Beantwoorden
Damo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Hallo,

Sinds herinstallatie outlook worden mails die ik verzend vanuit een alias telkens verstuurd als "<hoofdadres@telenet.be> namens <alias@telenet.be> ".  Andere posts hier gaan over combi hotmail - telenet maar dus in mijn geval is de alias wel degelijk ook van telenet.  

Hopelijk kunnen jullie me helpen zodat ik zonder die "namens" kan versturen want 'k heb me al suf gezocht.

thx,

Damo

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

@Damo 

Welke outlook versie gebruik je ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Damo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Hallo,

Ik gebruik Outlook Professional Plus 2019.  Nog iets raars : als ik via webmail een mail vanuit dezelfde alias verstuur naar mezelf (privé en werkadres) komt deze zonder "namens" aan op m'n werk (andere provider) maar niét op m'n eigen privéadres.  Ik zie de mail wel staan bij verzonden maar komt dus niet toe in postvak in en staat ook niet bij spam....

Alvast bedankt,

Damo

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Wat staat er bij u in de instellingen van je webmail bij Berichten aan mij?

janne_man_0-1672755362341.png

 

0 Likes
Damo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Hallo,

Bij mij zijn dezelfde vakjes aangevinkt :

Damo_0-1672822424135.png

thx,

Damo

 

0 Likes
Damo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Hallo,

Kan iemand me verder helpen hiermee ?

thx,

Damo

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

@Damo 

Ik heb zelf geen outlook, maar heb gewoon eens wat testen met webmail gedaan. Berichten vanuit een alias (via webmail zelf dus) naar mijn accountnaam komen gewoon toe.

Kun je bij wijze van test eens dat vinkje wegdoen bij "dubbele posts ..", de onderste optie dus, wegdoen. Ik denk niet dat het iets terzake doet, maar zo heb je zekerheid.

Hoe is eigenlijk de link tussen uw webmail en uw outlook? Gebruik je IMAP of POP?

EDIT: nog een vraagje: wanneer je die test doet vanuit webmail, komt de mail dan toe in outlook? Want je zegt wel dat hij niet toekomt in webmail, maar over outlook schreef je niets ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Damo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Dag StefaanH,

Bedankt voor de hulp. 

Dat vinkje wegdoen bij "dubbele posts .." heeft geef effect.  

Als ik vanuit webmail alias gebruikt krijg ik deze melding :

alias.JPG

Ik heb een telenet adres en nog een oud pandora adres 

Het telenetadres staat in outlook als IMAP, het pandora adres als POP (omdat ik graag al m'n mails bewaar in veel te grote pst bestanden 😉

'k Heb wat getest en resultaat weergegeven in onderstaande tabel (hopelijk is die wat duidelijk). 

alias2.JPG

PS: de alias gebruik ik voor m'n bijberoep => ik heb nu 2 mailboxen bij telenet (telkens met 5 aliassen) => zou ik niet beter een aparte, derde mailbox aanmaken ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

@Damo 

Ik kan uw afbeeldingen nog niet zien, even wachten op een moderator 😋

Ik kan al wel zeggen: een aparte mailbox aanmaken ipv met een alias te werken kan geen kwaad, in tegendeel. Zo ga je nooit meer geplaagd worden met dubbele mails omdat uw echt adres en uw alias allebei aangesproken worden. Ik zou dus zeggen: zeker doen!

Voor de rest ga ik wachten tot ik uw afbeeldingen kan zien, 😉

EDIT: ik kan al wel dit zeggen zonder iets te kunnen zien: wanneer uw outlook openstaat en er is mail voor dat adres in POP ga je die mail nooit zien in uw webmail. Die wordt opgehaald door outlook en is foetsie voor de rest.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

@Damo 

De afbeeldingen zijn nog niet zichtbaar, dus daar kan ik ook nog niet op ingaan.

Drie opmerkingen:

Elke pandora.be adres is eveneens bereikbaar met de toevoeging telenet.be, het omgekeerde is echter niet van toepassing. Dit wil zeggen dat de e-mailadressen die aangemaakt zijn na de tijd van pandora enkel bereikbaar zijn met de toevoeging @telenet.be. Alle e-mailadressen aangemaakt ten tijde van pandora zijn zowel bereikbaar met @pandora.be als met @telenet.be. Maar ik denk ergens gelezen te hebben dat Telenet @pandora wil afschaffen.

In principe wordt de mail die je binnenhaalt met pop3 verwijderd op de server. De mail die je binnenhaalt met imap blijft in principe op de server. In principe, want tegenwoordig hebben de e-mail clients opties waardoor een pop3 zich eerder kan gedragen zoals een imap en een imap eerder zoals een pop3.

E-mails archiveren in PST-bestanden vind ik niet al te slim. Regelmatig heeft er iemand last met een corrupt pst-bestand. De herstelling heeft dikwijls tot gevolg dat een deel van de e-mails definitief verloren zijn. Vermits het pst formaat eigendom is van Microsoft is het niet evident een gepast programma te vinden voor herstel als de Microsoft procedures falen.  Verander je van Outlook versie kan het ook zijn dat nieuwe pst bestanden een andere formaat hebben dan het oude. Een goed e-mail archief bestaat uit individuele eml bestanden. Een formaat dat zowat door iedereen ondersteunt wordt behalve door Outlook (met één keer een uitzondering). Outlook kan wel eml bestanden lezen, maar wil die niet aanmaken.

0 Likes
Damo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Verzenden vanuit alias zonder "namens"

Ok, bedankt voor de info

0 Likes