Beantwoorden
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Wijziging in layout Telenet Webmail

sinds vanmorgen is de layout van mijn telenet webmail ineens weer de oude versie met de lelijke geel-oranje kleur

iemand een idee hoe dit komt en eventueel weer kan veranderentelenet mail layout.jpg

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: layout webmail Telenet sinds vanmorgen weer oude versie

29 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Dat kan je inderdaad niet zien in de email.

Ik ben er in geslaagd door “beantwoorden” te kiezen en vervolgens de naam van de afzender aan te duiden. Dan verschijnt er een venstertje met het e-mailadres.

Hopelijk passen ze dit snel aan, zodat het in de email zelf ook werkt.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RudiR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Via beantwoorden had ik het ook al teruggevonden.

Maar het zou veel beter zijn als het in de binnengekomen mail direct te controleren valt zodat  je al dadelijk kan zien wat fake is.  Als je elke mail moet controleren via antwoorden, ... ??? Veel te omslachtig en duurt veel te lang.  Echt niet te doen.

Groovy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Ik bekijk mijn mails steeds via de smartphone. Bij de vorige layout was het gemakkelijk om in te zoomen op je bericht, dit gaat bij de nieuwe ook niet!

Vervolgens als je berichten naar je spamfolder of prullenbak hebt verplaatst komt er een kader voor de berichten. Deze blijft even staan bovenaan de berichten. Kan dit verplaatst worden naar onder?

Ook als je een bericht in een map wil plaatsen komt er een kadertje met 4 regeltjes waar je in kan scrollen om naarbde gewenste map te gaan. Dit zou wat groter mogen. Tenzij je je toetsenbord weghaald, dan word de kader groot genoeg...

Vind de nieuwe layout maar niets. Geef mij de oude maar terug 😊

Marc53
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Wijziging in layout Telenet Webmail

@Groovy @ Voor zoom probleem heb ik de oplossing gevonden, zie onderstaande link.

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Inhoud-webmail-heeft-soms-zeer-kleine-tekst/m-p/181893#M10250

Groovy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wijziging in layout Telenet Webmail

@Marc53 , merciekes!

Heb het direct geprobeert, het zoomen werkt terug!

Hartelijk bedankt!

Nick_V
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wijziging in layout Telenet Webmail

Hey,

Vroeger kon ik de afzender zien met emailadress erbij.

Zo kon je zien als het geen phisingmail was....

Nu bij de nieuwe versie webmail zie ik geen email adressen, maar alleen namen?! Bv vandaag een mailtje van myfinn gekregen, maar deze kan fake zijn, ik zie alleen van "myfinn".

Aub help want ik wil geen fake mails beantwoorden. 

Vroeger drukte ik op de naam bovenaan in de mail als het openstond en kwam het emailadres zichtbaar, nu gebeurd er niks.

 

Nick

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Webmail afzender mail???

 

fsoete
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Topicwurm! π-DAY! O dierbaar België.. Verander-je-wachtwoord-dag

Wijziging in layout Telenet Webmail

Misschien kan het volgende als omweg dienen? Als je bericht geselecteerd is, staat er rechtsboven een drietal punten. Daarop klikken opent menu met onderin item "Nieuw filter". Als je dat kiest, kan je een voorstel van berichtregel krijgen, met "Van" en "bevat" en dan adres verzender. Na knop "Annuleren" verdwijnt het voorstel weer.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wijziging in layout Telenet Webmail

Bij mij staat het volledige mailadres in het leestvenster.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Ik vermoed dat het over de mobiele versie van webmail gaat? Dat is inderdaad een probleem, dat al eerder aangekaart is: Wijziging in layout Telenet Webmail  

Via volgende omweg kan je het wel nakijken:  Kies “beantwoorden” en duid vervolgens de naam van de afzender aan. Dan verschijnt er een venstertje met het e-mailadres.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wijziging in layout Telenet Webmail


@Nick_V  schreef:

Hey, vandaag een mailtje van myfinn gekregen, maar deze kan fake zijn, ik zie alleen van "myfinn".

Aub help want ik wil geen fake mails beantwoorden. 


Natuurlijk fake. Myfinn stuurt geen mails .

ICOE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Beste,

Sinds kort is de layout van de telenet webmail app op mij IPHONE volledig veranderd. Op IPAD is de oude versie nog te zien.

Dit is totaal niet gebruiksvriendelijk en het selecteren van mails werkt totaal niet.

Bovendien zie je standaard geen e mail adres meer van de afzender. Dit is belangrijk om phishing mails te herkennen.

In plaats van vooruit te gaan zetten we met deze wijziging een paar stappen achteruit.

Wat is de achtergrond van deze wijziging en kan dit teruggedraaid worden aub?

mvrgr,

ICOE

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wijziging in layout Telenet Webmail

We hebben de feedback over het niet zichtbaar zijn van de afzender begin deze week doorgegeven aan de collega's van Webmail. Zij waren er ondertussen ook zelf al van op de hoogte en zullen dit ook zo snel mogelijk oplossen. Helaas kan dit niet onmiddellijk omdat we hiervoor samenwerken met Zimbra, maar het zal wel in één van de volgende updates verbeterd worden. 

Blijkbaar is dit enkel een probleem in de 1 column view (smartphone of tablet portrait). In de 2 column view (tablet landscape) wordt de afzender wel getoond. Ook op (sommige) grotere smartphones zal je in landscape (horizontaal) 2 kolommen te zien krijgen. Dit is een workaround die je voorlopig kan toepassen.

Bedankt voor jullie feedback hierover, hopelijk kan het snel worden opgelost! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wijziging in layout Telenet Webmail


@Suzy  schreef:

Blijkbaar is dit enkel een probleem in de 1 column view (smartphone of tablet portrait). In de 2 column view (tablet landscape) wordt de afzender wel getoond. Ook op (sommige) grotere smartphones zal je in landscape (horizontaal) 2 kolommen te zien krijgen. Dit is een workaround die je voorlopig kan toepassen.


Met andere woorden, dit is geen bug, maar een (gewilde) feature door de ontwikkelaar (plaatsbesparing op kleinere schermen) 😊 ...


@ICOE  schreef:

Sinds kort is de layout van de telenet webmail app op mij IPHONE volledig veranderd. Op IPAD is de oude versie nog te zien.


Er wordt in deze topic hier en daar gesproken over de "Telenet Webmail App" (ook in de topic titel). Voor zover ik weet bestaat er geen "Telenet Webmail App" 🤔.

Er bestaat wel een "Telenet App" (niet te verwarren met de "Telenet TV" App). Als je in de Telenet App op de knop Telenet Webmail drukt, dan opent de browser op jouw toestel (Chrome, Firefox, ...) waar je kan inloggen op de Telenet Webmail site.

Zoals de naam "Webmail" het zelf zegt is dit via het web (www) en geen "App" 🙂.

Hoe de Webmail weergegeven wordt is ook voor een deel afhankelijk van de browser instellingen op jouw toestel.

 

ruwi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wijziging in layout Telenet Webmail

Dit maakt het gebruik van de app om phishing mails te herkennen onbruikbaar.

mail openen en op beantwoorden drukken methode is veel te omslachtig. Ik wil gewoon de afzender exact kunnen zien zoals in de PC browser versie.

Please kan het e-mail adres er terug bij.

 
Lumes
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wijziging in layout Telenet Webmail

Ik heb dit vandaag voorgehad.  Via beantwoorden zag ik het juiste (Telenet) adres van de persoon.  
Bleek toch een phising mail.  Bij controle op de pc bleek het een gmail adres te zijn.

Ik hoop ook dat Telenet dit snel verandert.