24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
@sb : Dank u
Zal het één van de dagen eens proberen in te stellen.
Want weet niet zo direct hoe ik dit moet doen (ik werk met mail op Imac) en heb momenteel niet veel tijd.
nog enkele van vandaag:
- ren8nob-ren8nob@whitewater.canaldaily.org
- admin@merriam.marketingshort.com
- admin@winters.marketingshort.com
- ulpg8f9k-ulpg8f9k@eldiaplus.net
- v5ev1zpf7-v5ev1zpf7@storenetworking.com
- admin@deadly.marketingshort.com
@elteeschreef:
@Suzy: De Telenet-medewerkers zeggen het niet met zoveel woorden, maar tussen de regels kan een goede verstaander wel oppikken dat zij wel degelijk beseffen dat hun spam-filter systeem geen topper is. Overweegt men bij Telenet echt niet om eens uit te kijken naar een meer performantere spam-filter ? Het kan toch niet dat tientallen klanten steeds maar hun ongenoegen moeten blijven uiten op dit forum en dat Telenet steeds maar moet updaten en spamfilters bijwerken wat toch ook geld kost ?
Ik heb er dus gelukkig geen last meer van en blijf dus nog steeds een tevreden Telenet-klant.
Ik ben Suzy wel niet, maar ik zou je iets willen vragen: stel dat Telenet investeert in een meer performante spamfilter, wat zou je er dan van vinden als Telenet dit doorrekent aan de klanten? Persoonlijk zou ik daar niet voor te vinden zijn; ik filter zelf wel.
Ik maak al jaren gebruik van verschillende adressen/aliassen, geef mijn adres(sen) niet aan Jan en alleman, werk sinds enkel jaren met een eigen domein met catchall, dus ik maak zoveel aliassen aan als ik wil (meer specifiek, een ander adres per website waar ik me registreer, ...). Resultaat: ik krijg héél weinig spam (3 per dag is veel), al heb ik in het verleden wel eens een "spamgolf" over me heen gekregen. Weliswaar altijd van voorbijgaande aard.
Bij het goedkoopste (Internet) abo van Telenet heb je recht op 10 mailboxen met elk 5 aliassen. Iedereen kan dus op zijn minst 50 adressen aanmaken. Gebruik die dan denk ik bij mezelf!
spam:
uvqebyp@sunisland.co.ua
Er hier zijn er weer enkele:
ALIBABA <Admin.LCewbm@vectors.ProductionFree.com>
MEDIA-MARKT <Admin.i51fG1@implant.wayangel.com>
ðŸDANK JE APPELðŸ <Admin.32p59R@pain.globalwhole.com>
✈ RYANAIR✈ <Admin.274ZA1@pleasing.QualityRain.com>
SIGNIFICANT !! <Admin.3uh2xV@hunger.safetycandy.com>
B-i-t-c-o-i-n miljardair <844903@mohammed.MarketingShort.com>
Dyson_Test_Product <support@chubby.eldiaplus.net>
Pharmaxx__-Perfect__-Balance <support@pretty.CulturalSearch.com>
@sb
Dank voor jouw reactie en inderdaad, volgens de foto lijk jij ook niet zo erg op Suzy
Jouw oplossing heb ik al meermaals gelezen op dit forum en is duidelijk een prima werkwijze. Maar ook mijn oplossing, aangereikt met de hulp van de Telenet-medewerkers, is voor mij een geschikte oplossing gebleken. Andere doorwinterde gebruikers hebben misschien nog andere oplossingen of work-arounds.
Maar niet iedereen, en ook niet de gewone gebruiker, is even handig in het goochelen met aliassen, eigen domeinen, catch-all, filters opstellen die ontelbare keren moeten aangepast worden…
De spam-filtering zou aan de basis moeten op punt staan zodat iedereen, ook de gewone gebruikers, zo veel als mogelijk gevrijwaard blijft van spam. Ik begrijp ook wel dat spammers steeds inventiever worden en dat 100 % bescherming niet mogelijk is. Maar de huidige spam-filtering bij Telenet is ondermaats. Maar denkelijk is email niet de core-business van Telenet maar een gratis service en een gekregen paard moet men niet in de bek kijken.
Vandaar mijn suggestie om te overwegen of een performantere spam-filter niet aangewezen is. Andere email-providers lukken er wel in en gratis.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben en blijf een tevreden Telenet-klant, maar op dit vlak schiet Telenet m.i. te kort.
Ik heb de afgelopen paar maanden ook constant last van spam op mijn telenet email. Alsook mijn collega's.
Er is sowieso een gigantische lek geweest van telenet adressen, kan niet anders. Zeker als we exact dezelfde spam mails krijgen.
Heb er vandaag weer een leuke gekregen die redelijk mooi is opgesteld. Over mijn privé internetgebruik met een bitcoin adres erin.
Moest ik niet beter weten zou ik er nog intrappen ook. Ze zijn beter aan het worden.
Die heb ik ook ontvangen denk ik... '3 dagen om te betalen' als onderwerp?
Mensen die niet beter weten zouden zich inderdaad laten vangen tot het betalen van 500 euro.
Ze worden steeds vindingrijker.
Ps: @Suzy het replyadres was hier gewoon noreply@telenet.be (zie hieronder)
Return-Path: noreply@telenet.be Received: from emile.telenet-ops.be (LHLO emile.telenet-ops.be) (2a02:1800:120:4:0:0:f00:17) by zcsnocm114.telenet-ops.be with LMTP; Mon, 26 Mar 2018 12:56:13 +0200 (CEST) Received: from betalen.com ([80.78.248.198]) by emile.telenet-ops.be with bizsmtp id Saw41x03A4HaT9401awDEX; Mon, 26 Mar 2018 12:56:13 +0200 X-Spamcause: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgedtgedrvdeigdeffecutefuodetggdotefrodftvfcurfhrohhfihhlvgemuchtvghlvghnvghtrdgsvgenuceurghilhhouhhtmecufedttdenucgonfftqdeuohhunhguqdftfedvucdlhedmnecujfgurhephffuvfgtgghosegrtddtredttdejnecuhfhrohhmpedfofhitghhrggvlhdfuceonhhorhgvphhlhiesthgvlhgvnhgvthdrsggvqeenucevlhhushhtvghrufhiiigvpeekvdef Delivered-To: **s@telenet.be Received: by betalen.com id hn38sq0001gq for <**@telenet.be>; Mon, 26 Mar 2018 13:55:56 +0300 (envelope-from <noreply@telenet.be>) From: "Michael" <noreply@telenet.be> Subject: 3 dagen om te betalen To: **@telenet.be Content-Type: multipart/alternative; boundary="ha0Gy=_QQw6GreMLp7e3KVWuUstW2UsTbK" MIME-Version: 1.0 Organization: Michael Date: Mon, 26 Mar 2018 03:55:56 -0700 Message-ID: <0.0.0.6.1D3C4F104A3F2E8.0@betalen.com> This is a multi-part message in MIME format --ha0Gy=_QQw6GreMLp7e3KVWuUstW2UsTbK Content-Type: text/plain; charset="windows-1251" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Content-Disposition: inline
Hier al een aantal dagen veel spam van Roderick 1DayFly. Diverse mailadressen van 1dayfly.info
Ander subdomein of andere naam met hezelfde subdomein.
De volgende:
Dyson <diectasis@opposed.rangesprinkle.com>
@Ex-Netweterschreef:Ik heb de afgelopen paar maanden ook constant last van spam op mijn telenet email. Alsook mijn collega's.
Er is sowieso een gigantische lek geweest van telenet adressen, kan niet anders. Zeker als we exact dezelfde spam mails krijgen.
Niet noodzakelijk. Jaren geleden waren spammers al vindingrijk. Zo kreeg ik ooit spam op een telenet.be adres. De andere geadresseerden waren ook zichtbaar en je zag duidelijk het "thema": paul@exmaple.com, paula@example.com, paulus@telenet.be, ... en andere varianten. Spammers proberen gewoon alles, het maakt hen niet uit of het adres bestaat of niet.
Ook bron van veel spam: mensen die jou "funny mails" sturen en naar +100 andere adressen ipv de Bcc te gebruiken. Meestal mensen die het niet zo nauw nemen met veiligheid, dus als hun toestel overgenomen wordt, dan geven ze dadelijk een heel aantal adressen vrij.
We kunnen jullie verzekeren dat de spamfilter van Telenet Webmail de overgrote meerderheid van inkomende spam blokkeert. Veel meer dan wat er in de spamfolders terecht komt. Helaas blijven spammers hun e-mails tweaken tot ze door de mazen van het net glippen. Elke spamfilter heeft onvermijdelijk bepaalde manieren waardoor spam erdoor geraakt, anders zouden er te veel valse positieven tussen zitten.
Wanneer een spammer zijn e-mails specifiek afstelt op bijvoorbeeld de Telenet spamfilter, dan zal de spamfilter voor Gmail hier waarschijnlijk ongevoeliger voor zijn. Dit komt niet doordat hun spamfilter inherent beter is. Omgekeerd kan dit ook voorvallen, wanneer een spammer specifiek op Gmail gaat targetten, dan zijn dat de variaties waarmee onze spamfilter misschien geen problemen heeft.
Sowieso zorgt het "aaneenschakelen" van spamfilters door forwarding er systematisch voor dat meer spam wordt tegengehouden. Anderzijds zal dit ook meer valse positieven opleveren, waardoor zelf filteren voordat je spam definitief verwijdert niet overbodig is.
@sb heeft hier al enkele malen meer informatie over gegeven in deze thread.
Uiteraard volgt Telenet dit zeer nabij op in samenwerking met de spamfilter leverancier, maar zoals gebleken is het niet evident. Spamfilters worden bij nieuwe types van spam al na enkele minuten van een update voorzien, maar vaak zijn er dan reeds enkele mails binnen gekomen. Vervolgens gaat de spammer weer op zoek naar een aanpassing die er dan weer door geraakt. Daarnaast onderzoekt Telenet steeds naar extra mogelijkheden om spam meer proactief tegen te houden. Maar dan moeten we er uiteraard over waken dat hierdoor het normale mailverkeer niet verstoord wordt.
Wat is het beste dat jullie kunnen doen?
Alle spam die nog niet herkent wordt als spam mogen jullie blijven markeren via Telenet Webmail. Dit door op de 'spam'-knop te drukken. Deze feedback wordt in real-time verwerkt wanneer er hier verschillende meldingen over binnen komen.
En de volgende reeks:
||R-a-y__B-a-n|| Classic <info@emotional.PerfectExtra.com>
Ikea <spongiose@gibblegabble.rangesprinkle.com>
Bppost Bank <tgefsdfwe123@t-online.de>
info@carglass.be
Carglass België <info@carglass.be>
Lidl <inquisitionist@prewar.standplastic.com>
Argentabank <argenta@contact.be>