42018
netweters
|
18491
gesprekken
|
19982
vragen
|
Ik krijg volgende melding 421 andre.telenet-ops.be bizsmtp 37.120.236.201 relaying dinied.
pop3 telenet poort 995 uitgaande mails smpt poort 25 fout (0x800ccc67)
Iemand enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik weet niet of het iets gaat veranderen bij u, maar ik gebruik voor de uitgaande smtp server poort 587 met STARTTLS
EDIT: ik gebruik wel geen Outlook, ik werk met Thunderbird.
Ik heb nog eens iets nagekeken en ben dit tegengekomen:
En hier nog iets:
Outlook geeft zelf aan welke poort je best gebruikt voor pop. Zie de gegevens op deze link.
Zoals je kan zien staat daar ook, net zoals bij mij, poort 587.
Dit zijn de poorten die je moet gebruiken als je een Outlook.com mail account hebt (vb Hotmail).
Heeft niets te maken met "Outlook" als e-mail programma.
Het is niet jouw mail client die bepaalt welke poorten en/of versleuteling je moet gebruiken, maar de mail server van jouw provider.
hallo bedankt voor bericht maar is nog niet opgelost. Ik krijg ook bovenstaande melding bij een gewoon testbericht naar mijn eigen
Heb je al eens de link gevolgd die @flip1953 gepost heeft?
Niet vergeten uw wijzigingen op te slaan ...
Ik heb geen outlook.com mail. enkel Telenet, Heb geprobeerd een nieuw mailadres te maken vanuit outlook. Krijg reeds volgende melding met mijn huidig e-mail " er is geen versleutelde verbinding met uw mailserver. Als ik dan handmatige invoer doen met Imap en smpt met de gegeven poorten heb ik nog steeds zelfde probleem
@Stefaan50 De url van de SMTP is geblacklist, daarom dat je geen e-mails kan versturen.
Kijk zeker eens naar de link dat mijn collega's netweters hier posten.
Wat moet - kan ik dan doen?
Extract uit de webpagina van Telenet over het instellen van e-mail.
Als je dit volgt dan zou het moeten lukken. Het kan zijn dat uw e-mailprogramma of app ergens een afwijkende woordenschat heeft zoals STARTTLS in de plaats van TLS. Geraak je in zo een geval er niet aan uit, geeft dan hier welke mogelijkheden je hebt. In elke geval moeten de hierboven gemelde poortnummers gebruikt worden.
Oef, Merci, bedankt, Mijn mails vertrekken weer.......
grts Stefaan
@Stefaan50 schreef:Oef, Merci, bedankt, Mijn mails vertrekken weer.......
grts Stefaan
Het feit dat je dit nu schrijft als reactie op de post van @janne_man toont aan dat je de link die @flip1953 aangegeven heeft en waarnaar ik ook verwezen heb nooit aangeklikt hebt. Daar staat namelijk exact wat @janne_man hier in extenso gepost heeft.
Jammer ...
EDIT: ik ben bijgevolg zo vrij geweest om eerlijkheidshalve de post van @flip1953 eveneens als oplossing te markeren.
off-topic
Ik heb al meermaals bemerkt dat links in berichten niet altijd bekeken worden. Ik vermoed zelfs dat een aantal gebruikers ook niet weten dat het een een onderstreepte tekst doorgaans een link is waar ze kunnen op klikken voor meer info.
Het komt frekwent voor dat in een ouder bericht de link niet meer werkt. Een extract uit de link blijft zichtbaar.