25.036
netweters
|
154.038
antwoorden
|
20.888
vragen
|
Al een goeie 5j gebruik ik notificatie e-mails voor mijjn ip camera's van Hikvision.
dit heeft altijd zeer goed gewerkt ook bij heel, heeel veel e-mails tergelijkertijd.
Voor die instellingen gebruik ik een alias adres van mijn telenet mail.
Plots, ergens midden deze week, merkte ik op geen mails meer te onvangen van de IPC's
Firmware is niet gewijzigd, instellingen zijn niet gewijzigd, bla blabla.
de instellingen die ik altijd gebruikte waren als volgt:
smtp = uit.telenet.be
poort: 25
geen authenticatie niets, werkte perfect
Nu ben ik sindsdien al dagen bezig met allerhande instellingen te proberen maar niets werkt
Het rare is dat ik via mij NVR wel mails kan versturen, maar via de camera's zelf niet.
Ik heb alles ingesteld zoals telenet voorschrijft, en dit werkt dan wel terug op de NVR maar niet voor de camera's zelf.
De mails vanuit de NVR zijn helaas onbruikbaar, zeer kleine geresized afbeeldingen + NVR kan die dit eigenlijk niet aan. du het moet vanuit de camera's komen.
ik heb ook poort 465 geprobeerd met SSL, niets lijkt te werken
Firewall uitgezet op de telenet modem
Ports geforwarded 587 en 465 voor het ip adres van de camera's
Er was een kleine minor firmwareupdate beschikbaar voor de camera's dit ook geprobeerd, ze staan nu op de laatste versie, maar werkt ook niet.
Ik weet het effe niet meer ...
Iemand hier met kennis van Hikvision systemen?
@El_Quandro De afbeeldingen zijn nog niet goedgekeurd door de moderatoren, maar kan je misschien volgende instellingen eens proberen :
Authenticated SMTP
Servernaam: smtp.telenet.be
Poort: 587
Beveiligingstype: TLS
Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).
©️Telenet 😉
@kristofDW
Dit is reeds zo ingesteld.
smtp.telenet.be
587
TLS
Enable STARTTLS
Met authentication Email + Password
@sb
dat is idd een goed idee.
Ik heb me daar al gisteren mee bezig gehouden 😞
wil eigenlijk bij het telenet adres blijven, maar bij wijze van test toch volgende geprobeerd:
Gmail adres aangemaakt app password gegenereerd met smpt settings van Gmail
smtp.gmail.com
587 (with TLS)
465 (with SSL)
Hetzelfde met een hotmail adres
smtp-mail.outlook.com
587 (with TLS)
465 (with SSL)
werkt niet ...
Camera's ook al eens volledig naar factory reset gebracht.
Het gaat eigenlijk om 3 camera's die plots niet meer werken, en 1 NVR die wel werkt met 587 nu.
Voorheen werkte alles op uit.telenet.be:25 dus er is volgens mij van telenet uit iets veranderd.
Oja,
DNS instellingen staan ook goed
Ik gebruikte de telenet DNS
195.130.130.1
195.130.131.1
Maar ook al geprobeerd met
8.8.8.8
8.8.4.4
Firewall uitzetten zou ik niet doen en portforwarding heeft geen nut. Dat is voor extern naar intern en het mailverkeer is intern naar extern.
Het wachtwoord van de Telenet mail lijkt redelijk kort. Heb je dat al eens veranderd?
Kan je met het gebruikte username (de alias dus) en bijhorende wachtwoord inloggen op de webmail van Telenet?
Ik zou sender-address en username gelijk zetten (als ze dat al niet zijn). (mogelijk ook sender gelijkstellen aan sender-address).
Als de puntjes in je wachtwoord de lengte voorstellen van je wachtwoord, zou ik overgaan tot een beter wachtwoord.
@janne_man
Ik kan zeker inloggen met dit adres, of alle aliassen die ik heb en dit wachtwoord.
Heb idd ook al eens sender en receiver gelijk gezet, maar geen invloed
De puntjes veranderen soms, dus stellen zeker niet de lengte voor.
En op de NVR werkt het wel, zie foto met instellingen.
Ik heb gisterenavond nog mijn wachtwoord veranderd dus dit kan het ook niet meer zijn.
Het probleem stelt hem dus op 3 IPC's waarvan 1 ook een totaal ander type is met andere firmware.
Zomaar plots werkt het niet meer, er moet iets veranderd zijn aan Telenet zijde ...
Omdat je schrijft dat je dit probleem niet enkel hebt bij het gebruik van de mailserver van telenet, maar ook (bij wijze van test) met de servers van hotmail en gmail, vraag ik me af of de cameras wel een internetverbinding hebben. Een lokaal IP adres zullen ze zeer zeker hebben - je hebt immers toegang tot de management interface. Is dit adres vast geconfigureerd in de camera of via DHCP verkregen? Staat het default gateway / router adres en subnet correct ingevuld? Is er de mogelijk vanaf de camra een test ping te doen?