Beantwoorden
gd2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aanbod Streamz+ vs. Play More

Na jarenlang een Play More klant geweest te zijn, heb ik me eind vorig jaar telefonisch laten overtuigen om over te schakelen naar Streamz+, want "het film/series aanbod is exact hetzelfde; je verliest maar enkele TV kanalen... en je bespaart €5".

 

Ter info: ik kijk enkel via de Telenet TV-Box, en gebruik de "Home" knop om naar "TV-Theek/Mijn TV/etc" te gaan. Geen Apps e.d.

 

Als filmliefhebber - vnmlk nieuwe internationale releases - houd ik de Play More kanalen zichtbaar in m'n TV lijst, zodat ik kan checken welke nieuwe film (quasi) iedere dag om 21u op Play More verschijnt, zodat ik die eventueel kan terugvinden in Streamz+.

Nou, valt dat effe tegen.

Om te beginnen werkt de Zoek functie niet. Niet in het Home hoofdmenu, en al helemaal niet in het Serie/Film submenu... Je zou denken dat ze dat na al die tijd online toch wel in orde hadden kunnen brengen... hoe moeilijk kan het zijn om een database te onderhouden?

 

Vermits er ook geen "nieuwste releases" o.i.d. wordt getoond in de suggestieschermen (wel vooral een nadruk op Vlaamse series/films, en wat pushen van "a la carte"), ben ik genoodzaakt om ofwel het ganse aanbod te doorbladeren (leuk is anders), ofwel te filteren op "nieuwe releases"... wat meestal ook niet- of niet behoorlijk werkt. Hoedanook, van de nieuwste Play More releases... is zelden of nooit iets te bekennen. Waar zijn dan al die nieuwe films ?!

 

De info voor 'n serie/film is zeer summier, en niet interactief. In Play More kon je info opvragen, en dan doorklikken op regisseur, acteur, etc... zeer interessant voor een cinefiel.

 

"Verder kijken" is zo buggy als de pest. In de meeste gevallen werkt dit niet zoals het hoort, en ben ik verplicht om iedere keer 'n film of aflevering vanaf 't begin weer op te starten en door te spoelen.

 

De suggestieschermen (onder TV-Theek) zijn eerder statisch, en worden zelden up-gedate. Geen "nieuwste releases" noch "laatste kans" te bekennen... Personeel tekort ?

 

 

Als je meer dan eender welke andere streamingdienst betaald, zou je toch wel wat topkwaliteit en excellente service mogen verwachten. Helaas, Belgenland en z'n media-monopolies, 't is een ding.

'k Zou gewoon m'n 8 maanden €20 moeten terug eisen, plus een flinke boete voor "teleurstelling van het jaar".

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Streamz+ = Play More ? Nope.

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanbod Streamz+ vs. Play More

@gd2  

Als je van Play More naar Streamz+ gaat dan zal je aanbod aanzienlijk veranderen. Het is namelijk niet helemaal hetzelfde wat je kan verwachten. Ik heb in de tijd ook Streamz+ gehad maar ik was ook weer snel terug bij Play More. Het aanbod is dan net even iets meer ook betreft de thema zenders die dan behouden blijven. Als je Play More neemt heb je ook alles van Streamz+ en streamz


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gd2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aanbod Streamz+ vs. Play More

Wel, dát (aanbod aanzienlijk veranderen) is nu net het omgekeerde van wat men mij bij Telenet wist te vertellen : "Streamz+ = Play More, minus enkele zenders"... wat dus allesbehalve waar is.

Die gelijkheid werd/wordt trouwens ook zo geadverteerd.

 

Ver van de waarheid dus, wat mij betreft.

 

En dan hebben we 't nog niet gehad over de tekortkomingen van S+. Of ja, toch wel (zie m'n 1ste post).

 

Ik heb gewoon 't gevoel dat het ganse Streamz+ geval verwaarloosd wordt door de beheerders/eigenaars, en dat het eerder een melkkoe is dan een goeie service naar overbetalende klanten toe.

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanbod Streamz+ vs. Play More

@gd2  

Ik heb het idee dat ik nu meer heb in het aanbod dan enkel in Streamz+ maar dat is mijn beoordeling die ik heb. Over het algemeen ben ik wel tevreden met Play More en was ik ook wel tevreden over Streamz+. Maar omdat wij thuis ook nog wel eens thema zenders bekijken ben ik terug gegaan naar Play More. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gd2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aanbod Streamz+ vs. Play More

"Ik heb het idee dat ik nu meer heb in het aanbod dan enkel in Streamz+ maar dat is mijn beoordeling die ik heb."

 

Dat is dan inderdaad ook zo. En dat bevestigt wat ik voorheen zei: dat het aanbod van Streamz+ NIET hetzelfde is als PM, ondanks wat Telenet beweerde. Ik mijn woordenboek noemt men zoiets een leugen.

Ik ben ook altijd tevreden geweest van Play More (was al klant van in 't begin), ondanks de toch wel hoge toegangsprijs. Het gebruiksgemak, comfort en de uitgebreide interactieve database verzachtten ietwat die kost...

 

En nogmaals: 't is niet alleen het mindere aanbod wat me stoort, maar vooral ook de gebreken, echte bugs, en het gevoel dat er veel minder werk ingestoken wordt dan we van Play More gewoon waren...

Op een slechte dag denk ik dan "Ze doen het met opzet, zodat we allemaal terug naar Play More moeten omschakelen; toch weer €5 extra binnengerijfd". 

0 Likes
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Aanbod Streamz+ vs. Play More

je schrijft : "De suggestieschermen (onder TV-Theek) zijn eerder statisch, en worden zelden up-gedate. Geen "nieuwste releases" noch "laatste kans" te bekennen... Personeel tekort ?"

 

moest je nu eens nadat je tv-theek hebt gekozen op "streamz+" klikken, en tot helemaal beneden scrollen, dan zie je "laatste kans"

"nieuwe releases" zie je ook in het overzicht onder "streamz+"

en komeden releases zie je ook

 

zelf kijk ik ook op kanaal 300 om te zien of er nieuwe films staan, als ik dan op "meer van dit" klik, zie je direct of ie al in streamz staat.

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Aanbod Streamz+ vs. Play More

Ik vind het wel goed en blijf bij play more. Mooie aanvulling met prime video netflix en diqney plus

0 Likes
gd2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aanbod Streamz+ vs. Play More


@cercle  schreef:

moest je nu eens nadat je tv-theek hebt gekozen op "streamz+" klikken, en tot helemaal beneden scrollen, dan zie je "laatste kans"

"nieuwe releases" zie je ook in het overzicht onder "streamz+"

en komeden releases zie je ook

 

zelf kijk ik ook op kanaal 300 om te zien of er nieuwe films staan, als ik dan op "meer van dit" klik, zie je direct of ie al in streamz staat.


 

Na "TV-Theek" gekozen te hebben, zie ik nergens "streamz+" staan...

Wel enige suggesties, "verder kijken", en helemaal beneden idd. "nieuwe releases" en "komende" etc... maar dat wist ik al. En die slaan dus niet (of zelden of nooit) op de nieuwste film/serie releases van Play More. Wat daar staat is 1) summier, en 2) dikwijls al zo oud dat je amper van "nieuwe release" spreken kan.

 

Idem ditto wanneer je uiteindelijk bij "films" (submenu van TV-Theek) terechtkomt, en in de popup menu's bovenaan links kiest voor "All Genres", en dan "Nieuwste Releases". Het resultaat is dan zeer beperkt, en omvat quasi nooit wat recent in Play More is ge-released.

 

Wanneer ik het Play More kanaal check (k. 300), zie ik daar nergens "meer van dit" staan... Enkel "Abonneer je nu".

 

 

'k Begin zo stilletjesaan te denken dat ik maar een Streamz heb, maar wel betaal voor een Streamz+.

0 Likes
gd2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aanbod Streamz+ vs. Play More


@natte2  schreef:

Ik vind het wel goed en blijf bij play more. Mooie aanvulling met prime video netflix en diqney plus


Euhm, dat was nu net mijn punt.

Ik was al eeuwen bij Play More, maar dacht €5 uit te sparen door om te schakelen naar Streamz+, nadat een Telenet medewerker mij overtuigd had door te beweren dat Streamz+ exact hetzelfde is als PM, minus enkele thema-kanalen.

Dat is m.i. dus niet het geval.

0 Likes
cercle
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Aanbod Streamz+ vs. Play More

 

streamz+ staat bovenaan 2de van links, nadat je tv theek hebt geopend

als je de tv gids bekijkt voor kanaal 300 kan je wel "meer van dit" aanklikken

0 Likes
gd2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Aanbod Streamz+ vs. Play More


@cercle  schreef:

 

streamz+ staat bovenaan 2de van links, nadat je tv theek hebt geopend

als je de tv gids bekijkt voor kanaal 300 kan je wel "meer van dit" aanklikken


Dat is hier dus niet 't geval...

Toch bedankt voor de duidelijke toelichting !

 

Effe Telenet contacteren, denk ik dan maar.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Aanbod Streamz+ vs. Play More

Volgens mij (ben niet 100% omdat ik zelf geen digicorder meer heb) hangt het ook af van welk type decoder je hebt of je Streamz/Streamz+ ziet staan als menu-optie in de TV-theek of niet. Bij de TV-box die ik heb, zie je dit bijvoorbeeld niet meer. Daar zie je bovenaan direct de tabbladen films of series staan, en hieronder vind je meteen het aanbod dat er in Play More zit (heb zelf namelijk ook Play More). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

Aanbod Streamz+ vs. Play More

En met pm wordt os ook goedkoper.  Ik blijf  bij pm. 

0 Likes