42053
netweters
|
18505
gesprekken
|
19995
vragen
|
Zeer vreemd (en vervelend) probleem:
Een tante stuurt regelmatig mails naar mijn schoonvader. Sinds enkele maanden komen de mails echter niet meer aan. Ze zitten ook niet in de spambox.
Ik heb het mailadres nagekeken dat ze gebruikt en opnieuw ingevoerd en daar is niets mis mee.
En wat zeer opmerkelijk is: als de tante een mail stuurt naar mijn schoonvader én ook het mailadres van mijn schoonmoeder invoert, dan komt de mail wel binnen bij mijn schoonvader.
Ik heb het verschillende keren getest en begrijp er helemaal niks van. Mail enkel naar schoonvader komt niet aan. Mail naar meerdere mailadressen komt wel aan..
Titel gewijzigd door Caro (Expert Mod) | Vorige titel: Mails komen niet aan
Hoe bedoel je precies?
Ik heb vanuit de tablet van de tante een mail verstuurd naar de schoonvader en manueel het mailadres ingegeven. Deze mail kwam niet aan.
Daarna heb ik vanuit de tablet een mail verstuurd naar mijn schoonvader en schoonmoeder en manueel beide adressen ingegeven. Deze mail kwam bij beiden aan.
Daarna heb ik opnieuw een mail willen versturen enkel naar de schoonvader, deze kwam opnieuw niet aan..
Het zijn twee verschillende mailadressen/accounts. Beide van hotmail wel, maar ze zien elkaars mails niet.
Dus voor de duidelijkheid het gaat hier dus niet om Telenet email adressen ?
Het probleem doet zich dus voor bij Gmail adressen ?
En welke mail client wordt er gebruikt ?
OK, dit is belangrijk om weten. Versturen ze nu vanuit de browser of vanaf een mail client zoals Outlook Office of Thunderbird? Dit bewijst alleen maar het balang, dat als je een vraag stelt zo volledig mogelijk informatie geeft. We weten nu tenminste al dat het niets heeft te maken met Telenet-instellingen, maar wel ergens met hotmail instellingen.
De verzender heeft een Telenet adres. De ontvangers zijn hotmail-gebruikers.
Welke cliënt ze gebruikt weet ik niet exact. De mails werden verstuurd vanaf een ipad. Ik vermoed de Telenet mail app.
Excuses voor de onvolledige info, ik begrijp dat het moeilijk is met de weinige info die ik gaf
Het is te weten welke mail client je vader gebruikt daar waar de emails niet in binnen komen.
Probeer gewoon eens anders via Google Gmail zelf en kijk of ze daar binnen komen.
Kijk eens in hotmail naar de map Ongewenste e-mails en kijk ook eens in verwijderde items
Kijk ook eens rechts boven klik stand wiel
klik Ongewenste e-mails kijk of de e-mail adres er niet tussen staat
Stuur een e-mail uit telenet adres zet er iemand extra bij om te testten ook hotmail adres andere naam natuurlijk
Is niet de eerste keer dat er problemen zijn met mails om te versturen
Mijn schoonvader gebruikt de Outlook-app op zijn gsm, net dezelfde app die mijn schoonmoeder gebruikt.
Maar misschien belangrijk om nog eens te herhalen: Als de mails naar zowel zijn als haar mailadres verstuurd worden, komen ze wel aan. Als de mail enkel naar hem verstuurd wordt, komt de mail niet aan.
@Pablo_Escobear heb je al eens gekeken op je webmail in de spam. Soms komt het daar toe en niet op je -mail client.
Mails zijn niet op de pc of in de app terug te vinden, ook niet in de spambox.
Stuur eens een mail met leesbevestiging.