Beantwoorden
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

webmail instellen in outlook

Beste Netweters. Ondanks alle eerdere berichten door andere mede-netweters, wilt mijn Outlook maar niet deftig werken. Ik sukkel voornamelijk met het uitgaande gedeelte. Bijgevoegd printscreens met mijn instellingen die ik op dit forum meermaals heb terug gevonden. Kan iemand mij helpen voor een definitieve oplossing, want ik weet niet wat ik nog meer kan doen, dan dat ik hier allemaal terugvind. Ik dank jullie allen al op voorhand voor de medewerking!Knipsel.JPGKnipsel2.JPGKnipsel3.JPG

0 Likes
23 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

webmail instellen in outlook

@Domi1963 ik heb ook nergens aangegeven dat je dit gezegd zou hebben? Ik heb je aangesproken omdat je richting een mede-Netweter aangaf "Heb ik net voor u ook gezegd." Daarop kaderde ik dat het op een forum kan voorvallen dat verschillende personen hetzelfde advies geven. Ik bedoelde er zeker niets slecht mee, sorry als je dit zo ervaren hebt.  

 

Wat ik wel niet netjes vind, is dat je nu in deze thread een conversatie start over topics die er niets mee te maken hebben. Je bent al even lid van De Netweters (wat we super vinden), maar dan weet je ook dat we hier vooral zijn om elkaar te helpen en dat dit eigenlijk niet zo vriendelijk is richting de topic starter. Als je een klacht heb, mag je die zeker uiten in een topic dat erover gaat. Maar ik dring er ook altijd op aan om het door te sturen via de officiële kanalen van Telenet. 

 

En om even in te pikken op je topics:

 

  • iPhone 11 Hierop heb ik op De Netweters reeds gereageerd dat jouw specifieke situatie, die absoluut niet oké is verlopen, werd doorgestuurd naar de diensten die ermee bezig zijn. 
  • Triiing app Ik vermoed dat het hier gaat over het aantal registraties die je kan gebruiken als WIGO klant. Ook deze frustratie is zeker te begrijpen, maar opnieuw via De Netweters gaan we hier helaas niets aan kunnen versnellen. We volgen het mee op en zodra er een oplossing is, zullen we dit delen met jullie. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

webmail instellen in outlook

Nu de uitgaande mails opgelost zijn, krijg ik sinds enkele dagen geen inkomende mails meer. Zie afbeelding voor mijn instellingen alsook de foutmelding. Ik ga ervan uit dat het niet de bedoeling is dat ik hier om de vijf goed een ander antivirus moet installeren?!

 

Iemand enig idee wat er nu weer fout is.

 

Even om duidelijk te zijn: ik heb dit programma aangekocht voor mijn bedrijf, dus ik wil ook gebruik kunnen maken van dit programma (MS Outlook). Ik lees hier op dit forum dat er allerhande problemen zijn met mailinstellingen, het kan toch niet zijn dat dit en gelijkaardige problemen hier maar niet opgelost raken. Ik reken nu wel effectief op een degelijke en vooral duurzame oplossing.

 

Knipsel.JPGKnipsel4.JPG

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

webmail instellen in outlook

Ik val in herhaling, dus nogmaals: heb je al eens op die foutcode (0x800CC0F) gezocht? Als ik die, samen met 'outlook', ingeef in Startpage, dan krijg ik talloze resultaten. heb je die allemaal al eens bekeken?

 

Een mogelijk alternatief: verwijder AVG eens en installeer Avast opnieuw, maar dan zonder Mail Shield (zoals ik al voorstelde).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

webmail instellen in outlook

Uiteraard zoek ik eerst zelf de fouten op, maar na lang zoeken zonder passend resultaat plaats ik hier mijn vraag. Ik heb Avast moeten de-installeren omdat die belette mijn uitgaande mails te versturen. Dat probleem was verholpen door AVG te installeren, maar deze zorgt dan weer dat mijn inkomende mails niet binnen gehaald worden. Het kan toch niet de bedoeling zijn, zoals ik al eerder zei, om de vijf goed moet veranderen van antivirus programma. Daarmee dat ik graag eens een definitieve en duurzame oplossing heb.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

webmail instellen in outlook

Ik begrijp dat je niet opnieuw wil veranderen, maar Avast was sowieso je eerste keuze, vermoed ik? Als je het ziet zitten, installeer die opnieuw, maar tijdens de installatie kies je voor een zgn. custom installation en laat je Mail Shield en alle "tools" achterwege. Waarom Mail Shield? Omdat die mogelijk jouw Outlook verhindert om mails te versturen/ontvangen én omdat je Mail Shield in feite niet nodig hebt. Ten eerste worden bijlagen gescand File Shield als je ze wil opslaan en ten tweede omdat die mails al gescand worden door de virusscanner van Telenet (dit staat standaard aan als ik me niet vergis). En als je silent mode instelt in Avast, dan krijg je zelfs geen storende pop-ups meer te zien.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

webmail instellen in outlook

Voila... welgeteld één dag heeft het gewerkt. De raad om Avast te installeren zoals u beschreef, is achter één dag al weer een maat van niks. Dit is nu wat ik bedoelde: wat voor zin heeft het om telkens weer te installeren/de-installeren, als het toch weer naar af is!? Kan het nu eindelijk aub eens verholpen worden en liefst langer dan één dag...?!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

webmail instellen in outlook

Dit is nog niet gevraagd, denk ik: gebruik je toevallig een (software) firewall? Indien zo, schakel die eens uit.

 

BTW proberen heeft wel degelijk zijn nut; het helpt om dingen uit te sluiten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

webmail instellen in outlook

Firewall uitschakelen heeft geen positief effect op dit probleem.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

webmail instellen in outlook

Ik weet dat ik vroeger bij een probleem een ander profiel heb aangemaakt in Outlook.
In dat nieuwe profiel heb ik dan alle gegevens opnieuw ingegeven van het e-mail acount, en daarna werkt het perfect.
Ik heb na de test het oude profiel verwijderd.

Nieuw profiel aanmaken:
Configuratie -> Gebruikersaccounts -> Mail (Microsoft Outlook 20..)
In het nieuwe scherm zie je als derde (onderaan) "Profielen weergeven" staan
Maak daar een nieuw profiel aan. 
Laat wel je oud profiel nog even staan.
Kies je nieuw profiel bij "Dit profiel gebruiken bij het starten van Outlook"
Na OK verdwijnt dit scherm.
Dan klik je terug op Mail (Microsoft Outlook 20..)
Stel nu je e-mail account in met de bovenste keuze "e-mailaccounts" en niet bij het opstarten van outlook met je nieuw profiel.
Als het nieuw profiel nog fouten geeft, kan je het terug verwijderen.
Is het opgelost. Verwijder dan je oud profiel.
Succes