Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

Vandaag een mail gehad van een e-mailadres dat er normaal uit ziet komende lisanneverhulst.com,

is een fake bericht die je gegevens willen verkrijgen enz, is al door enkele andere ook gemeld,

let op, alle mails zijn krak hetzelfde van tekst, alleen de naam van de gebruiker is anders, 

nu is de vraag, kan je dit ook melden bij de Vlaamse diensten voor spam enz????

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Mail met e-mail adres dat je geld wilt afdoen


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
7 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

Dat is toch geen SPAM (= ongewenste reclame), maar oplichting (SCAM, fishing, ...).

 

Melden via Safeonweb ?

 

Wie bedoel je met "de Vlaamse diensten voor spam"??

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

Alles wat ook maar een beetje naar oplichting riekt stuur ik door naar safeonweb.be


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

@flip1953 voor mij is dit spam, onnodige mails in de mailbox 😉 

heb dit nog nooit moeten doen, is de eerste keer, daarom voor de zekerheid eens vragen, zag dat er nog dezelfde tekst hebben ontvangen op internet op Facebook bv.

zo zag ik direct dat dit niet klopte, vond ook bizar dat er over een probleem van hun kant gesproken wordt en er nergens info van de dienst ofzo wordt besproken.

en al zeker van vorig jaar februari, maar straf dat ze mijn naam en familienaam weten.

zal dit doorgeven aan de bevoegde diensten om dit zo snel mogelijk te proberen stoppen 😉 

 

@StefaanH zal dit doorgeven, bedankt voor de tip.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

@Master-Magic 

Het volledige mail adres is verdacht@safeonweb.be

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

@StefaanH deze middag direct doorgegeven aan hen, had het op de site ook gevonden, 

kreeg na enkele seconden al een bevestiging dat ze het gingen onderzoeken en een hele uitleg dat ik meer info kan vinden op de site ook.

ben benieuwd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

Wel opletten met safeonweb.... wanneer de email echt is, en je actie moet nemen, melden zij dit NIET terug.... dan kan bv. een abonnement of  software zo maar geblokkeerd geraken, wegens niet betaald...

 

Spijtig genoeg melden zij dat NIET op hun ontvangstbevestiging...wel vriendelijke bedanking maar GEEN waarschuwing.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar kan ik Phishing/Spammails melden?

@Theo2 als er zelf geen info in de mail staat van een bedrijf of dienst dan kan je niet weten wat het is, en zeker niet na een jaar, en toevallig krijgen veel mensen net dezelfde mail met dezelfde datum als ik en dezelfde naam van die andere persoon dat ze vernoemd, over dit gaat het:

 

Het is mij zojuist duidelijk geworden dat uw klantvraag van precies een jaar geleden (25.02.2021) onbeantwoord is gebleven vanwege een systeem error. Ik heb onmiddellijk mijn manager, Richard, een e-mail gestuurd en uitgelegd dat u een klantvraag heeft ingediend bij de servicedesk, maar dat de exacte details verloren zijn gegaan. Ik kan hier zien dat er iets mis was met een gekocht artikel, maar u kreeg niet de kans om dat artikel terug te sturen of te ruilen. Dit is tegen het ons beleid, dus hebben we besloten dat we u zullen compenseren.

De waarde van de compensatie is natuurlijk vrij hoog omdat het zo lang duurde om de zaak op te lossen. Maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken, het is ons een genoegen, want wij waarderen u als klant. Wat ik nu van u nodig heb is dat u uw emailadres xxxxxx valideert door op deze email te antwoorden. Uw antwoord kan gewoon leeg zijn, zolang we kunnen zien dat u op dit bericht hebt geantwoord, kunnen wij alles voor u gaan regelen.

Groetjes,

Lisanne Verhulst
Klachten Afhandeling

 

verder geen info, dus wees gewaarschuwd, dit is fake de mail als je dit krijgt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes