Beantwoorden
jenkok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

Vandaag deze mail ontvangen van Telenet.

 

De e-mails die je vandaag op info@domeinnaam.be krijgt, worden doorgestuurd naar je @telenet.be mailboxen. Deze technologie van e-maildoorverwijzingen is intussen verouderd en zal vanaf 01/06/2022 niet meer ondersteund worden.

 

Gebruik je dat e-mailadres als login om je ergens aan te melden? Dan moet je ook je login voor dat platform aanpassen. Ontvang je daar ook facturenof andere belangrijke e-mails op? Dan moet je de verzender tijdig een nieuw e-mailadres doorgeven. Heb je meerdere e-mailadressen? Zorg ervoor dat minstens 1 @telenet.be e-mailadres bestaat op de mailbox. Anders maken wij er een voor jou aan.

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: STOPZETTING E-MAILDOORVERWIJZING NAAR TELENET MAILBOX

 

StefaanH (Krak) heeft dit topic afgesloten. | Reden: Deze discussie is samengevoegd met het andere topic.

7 reacties
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

idd...

Heb em ook gehad.  De vraag die nu rijst is : kan ik m'n domeinnaam bij telenet laten of niet ? Want ik vind nergens de optie om m'n DNS-records te updaten en te verwijzen naar bijvoorbeeld icloud.com (wat nu kan via icloud+).

Alternatief is om m'n domeinnaam te verhuizen, maar dan ben ik vermoedelijk ook verplicht om daar apart mailboxen bij te nemen , of is dat niet het geval ?  Daar ben ik nog niet uit...

En naar waar moet ik ze dan verhuizen ?  Want merk ook net dat telenet niet direct de goedkoopste was met z'n 3 EUR per maand ...

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

Er zijn verschillende registrars voor je .be domein, waarnaar je je domainnaam kunt verhuizen. Ik heb zelf verschillende .be domeinnamen geregisteerd bij OVH.

Je kunt dan de keuze uit verschillende opties:

  1. kiezen voor de inclusief redirect dienst (tot maximum 1000 email-adressen
  2. zelf de DNS zone beheren, en een eigen MX host configuren
  3. een MXplan bij bestellen (eenmalig kost, afhnakelijk van aantal mailboxen)

   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox


@Arnie  schreef:

Ik heb zelf verschillende .be domeinnamen geregisteerd bij OVH.

Je kunt dan de keuze uit verschillende opties:

  1. kiezen voor de inclusief redirect dienst (tot maximum 1000 email-adressen
  2. zelf de DNS zone beheren, en een eigen MX host configuren
  3. een MXplan bij bestellen (eenmalig kost, afhnakelijk van aantal mailboxen)

Hey @Arnie,

Ivm met optie 1. Verwijzen de MX records dan naar OVH. Heb je dan geen lokale mailboxen bij hun, maar enkel puur redirects?

Wat is een MX Plan? Wil dit zeggen dat je naast enkel redirects ook de lokale mailboxen bij OVH hebt die je dan kan benaderen via POP3, IMAP en webmail?

Optie 1 is dan goedkoper dan optie 3? En optie 2 is dan het allergoedkoopst, omdat het enkel de DNZ zone is die bij hen staat?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

Dag @Steven-E ,

 


Ivm met optie 1. Verwijzen de MX records dan naar OVH. Heb je dan geen lokale mailboxen bij hun, maar enkel puur redirects?

Correct. De MX records wijzen naar OVH. Je hebt geen mailbox, enkel redirects/forwards (voor max 1000 adressen)

 


Wat is een MX Plan? Wil dit zeggen dat je naast enkel redirects ook de lokale mailboxen bij OVH hebt die je dan kan benaderen via POP3, IMAP en webmail?

Correct. Je hebt dan mailboxen en maillinglists ter beschikking. Er zijn verschillende MXplans beschikbaar. Ik heb meestal voor het MXplan100 gekozen.


Optie 1 is dan goedkoper dan optie 3? En optie 2 is dan het allergoedkoopst, omdat het enkel de DNZ zone is die bij hen staat?


Voor optie 1 en 2 betaal je enkel de jaarlijkse kosten voor de domeinnaam. (Voor .be is dat 6,99 euro per jaar). Optie 3 is een éénmalige kost:

MXPlan 5 = 5 euro

MXPlan 25 = 14 euro

MXPlan 100 = 24 euro

MXPlan FULL = 29 euro

MXPlan 5 wil zeggen 5 mailboxen, elk 5GB groot. MX25 is 25 mailboxen etc.

Als ik m goed herinner (maar ik kan het niet vinden) krijg je pas maillinglists vanaf MX100.

 

De tarieven zijn ex. btw.  

Let er ook op dat er geen upgrade tarieven zijn. Ik heb een de fout gemaakt eerst mxplan 25 te bestellen, en daarna 100. Dat kost dan 14 + 24 = 38 euro


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

Ik blijf het een raar iets vinden en snap het niet goed denk ik.

Maar stel dat ik het goed begrijp kan ik voor mij en mijn gezinsleden, die nu elk een aparte mailbox hebben bij Telenet en een voornaam@eigendomein.be mijn eigen domein verhuizen naar een andere registrar (OVH, One, Vimexx, …) en hoef ik bij hun geen mailboxen te nemen maar kan ik daar éénmalig de dns-records instellen zodat die gekoppeld worden aan onze iCloud.com mailbox ? En dat kost me dan een paar euro per jaar ipv 3 eur per maand bij Telenet ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

Kan je niet zelf een mail instellen op je domein? Je moet dan alle inkomende mail automatisch doorsturen naar je telenet (of ander) e-mailadres. De correct doorgestuurde mails mag je dan ook automatisch wissen.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet-mailbox

Deze conversatie zou eigenlijk gesloten moeten zijn, na de samenvoeging met het onderwerp: Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing 

Gelieve daar in die conversatie te reageren.



StefaanH (Krak) heeft dit topic afgesloten.
Reden:  Deze discussie is samengevoegd met het andere topic.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.