Beantwoorden
Leo7
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Spam mails tegenhouden?

Hallo allen

iemand een idee hoe ik die 10-tallen mails per dag kan tegen houden aub ?

ik ben die spam mails grondig beu..

Ik heb me van de zomer ergens in een café via een app moeten registreren voor corona, en vanaf toen is het begonnen.

Moet ik echt mijn e-mailadres weggooien en een andere aanmaken of is er nog hoop ?

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Spam mails 

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam mails tegenhouden?

@Leo7  als je zo een email ontvangt staat er dan niet ergens bij 'afmelden op de mail' ? 

 

Je hebt bij veel emails staan die je krijgt als 'reclame' dat je je ook kan uitschrijven op die emails. Je hebt je ergens bij aangemeld en die firma stuurt je dus emails zodat je meer dingen koopt of andere zaken installeert. Dus kijk in die emails dat er staat ' afmelden of uitschrijven'. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam mails tegenhouden?

Welke app?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam mails tegenhouden?


@sb  schreef:

Welke app?


Dat vroeg ik mij ook af. Nog nooit van gehoord. Overal was het gewoon inschrijven op een lijst. Pen en papier.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Spam mails tegenhouden?

Neen, hier in de gemeente waren er zo’n 3-tal cafés waar dit online ging. Maar dit was geen app. Enkel qr code inscannen en dan je gegevens invullen op de site . Nooit geen last van gehad achteraf.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Spam mails tegenhouden?

Misschien toch best oppassen met 'reclame' mails die een 'uitschrijf' link bevatten.  Dikwijls betreft het hier mails die uitgestuurd worden naar talloze email addressen.  Indien iemand op 'uitschrijven' zou klikken, weet men dat het betreffende email adres een geldig en een 'in gebruik' email address is (heel waardevol voor adverteerders allerhande).  

Gevolg kan zijn dat je niet 1 mail minder krijgt maar tientallen meer.

Best lijkt me toch steeds om die als 'spam' te catalogeren in je mail client.  Aldus ben je er ook vanaf

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam mails tegenhouden?

Er is spam en spam. Heel extreemkan je als spam beschouwen elke mail die nadat je die bekeken hebt, beoordeelt als ongewenst. Hem maar een goede vriend die je systematisch van alles doorstuurt over iets wat je totaal niet interesseerd.

Ongewenste mail verstuurd door Belgische ondernemingen: doe wat @patrick37 aanbeveelt, uitschrijven.

Ongewenste mail van een verzender die voor diverse zaken reklame stuurt vanuit een EU adres, probeer eerst met uitschrijven. Anders een regel aanmaken om die in de spam te zetten.

Bij uitschrijven, verwacht niet dat dit direct een effect geeft. Gemiddeld zal dat pas effect hebben na twee weken. 

Vermijd het openen van ongewenste mail, vermijd het automatisch tonen van externe afbeeldingen, ook in preview.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Spam mails tegenhouden?

"Ongewenste mail verstuurd door Belgische ondernemingen"

Juist ja, wees daar maar eens 100% zeker van 🙂  Phishing, .....

Is er iets dat ik binnenkrijg waar ik niet om gevraagd heb --> Spam, en weg ermee