Beantwoorden
Mikey1954
Freshman Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

scan to email op Brother MFC-J6530DW werkt niet meer

t

Tot voor kort werkte alles met standaard instelling zoals eerder oplossingen hebben opgegeven, Ik heb de alternatieven ook geprobeerd, maar zonder resultaat;

Ook de eindoplossing toegepast" probleem gevonden: blijkbaar mag in het device email adres geen punt/underscore/koppelteken staan" maar dan wordt je device mail niet aanvaard;;Wordt deze functie door Telenet misschien geblokkeerd?

37 reacties
Mikey1954
Freshman Beetjesweter

ook al geprobeerd maar blijf hoe dan ook dezelfde melding krijgen

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

@flip1953 je zou wel eens op het juiste spoor kunnen zitten.

Het gat hier over een oud toestel, dus het zou wel eens kunnen dat deze niet meer de juiste CA certificaten heeft; die zouden blijkbaar ook manueel toegevoegd kunnen worden; maar de verificatie uitschakelen kan natuurlijk ook.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Alles ingevuld via de webportaal van de Brother printer en die instellingen komen ook dan rechtstreeks in de printer te staan en zijn correct ( ook al diverse keren gecheckt).

Internetverbinding: ik merk nu wel dat als ik een bestand wil scannen naar de pc ik deze melding krijg

Mikey1954_0-1728987954058.jpeg

raar want pc en wifi herkennen de printer, maar printer herkent de pc( in casu laptop) niet.

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Dan kan je toch evengoed de ingebouwde "Windows Faxen en Scannen" App gebruiken?

Deze app is niet meer aanwezig in Windows 11 ( en zeker niet in laatste versie, ook niet in optional downloads)

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

Dan heb ik en speciale versie van Windows 11?

Schermafbeelding 2024-10-15 182950.png

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Niet in de huidige versie  24H2 van windows 11 die vorige week gelanceerd is, maar probleem deed zich ook al voor in versie 23H2.....windows 11 pro installeert die niet meer en ook niet in optional features terug te vinden, en ook niet in de windows store ... Ik heb wel de english- US versie zoals ik al jaren gewoon ben.

Ms Scan bestaat wel maar heeft niet echt veel mogelijkheden.

Probleem wel is wel degelijk: de pc herkent de printer en vanaf de pc kan ik de printer laten printen en scannen (alles via wifi verbinding), maar de printer herkent de pc niet en zegt geen verbinding te hebben( dus rechtstreeks scannen en mailen naar de pc vanaf de printer gaat niet).

Denk gewoon dat de printer (5 jaar oud) te oud is en wordt zo al niet meer door Brother ondersteund.

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

faxen en scannen zit er in mijn windows 11 toch ook in. maar, heeft brother hiervoor een speciale app? misschien dat als deze niet aanstaat/geinstalleerd is,  de printer de pc niet kan gebruiken omdat hij deze dan daardoor niet kan zien,omdat als de app niet aanstaat er geen communicatie in de richting van de pc hiermee mogelijk is?

en verder ja, verouderde certificaten op het apparaat kunnen ssl verbindingen onmogelijk maken, daarmee mede het belang van de tijd, in eerste plaats, maar als de certs zelf te oud zijn, ook de firmware. de printer zegt bij firmware wel gewoon ' main ' en geen versienummer ofzo, welk zegt de webinterface hiervan

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Brother had speciale software maar vanaf Windows 11 niet meer installeerbaar( het softwarepakket start zelfs niet op ). Onder windows 10 werkte dat dus wel en bij upgrade heeft Windows 1 er alles er uit gegooid en geblokkeerd want niet meer conform. Ik heb hier ook meermaals Brother Support over gecontacteerd maar nooit een deftig antwoord gekregen.

Dus ik hou het bij Naps2, want dat doet wat het moet doen al is het dan wel vanaf de pc en niet vanaf de printer zelf.

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

als je rechtsklikt op het installatiebestand was er vroeger compatibiliteitsmodus, heb je deze al eens verzet?onder hetNaamloos.png tabblad compatibiliteit . sommige installs draaien na het verlagen ervan wel nog.

mogelijks wel nog na installatie als deze daarmee slaagt, het ook bij de .exe van brother hun programma zelf goedzetten

, als dit alles lukt krijgt de printer =misschien ook een nieuwere versie van de firmware geinstalleerd, en lukt het emailen ook weer

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf!

@WG94  schreef:

@flip1953 je zou wel eens op het juiste spoor kunnen zitten.

Het gat hier over een oud toestel, dus het zou wel eens kunnen dat deze niet meer de juiste CA certificaten heeft; die zouden blijkbaar ook manueel toegevoegd kunnen worden; maar de verificatie uitschakelen kan natuurlijk ook.

Zolang Telenet het toelaat om zonder verificatie te mailen (vanaf het eigen netwerk), dan zou ik de TS volgende settings aanraden:

Send E-mail Settings (SMTP)

Gezien het apparaat vast blijft staan op een Telenet locatie, zou dat (voorlopig) ook moeten werken.

Ik heb nog verschillende Fritz!Boxen staan op Telenet locaties, waarvan de "push mails" gewoon blijven werken op: uit.telenet.be/poort 25/geen authentication

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Geeft geen soelaas... op een Windows 10 start het exe betand gewoon op en installeert alle onderdelen en drivers.... windows 11 aanvaardt het niet ongeacht welke compatibiliyeits ik ook instel....idem met de drivers....iamand bij Brother had aangeraden om de drivers geforceerd te installeren, maar zelfs dan bij heropstarten worden die eruit gesmeten door Windows 11. Brother software en drivers zijn gewoon te oud en dienen herschreven te worden om aan windows 11 te voldoen.

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Dan krijg ik dit als resultaat:

Mikey1954_0-1729061143655.jpeg

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Mikey1954  schreef:

Alles ingevuld via de webportaal van de Brother printer en die instellingen komen ook dan rechtstreeks in de printer te staan en zijn correct ( ook al diverse keren gecheckt).

Internetverbinding: ik merk nu wel dat als ik een bestand wil scannen naar de pc ik deze melding krijg

Mikey1954_0-1728987954058.jpeg

raar want pc en wifi herkennen de printer, maar printer herkent de pc( in casu laptop) niet.

Ik vermoed dat de pc niet herkent wordt omdat een bepaald programma niet in achtergrond draait op uw pc. Je bent u daar niet bewust van, maar dat werd geïnstalleerd bij de initiële installatie van de printer. De fabrikanten zijn daar nogal zwijgzaam over. Hetgeen ik hier beweer is op basis van mijn ervaring van mijn Canon printer/scanner. Door nogal strikt geen processen te laten starten ( vroeger ingesteld met ms-config), kon ik ook niet meer een scan starten vanaf de printer.

Mikey1954
Freshman Beetjesweter

Software inclusief drivers van deze printer wordt niet meer herkend( in geen enkele compatibiliteitsmodus)....exe bestand start gewoon niet op en dat sinds windows 11 want  niet meer compatibel( onder windows 10 geen enkel probleem)...windows 11 gebruikt nu eigen drivers voor de printer ( IPP printerdriver) en scanner... dus de gewone software kan ook niet geinstalleerd worden ....heb Brother al gevraagd om aangepaste software voor windows 11 maar printer ( nu 5 jaar) is al te oud naar het schijnt.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Als ik het installatiebestand "Compleet pakket van drivers & software voor dit toestel download dan gaat die wel gewoon open op Windows 11. De laatste versie voor Windows 11 is van juli 2023: Brother MFC-J6530DW | Drivers & software 

Of de installatie lukt heb ik niet getest...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.