Beantwoorden
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

Sinds kort gaat mijn uitgaande mail niet meer. ALtijd wachten op smtp.telenet.be.

De whats up helpdesk zegt maar iets en lult over pop etc... 

Er bestaat daar een blz over voor o.a. iphone ... daar moet ik ssl aanzetten etc... maar ze geven daar in.telenet.be en uit.telenet.be in. Dat toepassen verandert geen fluit. Zelfs uit.telenet.be "antwoord" niet. Met outlook werkt het al helemaal niet meer. 

Helpdesk zegt dat mijn pop niet goed staat, daar waar ik altijd imap server gebruik. Hopeloos wordt je daarvan... wie heeft hetzelfde probleem of een oplossing. Dit duurt nu al een week en helpdesk komt altijd met iets af maar dat werkt voor geen **bleep**n. Nu moest ik inloggen op een bepaalde blz maar ook dat ging niet. Met dank voor elke suggestie

20 reacties
jasmin
Ex-Moderator
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

smtp server telenet werkt niet meer

@flip1953 Ik heb de e-mailadressen in je post gemaskeerd omdat de adressen mogelijks bestaan of in de toekomst zullen bestaan. Je mag dit wel op een andere manier verwoorden zodat je voorbeeld duidelijk blijft, maar niet in die vorm.


jasmin | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

smtp server telenet werkt niet meer

Foxster schijft veel tekst zonder relevante info.

Als er gevraagd wordt om iets te doen komt er geen reactie.

Het is dus geen wonder dat er geen oplossing gevonden wordt, het lijkt erop dat hij wil testen hoelang hij de helper kan bezighouden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tim_6
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

smtp server telenet werkt niet meer

Ik had net hetzelfde probleem. Door manueel te prutsen het ontvangen van e-mails in orde gekregen, maar het versturen lukte nog steeds niet. 

Eerst niet gedaan, maar vandaag op de repair knop geduwd in outlook en sindsdien werkt het wel.

Tim_6_0-1651244486995.png

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

smtp server telenet werkt niet meer


@jasmin  schreef:

@flip1953 Ik heb de e-mailadressen in je post gemaskeerd omdat de adressen mogelijks bestaan of in de toekomst zullen bestaan. 


Zielig ...

Is dat nu terug een nieuwe regel dat adressen niet meer mogen omdat ze mogelijks bestaan of in de toekomst zullen bestaan?

 

In plaats van appreciatie voor de tijd en moeite die ik hier steek in een zo'n goed mogelijk onderbouwd antwoord en mogelijke oplossing, wordt hier geneut over pietluttige details 😫

  1. Door het maskeren van alle voorbeelden met xxxx@telenet.be gaat de essentie van mijn ganse post verloren. Voor mijn part mag je de hele post verwijderen aub.
  2. Dan had je beter de raad van @sb  opgevolgd en de adressen gemaskeerd met @example.com, zodat het duidelijk is wat ik bedoelde.
  3. De manier waarop je hebt gemaskeerd heeft ook geen zin (linktekst gewijzigd), want de link verwijst nog altijd naar een adres "dat mogelijks bestaat of zal kunnen bestaan"
  4. en last but not least, wie zegt dat xxxxx@telenet.be geen bestaande alias is, of een adres dat in de toekomst zal bestaan? of zijn er regels dat xxxx niet mag als alias??
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

pardon, ik heb wel geantwoord maar er staat nog een reactie tussen van iemand anders.

Nu ondertussen is alles in orde gekomen: ik heb geprobeerd en geprobeerd maar niets hielp.

 

Na drie weken nogmaals proberen en alles is in orde, met de gewone instellingen van imap en smtp.

Dus, ergens zal er een probleem geweest zijn bij de database van telenet zelf.

 

Groeten

 

0 Likes
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

smtp server telenet werkt niet meer

hallo

 

wel na twee weken heb ik ook de account telenet eens terug geprobeerd en na enkele klikken (ingeven inlog en gegevens server telenet) direct in orde. Versta dat niet. Ik denk dat er wel degelijk een "probleem" aan de database van telenet was, maar dat zullen ze wel niet toegeven of zeggen zeker. Soit, mijn probleem is eveneens mirakuleus opgelost.