24770
netweters
|
152571
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik las verschillende topics rond het probleem en misschien past deze werkmethode.
Ik gebruik MS-Outlook en hoe spam de berichten op Pandora e-mailadres.be blokkeren en verwijderen.
Mijn adres xxxx@telene.be is bij de oude gebleven behalve het domeinnaam xxxx@pandora.be
Ik maak netjes gebruik van outlook filters zoals hieronder met de passende regels
"verzonden aan personen" = u persoonlijke oude ????@pandora.be e-mailadres
en "specifieke tekst" = SPAM
alle berichten met het domeinnaam Pandora.be worden bewerkt en direct verwijderd.
Blokkeer het e-mailadres van de afzender niet bij (ongewenste e-mail) want de kans is groot
dat deze morgen weer in de map "Postvak" sta ander e-mailnaam met opnieuw spam.
Tot heden werkt deze methode nog steeds perfect.
ja, dat werkt maar dan worden de mails wel naar uw PC verzonden.
Je kan hetzelfde doen in webmail en dan worden die spam mails weggegooid als ze op uw mailbox toekomen en worden niet meer naar uw PC en eventueel andere toestellen gestuurd.
Hallo Jean,
ik heb hier hetzelfde voor, iedere dag 10-tallen "Pandora-mails",
hoe kan ik die blokkeren in webmail aub?
Thx,
maddox
Best sorry dat ik laat heb gereageerd,
Hierna de afbeelding plaats de spam afzender voor het eerst in categorie spam.
aldus selecteer met linker muisklik het spam bericht, niet openen maar klik op Spam klik vervolgens opnieuw met rechter muisklik
en selecteer "Nieuwe regel". Hieronder een voorbeeld van de instelling, bij e-mailadres -> jouwnaam@pandora.be met nadruk op Pandora
zodoende dat alle spam berichten met domainnaam Pandora aankomen meteen worden verwijderen. Op deze manier sluit u de spam zender de
adem af om te voorkomen om de filter voortduurt te omzeilen met telkens met een ander alias of e-mailadres.
Verwijderen dat is wel de bedoeling om al deze spam berichten die toekomen met Pandora domein en gelukkig niet met *@telenet.be
en anderzijds wie gebruikt nu nog Pandora.be nog? ik alvast niet meer.
In de toekomst zullen ze dit er af gooien zoals prox gedaan heeft met skynet
Bedankt voor de reactie (iedereen),
is gelukt, weer rustig nu 😜
Thx!
Als Telenet pandora vervangen (in feite gedupliceerd) heeft naar telenet, heb ik systematisch @telenet.be gebruikt. Maar ik ben niet iedereen. Er zijn vandaag nog altijd gebruikers die @Pandora.be gebruiken. Die zullen dat blijven doen tot Telenet dit niet meer opvangt.
Een mail droppen enkel en alleen omdat het van-adres pandora.be bevat, vind ik niet slim.
Ja dat kan zeker, alleen nog maar de vraag alhoewel nog, en nochtans ik krijg nog berichten van vrienden en kennissen met domein Skynet.be en Pandora.be
niets mis en zolang geen spam is. En spreek uit ervaring best nooit reageren op deze spamberichten de kans groot dat je nog meer spamberichten aankomen.
Mvg, Cruz
@Ex-Netweter schreef:en anderzijds wie gebruikt nu nog Pandora.be nog? ik alvast niet meer.
Ik, en ik zal dat blijven gebruiken tot op de dag dat het niet meer kan. Er zijn trouwens verschillende (kleine) bedrijven die nog steeds pandora.be gebruiken.
@luc55 schreef:In de toekomst zullen ze dit er af gooien zoals prox gedaan heeft met skynet
Ze hebben het een paar keer geprobeerd, maar telkens afgevoerd. Op dit moment kunnen de originele pandora.be gebruikers die adressen nog altijd gebruiken. Wat TN wél gedaan heeft is overal telenet.be zetten en bij nieuwe mailboxen/gebruikers onmogelijk maken om pandora.be adressen aan te maken.
Ik denk niet dat ze grote kosten doen door dat domein actief te houden. Ze zijn wellicht vooral bezorgd dat de meeste mensen tegenwoordig pandora.be niet linken aan telenet.be. Reclame, weet je wel. (-: