Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Spam op Pandora-mailadres

Ik las verschillende topics rond het probleem en misschien past deze werkmethode. 

Ik gebruik MS-Outlook en hoe spam de berichten op Pandora e-mailadres.be blokkeren en verwijderen.

Mijn adres xxxx@telene.be is bij de oude gebleven behalve het domeinnaam xxxx@pandora.be

Ik maak netjes gebruik van outlook filters zoals hieronder met de passende regels

"verzonden aan personen" = u persoonlijke oude ????@pandora.be e-mailadres

en "specifieke tekst" = SPAM   
Pandora.be Spam.jpg

alle berichten met het domeinnaam Pandora.be worden bewerkt en direct verwijderd.

Blokkeer het e-mailadres van de afzender niet bij (ongewenste e-mail) want de kans is groot

dat deze morgen weer in de map "Postvak" sta ander e-mailnaam met opnieuw spam.

Tot heden werkt deze methode nog steeds perfect.

         

0 Likes
12 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam op Pandora-mailadres

ja, dat werkt maar dan worden de mails wel naar uw PC verzonden.

Je kan hetzelfde doen in webmail en dan worden die spam mails weggegooid als ze op uw mailbox toekomen en worden niet meer naar uw PC en eventueel andere toestellen gestuurd.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mad-dox
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Spam op Pandora-mailadres

Hallo Jean,

ik heb hier hetzelfde voor, iedere dag 10-tallen "Pandora-mails",

hoe kan ik die blokkeren in webmail aub?

Thx,

maddox

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Spam op Pandora-mailadres

Best sorry dat ik laat heb gereageerd,

 

Hierna de afbeelding plaats de spam afzender voor het eerst in categorie spam.

aldus selecteer met linker muisklik het spam bericht, niet openen maar klik op Spam klik vervolgens opnieuw met rechter muisklik

en selecteer "Nieuwe regel". Hieronder een voorbeeld van de instelling, bij e-mailadres -> jouwnaam@pandora.be  met nadruk op Pandora

zodoende dat alle spam berichten met domainnaam Pandora aankomen meteen worden verwijderen. Op deze manier sluit u de spam zender de

adem af om te voorkomen om de filter voortduurt te omzeilen met telkens met een ander alias of e-mailadres.     

 

Pandora_Spam_Mail.png

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam op Pandora-mailadres

@Ex-Netweter kan je niet kiezen voor *@pandora.be 

dit verwijderd dan wel alle pandora.be adressen mails.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Spam op Pandora-mailadres

Verwijderen dat is wel de bedoeling om al deze spam berichten die toekomen met Pandora domein en gelukkig niet met *@telenet.be 

en anderzijds wie gebruikt nu nog Pandora.be nog? ik alvast niet meer.  

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Spam op Pandora-mailadres

In de toekomst zullen ze dit er af gooien zoals prox gedaan heeft met skynet

0 Likes
mad-dox
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Spam op Pandora-mailadres

Bedankt voor de reactie (iedereen),

is gelukt, weer rustig nu 😜

Thx!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam op Pandora-mailadres

Als Telenet pandora vervangen (in feite gedupliceerd) heeft naar telenet, heb ik systematisch @telenet.be gebruikt. Maar ik ben niet iedereen. Er zijn vandaag nog altijd gebruikers die @Pandora.be gebruiken. Die zullen dat blijven doen tot Telenet dit niet meer opvangt.

Een mail droppen enkel en alleen omdat het van-adres pandora.be bevat, vind ik niet slim. 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Spam op Pandora-mailadres

Deze topic is nogal verwarrend.

Het ging in eerst instantie niet over e-mails afkomstig van een @Pandora adres, maar over emails gestuurd naar het @Pandora adres van de topic starter ...

Zijn we niet een beetje de dingen door elkaar aan het slaan ????

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Spam op Pandora-mailadres

Ja dat kan zeker, alleen nog maar de vraag alhoewel nog, en nochtans ik krijg nog berichten van vrienden en kennissen met domein Skynet.be en Pandora.be
niets mis en zolang geen spam is. En spreek uit ervaring best nooit reageren op deze spamberichten de kans groot dat je nog meer spamberichten aankomen.

Mvg, Cruz

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam op Pandora-mailadres


@Ex-Netweter  schreef:

en anderzijds wie gebruikt nu nog Pandora.be nog? ik alvast niet meer.  


Ik, en ik zal dat blijven gebruiken tot op de dag dat het niet meer kan. Er zijn trouwens verschillende (kleine) bedrijven die nog steeds pandora.be gebruiken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam op Pandora-mailadres


@luc55  schreef:

In de toekomst zullen ze dit er af gooien zoals prox gedaan heeft met skynet


Ze hebben het een paar keer geprobeerd, maar telkens afgevoerd. Op dit moment kunnen de originele pandora.be gebruikers die adressen nog altijd gebruiken. Wat TN wél gedaan heeft is overal telenet.be zetten en bij nieuwe mailboxen/gebruikers onmogelijk maken om pandora.be adressen aan te maken.

Ik denk niet dat ze grote kosten doen door dat domein actief te houden. Ze zijn wellicht vooral bezorgd dat de meeste mensen tegenwoordig pandora.be niet linken aan telenet.be. Reclame, weet je wel. (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes