Beantwoorden
plemmens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
It's your ninth party! Handje vol! Twee handen vol! It's your eighth party!

Webmail Mappen verdwenen

Sinds gisteren zijn op mijn laptop (Win 11) alle mappen verdwenen.

Ook de knoppen Nieuw, Adresboek, Agenda en Instellingen werken niet meer.

Op mijn iPhone en iPad is alles wel ok.

Wat is er aan de hand?

Heeft hier iemand een oplossing voor?

plemmens_0-1705138418070.png

 

 

36 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Webmail Mappen verdwenen

@plemmens @albrechtpaul @PhilCL @Frank2830 bedankt voor jullie meldingen. We hebben dit onderwerp opgemerkt en zien dat er toch enkelen zijn met exact hetzelfde probleem. Daarom enkele vragen voor jullie.

  1. Ervaren jullie het probleem enkel in Chrome of ook in een andere browser?
  2. Wat is de versie van jullie Chrome browser?
  3. Merk je het probleem op elke keer als je de browser opent of werkt het soms ook wel?
  4. Als je in Chrome via een incognito venster werkt, ervaar je het probleem dan ook?
  5. Sinds wanneer merk je dit probleem op?

Voorlopig moeten jullie ook zeker nog geen cookies of geschiedenis van je Chrome browser verwijderen, om te vermijden dat je bepaalde gegevens die opgeslagen is verliest. Het testen via een incognito venster is meer dan voldoende om te testen of dit mogelijks gerelateerd is hieraan.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

plemmens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
It's your ninth party! Handje vol! Twee handen vol! It's your eighth party!

Webmail Mappen verdwenen

Toen ik enkele dagen geleden voor de eerste keer tegen het probleem aanliep deed het zich enkel in Chrome voor en niet in Edge.

Chrome sluiten dan weer openen, pc af en aan zetten hielp toen niet. 

Dag later 's morgens nog steeds hetzelfde probleem. Later op de dag leek het opgelost, om dan weer wat later weer op te duiken.

Heel die tijd heb ik niets aan mijn configuratie gewijzigd. Leek dan ook op een random probleem waarvan de oorzaak mij niet duidelijk was.

Sinds de reset van Chrome enkele dagen geleden is alles blijkbaar weer ok.

Mijn actuele Chrome versie is: 

Chrome is up-to-date
Versie 120.0.6099.217 (Officiële build) (64-bits)
 
Weet niet of die versie door de reset gewijzigd is geweest.
 
Sinds mijn reset werkt het hier dus in 100% van de gevallen en dus ook in een incognito venster.
PhilCL
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Webmail Mappen verdwenen

Hi Suzy, bedankt alvast voor je respons.  

Chrome is up-to-date
Versie 120.0.6099.217 (Officiële build) (64-bits)
 
Het is enkel bij Chrome en bij mij sinds vandaag.  Ervoor nooit gehad en ik gebruik webmail elke dag.
Ik heb incognito geprobeerd (eerste keer) en dan werkt het.
 
Tx alvast
Philippe
albrechtpaul
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Webmail Mappen verdwenen

Bedankt voor de belangstelling, Suzy!

1. Enkel in Chrome.

2. Welke versie ik heb kan ik nergens zien.

3. Het is ELKE keer.

4. Incognitovensters geven dat probleem NIET

5. Het is pas sinds 13 januari. Eerdere problemen met inloggen via chrome hadden met een verlopen chromeprofiel te maken (dacht men).

Het probleem is (voorlopig?) weg, doordat ik een reset van chrome deed.

 

Bart78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Mappen verdwenen

Sinds vanmorgen krijg ik in mijn mailbox enkel nog krachtig de kolom met de binnengekomen mails te zien. De rechtse kolom waar ze in het groot zichtbaar zouden moeten zijn is leeg. De linker bevat kaarten, e-mails, spam, etc. die ook zijn inbegrepen. Deze functies omvatten adressering, agenda's, instructies, enz. opgenomen. Ik heb de laatste n updates van mijn laptop gedaan en ook AVG internet security uitgeschakeld. Niets heeft geholpen. 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Problemen met webmail

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail Mappen verdwenen

@Bart78 

Probeer eens met een andere browser. Helpt wel eens in zulke situaties.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bart78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Mappen verdwenen

Ik heb daarstraks in incognitomodus geprobeerd en toen werkte hij wel. Daarna nog even via Google een aantal dingen geprobeerd en uiteindelijk bleek bij de instellingen van Google "instellingen resetten" de oplossing 🙂

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Webmail Mappen verdwenen

@plemmens @albrechtpaul @PhilCL dankjewel voor de antwoorden. Het wordt momenteel verder onderzocht bij Telenet. Er lijkt alleszins iets cookies/cache gerelateerd te zijn die dit veroorzaakt in combinatie met recente wijzigingen in de Chrome browser, die een incompatibiliteit met Webmail triggert. Hopelijk kan het snel opgelost worden.

In tussentijd is het uiteraard beter (als je nog hinder hebt) om even een andere browser te gebruiken of via een incognito venster in Chrome te surfen naar Telenet Webmail. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Webmail Mappen verdwenen

Beste Suzy,

Mijn Chrome versie is 120.0.6099.217 (Officiële build) (64-bits). Wat vreemd blijft is dat als ik in Webmail een eerste maal inlog ik mijn mappen niet zie. Als ik 2x in- en uitlog zie ik ze wel en is alles OK. De lay-out is wel anders dan enkele weken geleden en is dezelfde als de nieuwe lay-out op smartphone.
Ik heb reeds verschillende keren uit- en terug ingelogd op Chrome maar het resultaat is onstandvastig. Soms is Webmail OK, soms niet.

Groetjes,

Frank

ddvevents
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Webmail Mappen verdwenen

Ik heb ondertussen chrome er af gesmeten, caches leeggemaakt, pc (windows 10) uitgezet, uit netstroom voor 30 sec, opnieuw aangezet, chrome opnieuw geïnstalleerd, maar dus zonder resultaat. Mappen blijven weg, zo ook adresboek/agenda/instellingen.  Vreemd genoeg heb ik dat enkel op mijn PC, en (voorlopig) niet op mijn laptop of werk-laptop. Op mijn PC werkt het wel met Edge. Bijkomend heb ik op die PC ook op Edge wel inlog problemen, ondanks gebruik van juiste account en paswoord. Soms lukt het van de eerste keer. Ander keerte moet ik Edge afsluiten en opnieuw opstarten. Op mijn smartpheun (android) kan ik wel aan mijn mappen, maar daar werk ik niet met webmail. Ik volg dit topic graag want zoals aangegeven is dit toch wel een dingetje momenteel. Alle info/hulp en ervaringen van mede-gebruikers van telenet webmail is dus welkom ! 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Webmail Mappen verdwenen

@Bart78 je ervaarde dit probleem dus effectief enkel in Google Chrome? Ondertussen heb je jouw browser instellingen gereset en nu is alles terug in orde?

We hebben trouwens jouw onderwerp samengevoegd met een reeds bestaande onderwerp over Webmail problemen op Chrome. Dit lijkt allemaal gelinkt aan hetzelfde. Op deze manier is het makkelijker voor ons om vinger aan te pols te houden, maar ook voor jullie om laatste updates mee te krijgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Webmail Mappen verdwenen

Op dit moment lijkt het clearen van cache en cookies de snelste oplossing. Maar als je de Chrome browser reset, ben je ook de data van andere websites kwijt. Daarom is het voldoende je cache en cookies te clearen maar enkel voor (*.)telenet.be. Dus voor het telenet.be domein en de sub-domeinen. Je hoeft dus niet al je cookies weg te gooien.

Je volgt best onderstaande stappen in je Chrome browser:

Stap 1
Klik op het icoontje naast de Webmail URL en ga naar Cookies en sitegegevens.

Suzy_1-1705419049897.png

Suzy_2-1705419076436.png

 

Stap 2
Druk hier op de vuilbakjes naast telenet.be en alle sub-domeinen van telenet.be.

Suzy_3-1705419115972.png

 

Stap 3
Laad vervolgens je pagina opnieuw om de nieuwe instellingen toe te passen.
Let op: je zal dan ook opnieuw moeten inloggen.

Suzy_4-1705419195922.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

plemmens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
It's your ninth party! Handje vol! Twee handen vol! It's your eighth party!

Webmail Mappen verdwenen

Suzy,

Vandaag verschillende keren webmail opgestart zonder dat het probleem zich voordeed.

 10 minuten geleden nog een keer opgestart en ... lap... weer hetzelfde probleem met Chrome, niet met Edge.

Je bovenstaande procedure toegepast, maar het probleem is niet opgelost.

Ik ga voortaan Edge gebruiken tot Telenet met een werkende oplossing komt.

plemmens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
It's your ninth party! Handje vol! Twee handen vol! It's your eighth party!

Webmail Mappen verdwenen

Als jullie een mogelijke oplossing getest willen zien dan hoor ik het graag.

Bart78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Mappen verdwenen

Klopt ja. Ik heb geen andere browser geprobeerd, enkel de incognito modus en daar werkte hij wel. Daarna in Google de instellingen gereset en alles was weer in orde.