24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20684
vragen
|
Ik meld mijn verhuis via het systeem, heb momenteel een financieel voordeel van mijn werkgever, betaal jaren minder dan de volle pot. Was redelijk tevreden tot nu toe. Krijg na de aanmelding een mail met de melding dat ik na de verhuis weer de volle pot zal betalen. Dus de voordelen worden niet automatisch meegenomen. Tracht ergens een manier te vinden om dit melden na de kantooruren, blijkt onmogelijk. Moet worstelen door alle mogelijke goede raadgevingen op de website. Een eenvoudige e-mail sturen en iemand die het oplost blijkt niet mogelijk. Dit kan toch alleen maar een vinkje zijn ergens in het systeem.
Heb sinds mijn aanmelding van mijn verhuis al 3 of 4 telefoongesprekken gehad met Telenet. Ze bellen me op elk moment van de dag , meestal tijdens mijn werk. Beginnen dan allerlei vragen te stellen , waarop ik niet onmiddellijk een antwoord heb. Om de werkgeversvoordelen weer te bekomen zal ik weer zelf moeten bellen en mijn werkgever inschakelen en andere van deze vervelende acties ondernemen om deze terug te bekomen. Zeer frustrerend. Als het blijft duren overweeg ik Telenet te verlaten. Eenvoudige zaken blijken niet meer mogelijk te zijn. Of men nu 1 maand of jaren lang klant is maakt niets uit. Allen over dezelfde kam. Ik moest dit ergens kwijt vandaag .
Als je uiteindelijk besluit om Telenet te verlaten, dan ben je dat voordeel sowieso kwijt, toch? En blijkbaar ben je zelf niet goed op de hoogte, geef je zelf aan. Wat zegt jouw werkgever? Kan die je niet verder helpen?
Mocht ik van jou zijn, dan probeerde ik het via Facebook of Twitter, tenminste, als dat voor jou een optie is. Niet iedereen heeft immers een FB en/of Twitter-account. In elk geval, ze reageren daar redelijk snel (ze moeten wel; berichten zijn immers openbaar) en voor zo ver ik weet zijn ze ook 's zaterdags te bereiken.
Normaal gezien heeft een verhuis geen invloed op je bestaand abonnement. Ik bedoel wel degelijk verhuizen van de producten zoals je ze nu hebt. Klantennummer, logins alles blijft hetzelfde.
Ga in het vervolg gewoon naar een Center. Die gaan er uw nieuw adres insteken, bellen om de verhuis te regelen en dan de datum afspreken. Is allemaal niet zo moeilijk maar ze moeten hun werk kennen en kunnen.
Natuurlijk moeten ze bij een nieuwbouw vragen of de dropkabel klaar ligt en hoelang die is, of de aansluiting op een paal, gevel of grijs bakje (paddestoel) gebeurt, of er graafwerken op straat zijn, hoever enz. Daarvoor moet jij wel eens buiten kijken hoe de buren zijn aangesloten en eventueel uw electricien raadplegen of hij de nodige voorbereidingen gedaan heeft.
@sb schreef:
Mocht ik van jou zijn, dan probeerde ik het via Facebook of Twitter, tenminste, als dat voor jou een optie is. Niet iedereen heeft immers een FB en/of Twitter-account. In elk geval, ze reageren daar redelijk snel (ze moeten wel; berichten zijn immers openbaar) en voor zo ver ik weet zijn ze ook 's zaterdags te bereiken.
Helemaal correct, @sb. Telenet is via Facebook en Twitter het hele jaar door te bereiken, behalve op Kerstmis en Nieuwjaar. Ze zijn aanwezig van 8u - 22u op weekdagen en tijdens het weekend van 9u30 - 18u.
Bedankt voor de reactie.
Het werkgeversvoordeel behoud ik , dat is geen probleem ook bij de concurentie. Door de beperkte producten die ik neem (alleen internet) was de werkgeversbijdrage voldoende om de maandelijkse kost te dekken.
Nu na de verschillende contacten die ik gehad heb met de medewerkers van Telenet krijg ik een bevestigings- email waarin staat dat ik vanaf de verhuis €51 moet betalen. En dat vind ik niet correct. Dit wil zeggen dat de voordelen niet automatisch meegaan. Als ik dit dan wil melden is er geen kanaal om dit te doen. Ik moet dan wachten tot er telefonisch iemand bereikbaar is ttz tijdens de dag. Of naar en center gaan. Ik heb een druk professioneel leven en het is vervelend dat er op momenten dat het mij past er geen mogelijkheid bestaat mijn probleem te bespreken.
Voila, tot zover mijn pleidooi.
Spijtig genoeg blijft niet alles het zelfde, het werkgeversbijdrage gaat niet automatisch mee zodat je email krijgt die het bedrag van je volgende factuur toont dat veel hoger ligt dan voorheen. En dat is leuk
En dat is niet leuk bedoelde ik natuurlijk
je behoudt het voordeel, dit is namelijk account gebonden
op je bevestiging staat nooit de werkgeversbijdrage als voordeel, maar je hebt het wel
(ik denk omwille van privacy redenen dat dit er niet opkomt moest jouw brief in verkeerde handen komen)
dus laat de verhuis doorgaan en de eerste factuur op je nieuw adres zal hetzelfde zijn als op je oud adres.
veel plezier in je nieuwe woonst
In de standaard e-mails die Telenet stuurt bij een verhuis staan nooit de extra voordelen vermeld zoals gezinsbond, Tip, werkgeversbijdrage enz.
Een medewerker van de helpdesk kan perfect bevestigen of je die voordelen hebt of niet. Je zal misschien een nieuweling gehad hebben.
Er verandert niets aan je factuur bij een verhuis.
Zoals andere mensen hierboven al zeiden: wacht even je factuur af want je hebt deze nog niet gehad neem ik aan?
Als je de korting niet meer krijgt is er iets gewijzigd