Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Vanaf Januari 2022 kan je terug kijken naar BBC Three, dat kanaal zal gedeeld worden met CBBC op de 28.2 oost astra.
of deze bij de providers komen (telenet/orange - Proximus) is nog niet geweten.

 

de programmering van BBC Three zijn onder meer programma’s opgenomen die nu nog op BBC One en BBC Two te zien zijn. Het gaat hierbij onder meer om Killing Eve, Fleabag eb Normal People. BBC wil met de terugkeer van BBC Three meer jongere kijkers in de leeftijdscategorie 16-34 jaar bereiken. De jongerenzender werd in 2016 juist afgestoten omdat het kijkgedrag van personen in deze leeftijdscategorie juist meer naar online was verplaatst. Niet alleen met bestaande maar voor ook veel nieuwe programma’s wil de Britse publieke omroep BBC Three nieuw leven in blazen.

Satelliet

De terugkeer van BBC Three staat voor januari 2022 in de agenda. De dagelijkse uitzendingen vinden van 20,00 tot 04.00 uur plaats. De zender zal ook in Nederland te zien zijn en in Belgie. In ieder geval satellietkijkers met ontvangst van de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost kunnen BBC Three in HD-kwaliteit bekijken. Het is nog onduidelijk of BBC deze zender ook buiten het Verenigd Koninkrijk gaat aanbieden.

   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
34 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Nog 10 maand.

De meesten zitten daar niet op te wachten.

We hebben nu al zoveel zooi waar niemand naar kijkt

van de 88 zenders standaard.

Ze kunnen beter 'n deel posten schrappen en die TV prijs omlaag.

0 Likes
charlie
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Opgeruimd staat netjes! It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin.

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Voor mij zou dit wel een toegevoegde waarde zijn, samen met BBC FOUR 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@charlie   @robatoras  Je ziet zoveel mensen zoveel meningen. En het is niet omdat Telenet eventueel maar de helft van de zenders van nu zou aanbieden dat het zoveel goedkoper zal worden. Zij betalen toch voor die zenders en dat kabelabonnement gaat niet omlaag omdat er maar de helft van de zenders zou op zitten. Het zal voornamelijk van de overeenkomsten afhangen of ze de zenders achter een betaalmuur steken of niet.

Het is niet zoals met Internet waar ze per klant maar een 10-tal mogelijke profielen van up- en download snelheid moeten insteken. Als ze per klant dat moeten doen voor TV dan kost hun dat enorm veel werk. Want de ene klant zou maar 10 zenders willen, de andere 20 enz. en dan nog eens willen kiezen welke zenders. Gegarandeerd ergernis bij de klanten.

Er zijn er nu zoveel, ze zitten niet in mijn weg. En bij satelliet TV is het net hetzelfde, 80 of meer zenders voor een bepaald bedrag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@igvfer satelliet is niet echt te vergelijken, Tv Vlaanderen bied een aantal zenders aan voor een bepaalde prijs maar de engelse en Duitse zijn gratis te ontvangen, dus daar verdienen ze ook nog wat aan, je zou enkel de gecodeerde zenders moeten tellen en dan wordt Tv Vlaanderen ook duur voor wat ze maar aanbieden, er zit ook veel mindere zenders bij dat amper iets waard zijn voor hun geld, ze hebben al de eurosport zenders kwijt en TLC en Discovery, dus niet echt interessant meer.

 

en even over de kabel zenders, als iedereen zou kunnen kiezen wat ze willen zou dit voor telenet ook niet meer rendabel zijn om bepaalde zenders aan te bieden, dan zouden er veel verdwijnen ten koste van de klanten die net die zenders willen.

een zender zou dan veel minder bekeken worden en de prijs dat ze er dan voor betalen zou te laag zijn en die zender zou op den duur zeggen, ja als je niks meer wilt betalen voor ons dan gaat de overeenkomst ook verloren, zenders vragen nu eenmaal veel meer geld elke keer omdat producties ook duurder worden en dan zijn er nog enkele grote uitzonderingen dat heel veel meer geld wilt dan vroeger omdat hun aanbod groter is en zeer gewild bij de kijkers (discovery groep).

 

en als BBC Three erbij komt dan kan BBC Four er misschien ook weer bij, maar dit wou de BBC groep niet vroeger, dus het word afwachten wat er gaat gebeuren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022


@Master-Magic  schreef:

en als BBC Three erbij komt dan kan BBC Four er misschien ook weer bij, maar dit wou de BBC groep niet vroeger, dus het word afwachten wat er gaat gebeuren.


robatoras antwoord.

Denk je dat de overgrote meerderheid daar van wakker ligt,neen

En zeker niet voor BBC four

Waarom zijn ze eerder weggegaan?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@robatoras besparingen bij BBC 😉 de zender Three moest wijken en alleen online nog beschikbaar zijn zodat ze op uitzendrechten konden besparen, Four moest mee gaan omdat er ook moest op bespaart worden en ze voor enkel Four niet genoeg geld kregen van de providers want er moest een kinderkanaal ook wijken met Three dat verdween, dus van 4 zenders met de kinder zenders erbij naar 2, dat kon de kosten niet meer dekken zodat deze ook moesten verdwijnen bij de providers.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

We zitten met ruim 10 kinderkanalen op Telenet  standaard

Op BBC 3 en 4 zitten de kinderen zeker niet te wachten.

Waarom daar geld aan geven.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@robatoras dat zat vroeger in een betaald extra pakket dus de klant met standaard pakket had deze niet, en BBC bood deze extra aan samen met BBC3 en 4 omdat het halve zenders waren, overdag de kinder zenders en s'avonds BBC 3 en 4 zoals nu nog op satelliet te zien is, buiten BBC 3 dat enkel via internet in de uk te zien is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Three komt terug vanaf januari 2022


@robatoras  schreef:

@Master-Magic  schreef:

en als BBC Three erbij komt dan kan BBC Four er misschien ook weer bij, maar dit wou de BBC groep niet vroeger, dus het word afwachten wat er gaat gebeuren.

 

robatoras antwoord.

Denk je dat de overgrote meerderheid daar van wakker ligt,neen

En zeker niet voor BBC four

Waarom zijn ze eerder weggegaan?



Jij mag gerust de mening hebben over de meerderheid. De redenering die je volgt loopt mank want ze is door de algemeenheid vaag.

Hoe bepaal je de meerderheid. Als er per honderd kijkers er minstens 50 zijn die naar iets kijken? Hoe dikwijls moeten ze naar een zender kijken. Volstaat één programma?

 

Ik vrees dat als ik uw redenering strikt volg, er hooguit één zender overblijft: één. Met een beetje goede wil misschien ook nog VTM 1.

 

De variatie aan zenders bied aan elkeen niet alleen de keuze, maar ook een reden tot zeuren tot wat er niet is.

 

Ook de redenering van de betaling door de kabelverdeler aan de zenders is mijn inziens mank. Ik ben er van overtuigd dat het tegenovergestelde ook voorkomt of toch minstens dat het gratis aangeboden wordt. Tenzij transparante informatie van de bron, hebben we allemaal het gissen naar. Er is ook een fundamenteel verschil tussen verdeling via satelliet en kabel. Neem nu een Europees belangrijke reeks van satellieten: Astra.  S.E.S. de eigenaar van deze satellieten heeft bij mijn weten geen particulieren als klant. De klanten zijn die ondernemingen die hun signaal via satelliet wil verspreiden of de ondernemingen die het niet FTA signaal exploiteren.

In het graties aanbod zit wel wat van overheidswege betaalde (gesubsidiëerde) 'propaganda' op. Of het nu gaat om 'nieuws' of 'duiding' volgens een bepaalde invalshoek of om 'cultuur' van uit een ander hoek maakt niets uit.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

Dit zou mijn voorkeur krijgen,en ik zou veel volgers hebben.

+ extra paks te kiezen indien je die wil die Telenet aanbied.AnyConv.com__Zenders.jpg

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@robatoras  

Of je veel volgers zou hebben weet ik niet zo direct mij zou je al niet mee hebben omdat die zenders niet mijn smaak zijn die je laat zien. 

Ik heb ook niks aan kinder zenders aangezien hier geen kinderen zijn , franse zenders kijken we niet dus daar zijn wij ook niks mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde van interesse in zenders en is er bij telenet voor bijna iedereen een leuke zender van zijn keuze, zou anders maar saai zijn allemaal hetzelfde en 4 zenders maar ter beschikking.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

We zijn gewoon rotverwend. Ik kom uit een tijd dat we vier zenders hadden en voor elke verandering van post moest je niet alleen rechtstaan en naar de TV gaan, maar meestal ook nog eens de antenne draaien. Idem voor het geluid harder of stiller te zetten.

 

En dat in zwart-wit op een scherm kleiner dan de meest PC schermen van nu.

 

Rotverwend, en nooit meer tevreden ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Three komt terug vanaf januari 2022

@StefaanH  

Daar sta ik je helemaal in bij. Ik ben wel dan iets jonger dan jou maar toen ik jong was hadden we ook geen 400 zenders tot onze beschikking. Extra zenders al helemaal niet en als er dan eens een nieuwe zender opgestart werd dan was je blij en keek je naar volle verwachting uit wat die te bieden had. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes