Beantwoorden
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail

een tijdje terug kreeg ik een e-mail van telenet dat ze mijn uitgaande mail hadden geblokkeerd en dat ik mijn wachtwoord van mijn webmail moest veranderen om te vermijden dat teveel spam zou verzonden worden via mijn emailadres. Ik heb dat dus inderdaad veranderd, maar natuurlijk moest ik mijn paswoord ook wijzigen in mijn mailprogramma. Ik kan vanaf dan ook geen mail meer ontvangen of verzenden en ik krijg de melding:"dit account kan niet worden geopend mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren met dit apparaat." en ook nog de melding "mogelijk zijn uw gegevens verouderd". Ik heb naar telenet gebeld en kreeg als antwoord: ha uw webmail werkt, ja dan is dat niet ons probleem, wij kunnen u niet helpen.

0 Likes
18 reacties
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

instellen account op windows 10 mail

Als je webmail werkt, probeer nadien het stappenplan via deze link eens :

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre...

0 Likes
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail

dit heb ik dus al zeker 20x gevolgd, geen resultaat

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

instellen account op windows 10 mail

En via webmail kun je wel inloggen?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

instellen account op windows 10 mail

Als je IMAP gebruikt verlies je geen mails als je de account verwijderd. Die blijven namelijk op de server staan.

 

Ik zou dus aanraden om de account volledig te verwijderen en hem daarna opnieuw in te stellen met de nieuwe wachtwoorden.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail

zoals hiervoor al gezegd, heb ik zeker al 20x gedaan zonder resultaat

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

instellen account op windows 10 mail

Probeer dan eens met een ander mail programma, Thunderbird bvb.

0 Likes
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail

ik heb geen zin om 25 verschillende mailprogrammas te installeren om te kijken welke werkt, volgens mij ligt de fout bij telenet, want heeft altijd gewerkt tot ik mijn wachtwoord moest veranderen.

0 Likes
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail

en als telenet geen oplossing biedt dan verander ik nog liever van provider dan van mailprogramma

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

instellen account op windows 10 mail


@amai@  schreef:

en als telenet geen oplossing biedt dan verander ik nog liever van provider dan van mailprogramma


Dat klinkt nogal drastisch. Maar ik ben benieuwd of andere providers wél ondersteuning zullen bieden voor jouw (software) probleem. Laat je het ons weten? Tnx!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

instellen account op windows 10 mail


@amai@  schreef:

ik heb geen zin om 25 verschillende mailprogrammas te installeren om te kijken welke werkt, volgens mij ligt de fout bij telenet, want heeft altijd gewerkt tot ik mijn wachtwoord moest veranderen.


Ik zou in ieder geval toch proberen met één ander mailprogramma. Zo kom je toch ten minste te weten of het probleem bij windows mail zit of als het ergens anders zit.

Pas als je de mail niet binnen krijgt in een ander programma kan je van de daken gaan schreeuwen dat het probleem bij TN zit.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail


@sb@  schreef:

@amai@  schreef:

en als telenet geen oplossing biedt dan verander ik nog liever van provider dan van mailprogramma


Dat klinkt nogal drastisch. Maar ik ben benieuwd of andere providers wél ondersteuning zullen bieden voor jouw (software) probleem. Laat je het ons weten? Tnx!


sorry, maar dit is niet MIJN software probleem, internetfora, ook op netweters, staat vol met mensen die het zelfde probleem hebben of gehad hebben, één gemeenschappelijke factor: TELENET

0 Likes
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail

zoals ik verwacht had, Thunderbird werkt ook niet

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

instellen account op windows 10 mail


@amai@  schreef:

zoals ik verwacht had, Thunderbird werkt ook niet


Toch bedankt om het even te proberen!

 

Dan blijft er wat mij betreft enkel Windows 10 over als oorzaak. Immers, ik gebruik al jaren probleemloos TB om Telenet (4 accounts), Yahoo (2 accounts) en mijn eigen domein mail (SSL) binnen te halen. Kijk je toch nog even de instellingen met me na?

 

POPPOPSMTPSMTP

Het komt soms voor dat TB een andere foutmelding geeft dan een andere mailclient. Welke foutmelding krijg je exact te zien?

 

Als je instellingen correct zijn en de foutmelding helpt ons niet vooruit, dan denk ik dat het te wijten is aan (iets in) W10. Welke firewall gebruik je? Kan je die eens even uitschakelen? Idem wat antivirus betreft: schakel die eens even uit en test opnieuw.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

instellen account op windows 10 mail


@sb@  schreef:

@amai@  schreef:

zoals ik verwacht had, Thunderbird werkt ook niet


Toch bedankt om het even te proberen!

 

Dan blijft er wat mij betreft enkel Windows 10 over als oorzaak. Immers, ik gebruik al jaren probleemloos TB om Telenet (4 accounts), Yahoo (2 accounts) en mijn eigen domein mail (SSL) binnen te halen. Kijk je toch nog even de instellingen met me na?

 

POPPOPSMTPSMTP

Het komt soms voor dat TB een andere foutmelding geeft dan een andere mailclient. Welke foutmelding krijg je exact te zien?

 

Als je instellingen correct zijn en de foutmelding helpt ons niet vooruit, dan denk ik dat het te wijten is aan (iets in) W10. Welke firewall gebruik je? Kan je die eens even uitschakelen? Idem wat antivirus betreft: schakel die eens even uit en test opnieuw.


voor de wijziging van het wachtwoord van mijn webmail (verplichting van telenet omdat ze mijn uitgaande mail hadden geblokkeerd zogezegd om te vermijden dat mijn emailadres zou gebruikt worden om spam te versturen) werkte alles als een fluitje van een cent, ik heb alleen het wachtwoord veranderd op mijn webmail en hetzelfde wachtwoord gebruikt voor mail van windows 10, ik heb geen instellingen veranderd, dus ik zie niet in dat de fout bij de instellingen zou liggen, bovendien zijn die instellingen niet zo gedetailleerd zoals jij ze laat zien.

0 Likes