24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
printer/scanner brother MFC-9140 CDN
met 1 druk op de knop op het toestel kan men scannen en het wordt door het toestel als attach van een mail verstuurd.
dus enkel outgoing mailserver nodig, dacht ik
geprobeerd met gmail, maar lukte niet
geprobeerd met Telenet:
toch gaat het niet (met of zonder aanvinken van Servercertificaat verifiëren)
Communicatie via het netwerk met SSL is mislukt. Mogelijk zijn de SSL-instellingen niet correct geconfigureerd voor de serverinstellingen. Controleer de SMTP-poort en de instelling bij SMTP over SSL/TLS.
waar zit de fout aub ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier al weken hetzelfde probleem, met de smtp instellingen van gmail én telenet. Geen uitgaande scan te regelen op 2 verschillende printers, een Xerox én een Kyocera.
zet eens voor smtp-verif uw telenet email adres (xxx.yyy@telenet.be)
Zoals @Janneke_Dust zegt, uw mailadres gebruiken. Dan normaal gezien TLS en servercertificaat gebruiken mag NIET aangevinkt staan. En het paswoord voor uw mailbox moet minstens 8 telkens zijn met Hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens.
lukt helaas ook niet (XX.YY@telenet.be uiteraard te veranderen naar eigen telenet mail), pwd veranderd in mail voorafgaand met speciale tekens, hoofdletters, kleine letters en lang genoeg
terug:
Communicatie via het netwerk met SSL is mislukt. Mogelijk zijn de SSL-instellingen niet correct geconfigureerd voor de serverinstellingen. Controleer de SMTP-poort en de instelling bij SMTP over SSL/TLS
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
spreekt van
resultaat:
Communicatie via het netwerk met SSL is mislukt. Mogelijk zijn de SSL-instellingen niet correct geconfigureerd voor de serverinstellingen. Controleer de SMTP-poort en de instelling bij SMTP over SSL/TLS
Ht gebruik van TLS / poort 587 voor uitgaand emailverkeer is aan te bevelen, maar (nog) niet noodzakelijk. Op het moment werkt port 25, zonder beveiliging nog prima.
Er is enkel een aanpassing voor POP3 vereist.
Voor wat betreft smtp in combinatie met port 587 / TLS, let erop dat je dan ook authenticatie gebruikt. De email client moet zich dus inloggen op de server om emails te kunnen versturen.
@dezon schreef:met 1 druk op de knop op het toestel kan men scannen en het wordt door het toestel als attach van een mail verstuurd.
dus enkel outgoing mailserver nodig, dacht ik
geprobeerd met gmail, maar lukte niet.
geprobeerd met Telenet ...
Mogelijk te proberen oplossingen:
1) voor Gmail mag je niet jouw normaal Gmail paswoord gebruiken, maar moet je bij Google inloggen en een app paswoord aanmaken.
Gebruik dit "app specifiek wachtwoord" op je printer.
2) voor Telenet gebruik gewoon smtp.telenet.be, poort 25, zonder authentication.
Voor een vast toestel dat alleen op een Telenet locatie gebruikt wordt heb je geen authentication nodig...
@dezon Moet je hier niets wijzigen: https://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/mfc/cv_mfc9140cdn/dut/index.html?c=be&lang=nl&prod=mfc914...
Bij het tabblad mail
bedankt voor alle mensen die een bijdrage hebben geleverd, het is gelukt met volgende instelling om terug te mailen vanuit een printer/scanner zonder pc
bij tabblad mail in controlcenter; dat is voor de client op de pc om de scanning te laten gebeuren met de juiste settings
bedoeling is van te scannen zonder pc, dus die settings hebben dan geen invloed
voor de volledigheid
app password in google
hoe aan te maken
https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=en
zelf nog niet getest
instellingen waar het mee lukt
Ik heb uw afbeelding afgewezen omdat er een echt mail adres te lezen staat. Dat het van een printer/scanner is maakt niet uit, geen privé gegevens aub. Heel de wereld kan hier meelezen, ook de "deugenieten".
Maskeer dat mail adres en post de afbeelding dan opnieuw.