Beantwoorden
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

Ik verander van IP provider.

Momenteel is het nog even Telenet.

Mijn hoofd emailadres heeft domeinnaam @Pandora.be

 

Vermits bij meeste websites het aanmelden met een mailadres gebeurt , zal dit niet meer kunnen gebruiken op die websites waar ik het in de aanmeldinggegevens had geplaatst ?

 

Welke domeinnaam blijft universeel bruikbaar ?

Moet men hiervoor een persoonlijke domein aanmaken ?

0 Likes
20 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

Je kan een gratis email provider gebruiken die onafhankelijk is van uw internet provider.

Hier kan je enkele nalezen.

De 8 beste gratis e-maildiensten - Webwereld


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@Janneke_Dust 

Mogelijk is mijn vraagstelling onduidelijk. We zitten niet op dezelfde golflengte of er ontgaat mij wat.

Ik heb het niet over de keuze van een e-mail cliënt Die zijn er genoeg. Ik had het over de keuze van een emailadres.

 

Op de link die u aangeeft merkte ik echter dezelfde 'issue'.

De auteur introduceert zijn artikel met te zeggen dat een mailadres kiezen niet eenvoudig is.
Het artikel zelf gaat echter daar niet over. Het artikel gaat over het aanbod van de beste 8 mailcliënts.

Diezelfde contradictie zit in het artikel als met de vraag waar ik mee zit in deze topic.

 

Laat me het anders formuleren : In Thunderbird (=cliënt) kan men om het even welk emailadres gaan plaatsen, op voorwaarde dat de parameters voor communicatie met overeenkomende servers zijn opgegeven. Dus met een emailcliënt kan ik toch geen mailadres@pandora.be meer beheren als het emailadres niet meer bestaat of niet meer geactiveerd ? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@Merel 

Is het de bedoeling dat je Telenet op gaat zeggen en dat je naar een andere provider gaat ? 

 

Als dat het geval is dan zal je email adres nog 18 maanden bruikbaar zijn. Na die 18 maanden zal je Telenet email adres komen te vervallen. Dus je zal of wel bij je nieuwe provider een email adres moeten nemen en die koppelen aan de sites waar je op wil inloggen , of je neemt ergens een email adres die je kan gebruiken voor je aan te melden op bepaalde websites. Want je nieuwe provider hoeft ook geen email adres aan te bieden en dan zal je zelf ergens eentje moeten kiezen. 

 

Er zijn dus buiten de providers om alternatieven genoeg die je zou kunnen gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@patrick37 

 

Het zijn juist die alternatieven waar @Merel  om vraagt ...

 

Ken jij ze?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@StefaanH  en @Merel 

Een alternatief kan zijn:

 

* Outlook.com

* Yahoo.com

* Mail.be

* Mail.com

 

Maar daar stopt het ook wel bij die gratis zijn dan want betalend kan je tegenwoordig overal wel een email adres nemen. Eventueel bij de nieuwe provider maar er zijn er weinig zoals Telenet die een gratis email adres ondersteunen. Moest het proximus worden ja dan heb je recht op een email adres maar als je al naar Orange gaat of EDPNET dan heb je geen email adres. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

Die 8 zijn wel degelijk email providers en geen clients.

Je kan bv een adres maken @gmail.com, @gmx.com , @outlook.com, @live.com .....

Dat adres kan je dan bijvoegen in Thunderbird.

Als je IMAP gebruikt om uw mails af te halen van uw email box dan kan je eenvoudig je mails lezen en sturen op verschillende toestellen.

Ik heb mailadressen @telenet.be (2x) @gmail.com (3x) en @live.be (1x) en die lees ik op 4 toestellen, Desktop (outlook van office2019), Tablet (Thunderbird) , 2 Androïd Smartphones en soms WEBMAIL.

Voor de omschakeling stuur je dan een email van je nieuw adres naar je contacten om in de toekomst dit adres te gebruiken en je past je inloggegevens aan op de websites.

Daar je oud adres nog een tijd actief blijft na het opzeggen van je internet abo kan je kijken welke mails daar nog toekomen en die corespondenten verwittigen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

Inderdaad @Janneke_Dust , ik ben eens gaan kijken naar wat er achter uw link schuilt (had ik nog niet gedaan) en daar zou @Merel  zeker iets naar zijn/haar goesting moeten in vinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?


@Merel  schreef:

Mijn hoofd emailadres heeft domeinnaam @Pandora.be

Vermits bij meeste websites het aanmelden met een mailadres gebeurt , zal dit niet meer kunnen gebruiken op die websites waar ik het in de aanmeldinggegevens had geplaatst ?


Je verwart 2 zaken:

  1. De toegang tot jouw mailbox
  2. Het gebruik van jouw mailadres als "gebruikersnaam" (user-id) voor het aanmelden op websites

 

Het is inderdaad juist dat jouw Telenet mailbox, en dus jouw gelinkt @Pandora.be e-mail adres nog gedurende 18 maanden nà opzeg geldig blijft. Na die 18 maanden is jouw Telenet mailbox niet meer bereikbaar 🙁.

 

Wat betreft het aanmelden op websites: Jouw gebruikersnaam zal eeuwig geldig blijven op de websites waarvoor je jouw @Pandora.be e-mail adres gebruikt heb, zolang je het gelinkte paswoord nog weet.

Want dat heeft niets met jouw mailbox te maken, het is gewoon een "gebruikersnaam", en die wijzigt niet omdat jouw mailbox geannuleerd werd.

Ik gebruik nog altijd een (onbestaand) @advalvas.be adres als gebruikersnaam op mijn paypal account. who cares?

 

Het enige nadeel is natuurlijk, als je een paswoord vergeet. Dan kan die website jouw geen mail meer sturen om een paswoord te resetten.

Of als je ingeschreven bent op nieuwsbrieven of meldingen, zal die website jouw geen berichten meer kunnen sturen.

 

Er zijn 3 oplossingen:

  1. Jouw e-mail adres loskoppelen van jouw huidige mailbox, en linken aan een mailbox van een andere Telenet klant (ouders, kenissen), die voor jou op hun account een nieuwe mailbox aanmaken. Op die manier blijft jouw vroeger mailadres bestaan ...
  2. Of zoals hierboven al gesuggereerd: een nieuwe e-mail adres aanmaken bij een provider die onafhankelijk is van jouw internet provider (Gmail, Hotmail, Yahoo).
  3. Een eigen domein bij een hosting provider.

Een combinatie van (2) en (3) is ook mogelijk

Ik heb een eigen domain naam (flip1953xxx.net), maar alle mails aan info@flip1953xxx.net komen in mijn Hotmail mailbox.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@Merel  Wat je kan doen is eventueel een mailpakket nemen bij een of andere provider. Vanaf 1€ per maand met eigen domeinnaam. Bijvoorbeeld: https://www.mijnhostingpartner.nl/pg/info/email-pakket/

Maar je zal nog wel andere vinden ook. Je kan veel mailadressen aanmaken. En bij de huidige websites waar je bent aangemeld verander je binnen de 18 maanden uw gegevens en uw mailadres. Alles is dan opgelost en je kan dit eeuwig blijven gebruiken (zolang je betaalt natuurlijk 😉 ), onafhankelijk van je internetprovider.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

Update
@Allen Hartelijk dank

Bij deze discussie heb ik veel opgestoken. Ik vermoed dat nog andere leden hier ook wat van leerden. Met de duidelijke toelichtingen en aangereikte oplossingen ben ik gerustgesteld.

De uiteindelijke oplossing moet komen van mijzelf. Maar die heb ik nog niet gekozen.

 

Het aanduiden van een post als 'Oplossing' is dan ook moeilijk.

Er is echter niet aan te ontkomen om het 'Onderwerp' (discussie) te kunnen afsluiten.

 

Ik zal als 'Oplossing' deze aanduiden waarbij ik het meest heb geleerd.   

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@Merel 

 

Dat is prima zo, uw keuze. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@patrick37edpnet Heeft wel een e-mail adres als optie bij hun internet aanbod 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

Oh dat is dan zeker niet verkeerd @Master-Magic . Dus je kan er heen overgaan met een email adres altijd goed om te weten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welk e-mail adres blijft bruikbaar bij aanmelden?

@patrick37Idd, heb daar nog login en staat er gewoon tussen, mailboxen zijn wel iets kleiner dan bij Telenet in groote.

maar het bestaat en je kan ook aliassen aanmaken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.