Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird

Het probleem: submappen aangemaakt in een ander e-mailclient worden niet weergegeven in Thunderbird.

 

Ik had hetzelfde probleem als @StefaanH met submappen in Thunderbird. (zie hiervoor eventueel hier)

Dit probleem is gemakkelijk op te lossen op twee manieren enkel indien men IMAP gebruikt. (toevoeging achteraf)

 

Eerste methode. Kies in Thunderbird Bestand, Abonneren en vink de submappen aan. Dit lost het probleem op van alle reeds bestaande submappen, niet die van toekomstige.

 

Tweede methode: Extra, Accountinstellingen, Serverinstellingen, Geavanceerd, Alleen geabonneerde mappen tonen mag niet aangevinkt zijn.  Ook later aangemaakte submappen zullen worden weergegeven. 

--------------------------------------------------------------

Tot vanmorgen was ik blind, nu zie ik terug met één oog.

7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird

@janne_man 

 

Bij mij werkt geen van de twee methodes:

  • Methode 1: in het menu "Bestand" is de optie "Abonneren" greyed-out", kan ik dus niet kiezen.
  • Methode 2: in het menu "Geavanceerd" bij de serverinstellingen kan ik enkel kiezen naar welk postvak "IN" de gedownloade berichten moeten gestuurd worden. Geen andere opties.

Thunderbird 60.5.1 (32-bits) op Windows 7 Ultimate 64 bit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird

@StefaanH  

Ik heb het getest in Windows 10 versie 1803 64bit , Thunderbird 60.5.2 (32-bits).

 

Het enige verschil dat ik (hier niet) zie, is dat jij POP gebruikt en ik IMAP.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird

@StefaanH 

In de support van Thunderbird staat de tweede methode enkel onder Geavanceerde IMAP-instellingen.

Allicht daarom ook dat de eerste methode bij u niet selecteerbaar is.

 

Misschien kan je overwegen om over te schakelen op IMAP?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird

@janne_man 

 

Ik heb bewust voor POP3 gekozen omdat ik mijn webmail ook op mijn foon geconfigureerd heb, daar met IMAP. Eens de mail op mijn PC staat moet dat allemaal niet op de webmail blijven staan. Is trouwens nog een gewoonte van in de tijd dat de webmail slechts 50 MB groot (of liever klein) was.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird

Ik heb net de 64 bit versie gedownload, (ook versie 60.5.1 BTW, de 60.5.2 vind ik nergens).

Maakt geen verschil. Zal dus wel inderdaad aan het feit liggen dat ik POP3 gebruik.

 

Blijkbaar installeert de 64 bit versie zich mooi naast de 32 bit versie met dezelfde instellingen. Ik kan ze beide gebruiken, elk heeft zijn shortcut. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Submappen weergeven in Thunderbird

60.5.2 32-bit is hier te vinden:

https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/all/

 

Om een of andere reden doet de ingebouwde update het op dit moment nog niet, dus ik zit ook nog met 60.5.1.

 

Voor zo ver ik weet is de 64-bit versie nog altijd in beta. Buiten het feit dat het mooi staat is er volgens mij niet veel nut om nu reeds voor 64-bit te gaan, zeker niet als die nog in beta is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Submappen weergeven in Thunderbird


@sb  schreef:

... knip ...

Voor zo ver ik weet is de 64-bit versie nog altijd in beta. Buiten het feit dat het mooi staat is er volgens mij niet veel nut om nu reeds voor 64-bit te gaan, zeker niet als die nog in beta is.


Ik heb ergens gelezen dat Apple gebruikers d' office de 64 bit versie krijgen, Linux gebruikers kunnen kiezen en de Windows gebruikers krijgen enkel de  32 bit versie omdat 64 bit versie officieel niet ondersteund wordt, er is dus geen support voor. Daarom dat de automatische update niet werkt en dat je diep moet gaan graven om de 64 bit versie, die dus wel degelijk bestaat, te vinden. Maar ze werkt wel ...

 

Volgens iemand die ze gebruikt is deze versie wel enkel geschikt voor moderne toestellen met voldoende krachtige CPU en voldoende RAM. Oudere machines zouden iets minder presteren tegenover de 32 bit versie. Bij de moderne machines zou een en ander veel vlotter verlopen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes