24748
netweters
|
152284
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
De voorbije week werden er aan Telenet zijde enkele nieuwe/extra verbeteringen toegepast op de spam filters. Merken jullie verbeteringen op in de hoeveelheid spam? Bedankt om jullie feedback met ons te delen.
Tip: Vergeet zeker niet om alle spam te markeren met de knop via Telenet Webmail zelf.
De laatste 10 dagen geen spam meer binnengekomen.
@kiresnaj@ schreef:De laatste 10 dagen geen spam meer binnengekomen.
Lucky you. Ik doe elke dag niet anders of 5 tot 10 adressen in de spamlijst steken. Ik weet niet waar ze het blijven verzinnen en meestal afkomstig van IP adressen in USA.
Hier een pak minder Suzy, ik heb dan ook de meeste van die mails in de webmail op spam gezet en de ergste met een regel gemaakt dat de achterkant (laatste gedeelte) van het adres geblokkeerd is.
Bedankt voor de feedback! Enkel bij @igvfer dus nog niet echt verbetering op te merken.
@Ex-Netweter @BartC @Puch @MarcN @Mike2 @Ex-Netweter @filip10 @jh995
Hoe zit het bij jullie? Weet dat jullie de afgelopen periode ook melding hebben gemaakt hierover in deze thread. Verbetering merkbaar sinds de voorbije week of niet echt?
Dag Suzy,
De vorige stroom van spam is sterk afgenomen, maar nu ontvang ik dagelijks spam van de volgende adressen:
Uw Gemeente <info@emails.svnnl.com>, Uw Gezondheidscentrum <info@nederland.emlnlakties3.com>, Uw Energieleverancier <info@emails.svnnl7.com>, My Samsung <info@emails.speciaalvoorned4.com>.
Mijn echtgenote die eigenlijk inactief is op email ontvangt dezelfde mails. Deze spam komt dagelijks
mvg
jh995
Hier is het ook veel minder tot bijna geen wel mails zoals bij de vorige antwoorden . Zal als ik nog eene binnen krijg het adres doorsturen deze zijn wel anders .
Dag Suzy,
Het is inderdaad wat verminderd, maar toch nog steeds zo'n 8 tot 10 mails per dag met steeds dezelfde onderwerpen, maar telkens van andere afzendadressen.
Dag Suzy,
Nu is al 3 dagen volledig spamvrij, dit is nog niet geweest de laatste maanden.
Waarschijnlijk de goede remedie gedaan daar bij jullie.
Bedankt en groetjes
Hi Suzy,
De laatste 2 dagen is er verbetering. Maar tot dan zat ik toch ook aan een 5 tot 10 berichten die ik steeds markeerde als spam.
Uw Gemeente , Uw Gezondheidscentrum , Uw Energieleverancier, My Samsung zijn de meest voorkomende. Domains verschillen altijd.
Bedankt allemaal voor jullie feedback!
Het is leuk om te lezen dat alle aanpassingen en verbeteringen zijn vruchten beginnen afwerpen. Nu fingers crossed dat het zo kan blijven.
Als er toch nog spam door de mazen van het net glipt, blijven markeren met de knop in Telenet Webmail. Uiteraard mag je hier wel altijd melding maken als je toch terug een intense stijging opmerkt. Die feedback blijft zeker welkom.
Het omgekeerde kan dus ook: vandaag een false positive. Een nieuwsbrief van Pearle werd vandaag gemarkeerd met [SPAM]. Wellicht omdat het de tweede mail op dezelfde dag was. Ik meen me te herinneren dat we dit "vroeger" aan een (persoonlijke) whitelist konden, maar ik denk niet dat dit nog mogelijk is... @Suzy ?