24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
sinds vanmorgen is de layout van mijn telenet webmail ineens weer de oude versie met de lelijke geel-oranje kleur
iemand een idee hoe dit komt en eventueel weer kan veranderen
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: layout webmail Telenet sinds vanmorgen weer oude versie
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat kan je inderdaad niet zien in de email.
Ik ben er in geslaagd door “beantwoorden” te kiezen en vervolgens de naam van de afzender aan te duiden. Dan verschijnt er een venstertje met het e-mailadres.
Hopelijk passen ze dit snel aan, zodat het in de email zelf ook werkt.
Via beantwoorden had ik het ook al teruggevonden.
Maar het zou veel beter zijn als het in de binnengekomen mail direct te controleren valt zodat je al dadelijk kan zien wat fake is. Als je elke mail moet controleren via antwoorden, ... ??? Veel te omslachtig en duurt veel te lang. Echt niet te doen.
Ik bekijk mijn mails steeds via de smartphone. Bij de vorige layout was het gemakkelijk om in te zoomen op je bericht, dit gaat bij de nieuwe ook niet!
Vervolgens als je berichten naar je spamfolder of prullenbak hebt verplaatst komt er een kader voor de berichten. Deze blijft even staan bovenaan de berichten. Kan dit verplaatst worden naar onder?
Ook als je een bericht in een map wil plaatsen komt er een kadertje met 4 regeltjes waar je in kan scrollen om naarbde gewenste map te gaan. Dit zou wat groter mogen. Tenzij je je toetsenbord weghaald, dan word de kader groot genoeg...
Vind de nieuwe layout maar niets. Geef mij de oude maar terug 😊
@Groovy @ Voor zoom probleem heb ik de oplossing gevonden, zie onderstaande link.
https://www.netweters.be/t5/E-mail/Inhoud-webmail-heeft-soms-zeer-kleine-tekst/m-p/181893#M10250
@Marc53 , merciekes!
Heb het direct geprobeert, het zoomen werkt terug!
Hartelijk bedankt!
Hey,
Vroeger kon ik de afzender zien met emailadress erbij.
Zo kon je zien als het geen phisingmail was....
Nu bij de nieuwe versie webmail zie ik geen email adressen, maar alleen namen?! Bv vandaag een mailtje van myfinn gekregen, maar deze kan fake zijn, ik zie alleen van "myfinn".
Aub help want ik wil geen fake mails beantwoorden.
Vroeger drukte ik op de naam bovenaan in de mail als het openstond en kwam het emailadres zichtbaar, nu gebeurd er niks.
Nick
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Webmail afzender mail???
Misschien kan het volgende als omweg dienen? Als je bericht geselecteerd is, staat er rechtsboven een drietal punten. Daarop klikken opent menu met onderin item "Nieuw filter". Als je dat kiest, kan je een voorstel van berichtregel krijgen, met "Van" en "bevat" en dan adres verzender. Na knop "Annuleren" verdwijnt het voorstel weer.
Ik vermoed dat het over de mobiele versie van webmail gaat? Dat is inderdaad een probleem, dat al eerder aangekaart is: Wijziging in layout Telenet Webmail
Via volgende omweg kan je het wel nakijken: Kies “beantwoorden” en duid vervolgens de naam van de afzender aan. Dan verschijnt er een venstertje met het e-mailadres.
@Nick_V schreef:Hey, vandaag een mailtje van myfinn gekregen, maar deze kan fake zijn, ik zie alleen van "myfinn".
Aub help want ik wil geen fake mails beantwoorden.
Natuurlijk fake. Myfinn stuurt geen mails .
Beste,
Sinds kort is de layout van de telenet webmail app op mij IPHONE volledig veranderd. Op IPAD is de oude versie nog te zien.
Dit is totaal niet gebruiksvriendelijk en het selecteren van mails werkt totaal niet.
Bovendien zie je standaard geen e mail adres meer van de afzender. Dit is belangrijk om phishing mails te herkennen.
In plaats van vooruit te gaan zetten we met deze wijziging een paar stappen achteruit.
Wat is de achtergrond van deze wijziging en kan dit teruggedraaid worden aub?
mvrgr,
ICOE
We hebben de feedback over het niet zichtbaar zijn van de afzender begin deze week doorgegeven aan de collega's van Webmail. Zij waren er ondertussen ook zelf al van op de hoogte en zullen dit ook zo snel mogelijk oplossen. Helaas kan dit niet onmiddellijk omdat we hiervoor samenwerken met Zimbra, maar het zal wel in één van de volgende updates verbeterd worden.
Blijkbaar is dit enkel een probleem in de 1 column view (smartphone of tablet portrait). In de 2 column view (tablet landscape) wordt de afzender wel getoond. Ook op (sommige) grotere smartphones zal je in landscape (horizontaal) 2 kolommen te zien krijgen. Dit is een workaround die je voorlopig kan toepassen.
Bedankt voor jullie feedback hierover, hopelijk kan het snel worden opgelost!
@Suzy schreef:Blijkbaar is dit enkel een probleem in de 1 column view (smartphone of tablet portrait). In de 2 column view (tablet landscape) wordt de afzender wel getoond. Ook op (sommige) grotere smartphones zal je in landscape (horizontaal) 2 kolommen te zien krijgen. Dit is een workaround die je voorlopig kan toepassen.
Met andere woorden, dit is geen bug, maar een (gewilde) feature door de ontwikkelaar (plaatsbesparing op kleinere schermen) 😊 ...
@ICOE schreef:Sinds kort is de layout van de telenet webmail app op mij IPHONE volledig veranderd. Op IPAD is de oude versie nog te zien.
Er wordt in deze topic hier en daar gesproken over de "Telenet Webmail App" (ook in de topic titel). Voor zover ik weet bestaat er geen "Telenet Webmail App" 🤔.
Er bestaat wel een "Telenet App" (niet te verwarren met de "Telenet TV" App). Als je in de Telenet App op de knop Telenet Webmail drukt, dan opent de browser op jouw toestel (Chrome, Firefox, ...) waar je kan inloggen op de Telenet Webmail site.
Zoals de naam "Webmail" het zelf zegt is dit via het web (www) en geen "App" 🙂.
Hoe de Webmail weergegeven wordt is ook voor een deel afhankelijk van de browser instellingen op jouw toestel.
Dit maakt het gebruik van de app om phishing mails te herkennen onbruikbaar.
mail openen en op beantwoorden drukken methode is veel te omslachtig. Ik wil gewoon de afzender exact kunnen zien zoals in de PC browser versie.
Please kan het e-mail adres er terug bij.
Ik heb dit vandaag voorgehad. Via beantwoorden zag ik het juiste (Telenet) adres van de persoon.
Bleek toch een phising mail. Bij controle op de pc bleek het een gmail adres te zijn.
Ik hoop ook dat Telenet dit snel verandert.