24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Beste Netweters. Ondanks alle eerdere berichten door andere mede-netweters, wilt mijn Outlook maar niet deftig werken. Ik sukkel voornamelijk met het uitgaande gedeelte. Bijgevoegd printscreens met mijn instellingen die ik op dit forum meermaals heb terug gevonden. Kan iemand mij helpen voor een definitieve oplossing, want ik weet niet wat ik nog meer kan doen, dan dat ik hier allemaal terugvind. Ik dank jullie allen al op voorhand voor de medewerking!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mails die naar mij verstuurd worden, kan ik zonder problemen ophalen in mijn outlook. Het gaat puur om de uitgaande e-mails die het probleem ondervinden. De timer veranderen heeft geen positief effect.
@MarcN Vervang start TLS eens door iets anders waar je jouw wachtwoord moet ingeven
Edit: vink aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie vereisen aan en gebruik het zelfde wachtwoord als voor inkomende mails.
EDIT: .......
niets te zeggen
Heb ik net voor U ook gezegd, Bolletje😉
@MarcN schreef:Ik sukkel voornamelijk met het uitgaande gedeelte. Bijgevoegd printscreens met mijn instellingen die ik op dit forum meermaals heb terug gevonden. Kan iemand mij helpen voor een definitieve oplossing
Voor een laptop, tablet of smartphone die je ook buitenshuis gebruikt, is het noodzakelijk om "Authenticated SMTP" in te stellen op je toestellen. Je kan immers de SMTP van Telenet niet gebruiken vanop een vreemd netwerk.
Indien jouw probleem zich voordoet op jouw vaste PC thuis, dan is het niet noodzakelijk om "Authenticated SMTP" te gebruiken!
Ik zou dus eens proberen met de volgende SMTP instellingen:
Op die manier zal je ook kunnen uitsluiten of jouw probleem een fout is met de verificatie, of een fout met de encryptie.
Beste netweters.
Bovenstaande suggesties hebben mij niet kunnen helpen, maar wie weet kunnen ze wel zinvol zijn voor andere mensen, dus zeker en vast bedankt voor jullie hulp en steun.
Het probleem lag kennelijk aan mijn antivirusprogramma. Het programma Avast zorgde ervoor dat de uitgaande server niet naar behoren functioneerde. Door AVG te installeren blijkt het probleem zich niet meer voor te doen.
@MarcN schreef:
...
Het probleem lag kennelijk aan mijn antivirusprogramma. Het programma Avast zorgde ervoor dat de uitgaande server niet naar behoren functioneerde. Door AVG te installeren blijkt het probleem zich niet meer voor te doen.
@MarcN bedankt om de oplossing die jou heeft geholpen te delen! 😉
@Suzy Ik heb toch nergens gezegd dat @Bolletje zijn tekst moest verwijderen of aanpassen?
Dat Telenet eerst er eens leert er voor te zorgen om een iPhone 11 Pro Max van Hoegaarden tot in Liedekerke te krijgen. Zelfs daar zijn ze niet toe in staat. Eerst een maand geduurd met alle poeha om die telefoon tot bij mij te krijgen wat hun blijkbaar niet lukte. En dan nog eens 3 weken wachten om mijn geld terug te krijgen. Dan die Triiing apps dat zal ook voor een andere eeuw zijn vermoed ik. Dan rekenen ze mij deze aanrekening nog eens € 50 te veel aan... moet er nog zand zijn want ik kan nog even door gaan hoor...😡