er toch niets tussen zit die er niet in hoort en leegmaken. Minuutje werk en opgelost.
Gisteren 14 spam berichten.
Ik zal de emails van de nietsnutten vandaag allemaal posten
Delhaize gratis deelname <888458@grief.MarketingShort.com>
@pageweekly.com
@eldiaplus.net
@storenetworking.com
@newmissiononline.com
@MarketingShort.com
al 5 verschillende vandaag.
Allemaal gehost bij 'godaddy.com'
Hun abuse pagina staat in mijn favorietenlijst ondertussen. Maar is er geen andere manier waarop alles wat daar gehost staat gewoon geblocked wordt en die provider in een algemene blacklist terecht komt?
Hun online reputatie kan toch beïnvloed worden?
@liesceuppens alle mails die je als spam markeert in Telenet Webmail worden automatisch doorgegeven aan de medewerkers binnen Telenet die zich bezig houden met het opstellen/aanpassen van de filters en het bestrijden van spam. De meldingen die we hier op De Netweters binnen krijgen, worden ook doorgestuurd.
Zoals eerder aangegeven in deze thread wordt er continue gewerkt door Telenet om de spam filters zo optimaal mogelijk in te stellen, helaas worden er veel varianten gemaakt. Zodra er een nieuwe in omloop is, merk je dit ook direct aan de meldingen.
Dag iedereen,
voor het ogenblik en de laatste 3 dagen toch 20/ dag
grtjs
Hallo,
Ik volg al een tijdje dit topic omdat ik in het verleden op mijn Telenet-account ook eens serieus last heb gehad van een spamgolf, vermoedelijk omdat het account van een kennis gecompromitteerd was, waardoor diens adresboek ( met o.a. mijn adres ) in handen van spammers is beland.
Diverse contacten met Telenet, raadgevingen om filters in te stellen, steeds maar filters bijwerken, kortom niet werkbaar, het bleef maar komen. Dan heb ik op alle inkomende mail op mijn Telenet-account een automatische forward ingesteld naar mijn Gmail zodat ze door de Gmail-filter werden behandeld. Resultaat: quasi alle spam werd daar wel netjes gedumpt.
Omdat ik ook inkomende mail heb in mijn Gmail heb ik ook daar een automatische forward ingesteld naar mijn outlook.be account, zodat alle mail van mijn 3 accounts dus 3 spamfilters passeerde. Resultaat: zo goed als geen spam meer.
Voor mij betekende dit dat de Telenet spamfilter hopeloos achterop huppelde en slecht presteerde, althans in vergelijking met Gmail en Outlook spamfilters…
In overleg met Telenet heb ik dan een Telenet alias aangemaakt, en heeft Telenet dit alias als hoofd email ingesteld, het oude hoofd email werd dan alias, en deze heb ik verwijderd. Op dit ogenblik heb ik dus geen spam meer bij Telenet en heb ik het forwarden terug uitgeschakeld. Nadeel je moet al je contacten informeren over je nieuwe Telenet adres, maar dit is eenmalig en kan gaandeweg gebeuren.
@Suzy: De Telenet-medewerkers zeggen het niet met zoveel woorden, maar tussen de regels kan een goede verstaander wel oppikken dat zij wel degelijk beseffen dat hun spam-filter systeem geen topper is. Overweegt men bij Telenet echt niet om eens uit te kijken naar een meer performantere spam-filter ? Het kan toch niet dat tientallen klanten steeds maar hun ongenoegen moeten blijven uiten op dit forum en dat Telenet steeds maar moet updaten en spamfilters bijwerken wat toch ook geld kost ?
Ik heb er dus gelukkig geen last meer van en blijf dus nog steeds een tevreden Telenet-klant.
SPAM:
support@pretty.CulturalSearch.com
support@connector.eldiaplus.net
115381@visions.MarketingShort.com
888458@grief.MarketingShort.com
kjhgfwertyoiuyt3@t-online.de
ten onrechte als SPAM gezien: Essent contract