Beantwoorden
Leon67
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Submappen Outlook (.pst) synchroniseren met Webmail

Beste Netweters,

Loop al enige tijd met het volgende rond. Mijn vrouw heeft een windows pc met daarop outlook geïnstalleerd. Daarop ook het telenet mail account (Imap) Deze genereert als backup de opslag op onze server (.pst file) Daarnaast heeft ze een iPad en een iPhone met daarop "mail" en ook daarop haar telenet mail account.

Waar ik tegen aanloop (en is tot dat begrijpelijk) dat de submappen welke ze ooit heeft aangemaakt op haar pc onder haar telenet account, niet mee synchroniseren naar de iPad en iPhone. Lijkt mij logisch daar de synchronisatie altijd als basis vanuit de telenet webmail server geschied.

Nu vraag ik mij af: zou het mogelijk zijn om de gebackte .pst file, te integreren (upload) naar de telenet server waardoor alle submappen en mails in een keer in de basis bij telenet webmail staan. Vervolgens zal in mijn optiek alles gesynchroniseerd worden naar zowel de pc, iPad en iPhone. De Backup blijft gewoon bestaan op mijn eigen server.

 

Wie kan mij Staps bewijs hierin meenemen of is deze mogelijkheid niet toepasbaar.

 

#durftevragen

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen Outlook (.pst) synchroniseren met Webmail

zijn de submappen te zien in de webmail van Telenet?

zo ja dan moet je wat aan de mailinstellingen doen op iPad en Iphone. Vermoedelijk iets met abonneren of aanvinken van de submappen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen Outlook (.pst) synchroniseren met Webmail

@Leon67 

Vreemd want in mijn Outlook op de windows pc zie ik de submappen maar op de Imac als de Ipad als de Iphone zie ik die submappen ook staan. Alles werkt perfect gesynchroniseerd.

Nee er zijn geen vinkjes die ik extra aanzet of iets. Zou je email adres eens verwijderen van de Iphone en Ipad en eens geheel opnieuw toevoegen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Submappen Outlook (.pst) synchroniseren met Webmail

Laat me iets toevoegen op antwoord van @janne_man : hoogstwaarschijnlijk zitten de ontbrekende mappen lokaal op de PC en niet onder Telenet IMAP account.

Ze kunnen aangemaakt worden in Outlook, op andere toestellen of in webmail. Zodra ze overall te zien staan kan je de berichten vanuit lokale mappen verplaatsten/kopiëren tussen de mappen.

Alle selecteren en drag-en-drop zal werken. Je moet wel oppassen indien er te veel of te grote berichten zijn. Ze worden naar Telenet geüpload dus het kan iets duren - probeer eens met 10-20 in een keer. En er is ook limit van totale mailbox grootte.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Submappen Outlook (.pst) synchroniseren met Webmail

@Leon67 

Standaard worden mappen die binnen Outlook aangemaakt worden, niet gesynchroniseerd. Dit betekent dat de mappen die in Outlook worden aangemaakt, niet zichtbaar zijn in de webmail, zoals bij jou het geval is.
Dit kan je wel gemakkelijk aanpassen als je outlook gebruikt

Ik weet niet welke versie van outlook je gebruikt maar je kan het volgende doen: 

- Klik op tab "folder" bovenaan in outlook 

- Klik op IMAP-folders.

- Klik op Query.

- Klik op een map en klik vervolgens op Aanmelden of Afmelden.

Deze instellingen kan je meestal bij outlook voor privégebruikers vinden. 

Moest dit niet het geval zijn geef me een seintje met de juiste outlook versie.

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.