Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Vanaf Januari 2022 kan je terug kijken naar BBC Three, dat kanaal zal gedeeld worden met CBBC op de 28.2 oost astra.
of deze bij de providers komen (telenet/orange - Proximus) is nog niet geweten.

 

de programmering van BBC Three zijn onder meer programma’s opgenomen die nu nog op BBC One en BBC Two te zien zijn. Het gaat hierbij onder meer om Killing Eve, Fleabag eb Normal People. BBC wil met de terugkeer van BBC Three meer jongere kijkers in de leeftijdscategorie 16-34 jaar bereiken. De jongerenzender werd in 2016 juist afgestoten omdat het kijkgedrag van personen in deze leeftijdscategorie juist meer naar online was verplaatst. Niet alleen met bestaande maar voor ook veel nieuwe programma’s wil de Britse publieke omroep BBC Three nieuw leven in blazen.

Satelliet

De terugkeer van BBC Three staat voor januari 2022 in de agenda. De dagelijkse uitzendingen vinden van 20,00 tot 04.00 uur plaats. De zender zal ook in Nederland te zien zijn en in Belgie. In ieder geval satellietkijkers met ontvangst van de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost kunnen BBC Three in HD-kwaliteit bekijken. Het is nog onduidelijk of BBC deze zender ook buiten het Verenigd Koninkrijk gaat aanbieden.

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
34 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Met sateliet heb je duizenden zenders.

Geraakt ook niet van de grond.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@robatoras  

Die hebben wij ook voor de Nederlandse zenders te bekijken en dat zien we wel op regelmatige basis. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Three komt terug vanaf januari 2022


@robatoras  schreef:

Met sateliet heb je duizenden zenders.

Geraakt ook niet van de grond.


Best je tv uitzetten dan, tenzij kanaal ...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@robatoras omdat satelliet ook niet alles is, de providers die dit aanbieden zijn zelf ook niet echt goed, zenders dat verdwijnen dat bij telenet dan wel zijn, zenders dat ze aanbieden in SD dat in HD beschikbaar zijn, ze proppen zenders op een satelliet freq samen om toch maar minder te moeten betalen aan huur voor de transponders.

het is een stervende optie, ook veel mensen mogen geen schotel hangen van de huisbaas door het uitzicht erdoor buiten.

ik heb zelf een schotel hangen maar het is ook maar wat je wilt zien.

kijk meer via kabel dan via satelliet ook, als je schotel te klein is heb je uitval bij regenweer, of de uplink zijde heeft een onweer boven de streek en je hebt ook geen beeld meer.

of zoals onlangs met oud en nieuw dat hun codering opeens niet meer werkte, ze hebben toen paar dagen alles open gezet zonder codering.

ze komen ook meer en meer in een negatief beeld door al die problemen.

wie wilt dat dan nog nemen????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022


@patrick37  schreef:

 

Of je veel volgers zou hebben weet ik niet zo direct mij zou je al niet mee hebben omdat die zenders niet mijn smaak zijn die je laat zien. 


@robatoras 

Dat zijn toch allemaal zenders die Telenet aanbied.

Zodoende ben jij ook niet tevreden wat Telenet aanbied.

De rest van de zenders is voor mij persoonlijk waardeloze zooi.

Q music,wat is daar nu aan te zien.😅

Daar heb je een radio voor.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

bbc zal door de brexit zo veel mogelijk hun zenders aan meer providers proberen te verkopen om genoeg inkomsten op te halen dan zal hij weer te ontvangen zijn en zullen er een pak van maken ze hebben 7 zenders in totaal vanaf 2022 8 zenders

https://www.bbcbenelux.com/tv-gids/

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@luc55 ze hebben wel meer zenders in de uk de BBC, ze hebben nog hun BBC parlement en een BBC Alba en BBC News en nog enkele, dus ze hebben er nog veel.

en in Amerika zelf een BBC Amerika en BBC Brit BBC Earth en kan nog even doorgaan 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

BBC Three is klaar voor een triomfantelijke terugkeer als tv-zender nadat mediaregulator Ofcom het voorlopig groen licht heeft gegeven om terug te keren

 

Ofcom zei ook dat de terugkeer van BBC Three als tv-kanaal bepaalde demografische groepen en regio's die minder geneigd zijn om naar programma's te kijken, profiteren van streamingdiensten zoals de BBC iPlayer om programma's te bekijken.

"We hebben voorlopig vastgesteld dat het kanaal de beschikbaarheid en het bereik van BBC Three zou vergroten voor mensen die er momenteel geen toegang toe hebben", zei Ofcom. "Vooral kijkers uit huishoudens met een lager inkomen en mensen die buiten Londen en het zuidoosten wonen."

 

Sky had geklaagd dat BBC Three als openbare zender een wettelijk recht zou hebben om in de top 24 van kanalen in elektronische programmagidsen te verschijnen, wat een ander kanaal verder naar beneden zou stoten, wat een hoge zichtbaarheid zou garanderen bij kijkers die op zoek waren naar programma's en kanalen om op tv te kijken . Ofcom bevestigde dat, in overleg, BBC Three een prime-slot krijgt.

 

Ofcom heeft een openbare raadpleging geopend over zijn voorlopige besluit om BBC Three volgend jaar weer op tv te laten verschijnen, evenals over de voorgestelde wijziging van de elektronische programmagids, en zal zijn definitieve besluit tegen het einde van het jaar publiceren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
charlie
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Opgeruimd staat netjes! It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin.

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Het zou wel mooi zijn als Telenet BBC Three terug in het aanbod opneemt ! 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@charlieDe vraag is of bbc daar zelf voorstander voor is, voorlopig is het enkel in de uk, als ze voor bbc three ook een licentie geven dan moet deze in Luxemburg uitgegeven worden voor de Benelux.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

hoop er niet op zal alleen zijn voor Engeland en  Zwitserland zijn

je ziet het bij bbc 4

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Dat is zeer goed nieuws Hans. Dank voor je info

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Voor wie een satelliet ontvanger heeft kan al eens kijken naar de test uitzendingen van bbc three.

 

ASTRA 28,2° Oost:   NEW 10.847V SR 23000 FEC 3/4 DVBS2 8PSK 6951 - unknown service (Entertainment) 6951

 

of Telenet deze zender overneemt of niet is nog niet geweten, meer info volgt de komende tijd.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@Master-Magic kijk voor alle duidelijkheid ik zeg dit NIET om ruzie ofzo te maken maar ik lees hier al sinds de lancering van De Netweters mee en soms vraag ik me af wat heeft een Telenet klant nu weer aan zo een topic??? zoals nu, een topic over een zender die al lang niet meer door Telenet word aangeboden en er allicht nooit meer zal bijkomen. maar zo van die insinuaties en van horen zeggen uit goeie bron en bla bla bla daar heeft niemand wat aan. zit deze zender in het zenderaanbod? NEEN en zolang er geen officiële communicatie komt van Telenet kunt ge hier verkondigen wat ge wilt, ik en nog vele andere hebben er niks aan... 😉

 

ik kom hier voor Telenet en wat er op satelliet gebeurd who cares en als ik het al wil weten ga ik wel naar dat soort websites...

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@Ex-NetweterWat voor u niet interessant en niet nodig is op deze site kan voor een ander wel informatief zijn en interessant, en wat nog niet is kan nog komen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes