Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Ik had stilletjes gehoopt dat de beeldkwaliteit met de vervelling van Play naar Streamz ging opgetrokken worden.  Maar helaas, deze is nog altijd ronduit erbarmelijk.

De resolutie is misschien wel HD, maar de compressie is zo zwaar dat het echt niet leuk is om naar te kijken.

 

Als je de beeldkwaliteit vergelijkt met die van Netflix, Prime en Apple TV: het is echt dag en nacht verschil.  Als ik punten zou moeten geven Netflix 4K: 8/10, Streamz: 4/10 .

Het splinternieuwe tweede seizoen van de geweldige HBO serie "Big Little Lies" wordt zo helemaal om zeep geholpen.  Ik vraag me af of HBO best geen minimum kwaliteitseisen zou opleggen voor zijn partners met het "Home of HBO" label.  Als HBO liefhebber in België heb ik immers geen andere optie dan via Streamz te kijken.


Sorry, maar ik ben echt teleurgesteld.  Zowel op de TV box,  als op de app voor de LG TV alsook die op Apple TV: het is overal huilen met de pet op.

En HDR bestaat enkel maar bij de concurrentie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
60 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz


@fred67  schreef:

Voor die prijs krijg je bij netflix etc echt wel veel betere beeldkwaliteit.


Bij Netlfix zit in het standaardabonnement (€12/maand) ook Full HD. Net zoals Streamz dus, al moet je wel via de Streamz app kijken, en niet via de Telenet digicorder/tv-box. Al ziet Netflix er toch nog iets beter uit. 

 

Disney+ & Prime video geven echter voor respectievelijk €7 & €3/maand 4K beeldkwaliteit, al is het aanbod hier soms beperkt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit Streamz

@m-jan20 

Ik heb deze discussie hier al eens gehad met @Steven-E.

Streamz wordt aangeboden in HD-kwaliteit = 720p of 1080i.

Full HD = 1080p.

Ziedaar het (kwaliteits-) verschil tussen Streamz en Netflix, Amazon Prime, Disney+ enz.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

@Ex-Netweter Streamz wordt aangeboden in Full HD. Artikel: https://customerservice.streamz.be/knowledge/in-welke-resolutie-kan-ik-streamz-kijken-kan-ik-de-resolutie-aanpassen-zodat-ik-minder-data-verbruik 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Beeldkwaliteit Streamz

@m-jan20 Het gaat met niet persé over 4k, full hd etc.

Je kan een zeer mooi 1080p beeld hebben zolang de compressie goed is.

En dat is een beetje het probleem vrees ik...

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

@fred67 weet ik, maar daar ging het niet over. Was antwoord op @Ex-Netweter 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Uit nieuwsgierigheid eens de Streamz app op mijn LG TV gebruikt (ik gebruikte voordien Apple TV).

Tot mijn verbazing is nu de kwaliteit wel ok, dik ok zelfs.

Aanzienlijk beter dan wat ik uit de Apple TV 4K krijg. Nog minder compressie, wat resulteert in minder artefacten + scherper en helderder beeld.

 

Serie die ik bekeken heb om te vergelijken: His Dark Materials

 

Als ik punten zou moeten geven naar beeldkwaliteit toe voor deze serie:

Streamz op
- LG TV app: 8/10

- Apple TV: 6/10

- TV Box: 3/10

 

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeldkwaliteit Streamz

Nog eens een proefabonnement van 2 weken genomen.  Ik schrok me rot van de erbarmelijke beeldkwaliteit via de app op mijn 4K tv.  Dit is niet aanvaardbaar in 2020.  Gelukkig dat het een proefabonnement is.  Zo kan ik met eigen ogen zien hoe slecht die beeldkwaliteit van Streamz wel niet is.  De compressie en de lagere resolutie zorgen voor een erbarmelijke kijkervaring.  Hier wil ik niet voor betalen. (ik betaal met plezier voor Netflix 4K, Disney+, Amazon Prime en Apple TV+, allemaal mooi in 4K met veel minder compressie)

Laat HBO MAX maar vlug naar Vlaanderen komen.  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@KoenBrugge denk dat het een instelling moet zijn of de internet snelheid dat lager is dan normaal zodat een stream zich aanpast aan de snelheid in beeld kwaliteit.

bij de ene via de app op de tv beter beeld en bij een ander niet,

toevallig vind ik dit eigenlijk, de oorzaak moet gezocht worden aan de andere opties voor beeld te verkrijgen,

internet op tv via wifi wordt ook altijd afgeraden daar wifi soms lagere snelheden krijgt op de tv dan via vaste utp kabel.

wil enkel mee denken om het probleem op te lossen omdat het bij de ene wel goed beeld geeft en de andere niet, het is een HD beeld dat je krijgt geen 4K, daar moet je ook rekening mee houden.

ga het binnenkort ook testen op 2 toestellen hier, nog geen tijd voor gehad, beiden via utp kabel.

ben zelf benieuwd naar de kwaliteit daar ik ook beeldkwaliteit full hd of hoger liever zie 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

@Master-Magic ik heb volgende streaming diensten: Netflix, Prime, Disney+ en Streamz.

zowel op een LG TV via UTP aangesloten, als op een Apple TV eveneens via UTP.

De internetverbinding is tip top in orde.

Dus je kan echt wel appelen met appelen vergelijken hier.

 

De kwaliteit van Streamz is hier het beste op de LG TV.  Enkele weken geleden heb ik hier neergepend dat ik de kwaliteit wel ok vond. Ondertussen zijn we weer enkele weken verder en ben ik echt meer in detail gaan vergelijken.

 

Hier mijn score voor de verschillende streamingdiensten:

 

Op LG (UTP)

- Netflix 4K 9/10

- Disney+ 4K 9/10

- Prime 4K 8/10

- Streamz 5/10

 

Op TV Box (UTP)

- Netflix niet getest

- Streamz 3/10

 

Op Apple TV (UTP)

- Netflix 4K 9/10

- Disney+ 4K 9/10

- Prime 4K 8/10

- Streamz 3/10

 

Voor zijn prijs mag het echt wel wat beter zijn. Andere diensten bieden heel wat content in 4K aan, zelfs HDR in Dolby Visicn formaat, en zijn dikwijls goedkoper.

Het blijft een povere poging om mee te doen met de groten (die niet persé duurder zijn).

Ik snap dat dit "work in progress" is, maar dan moet je ook de prijs in het begin niet zo hoog zetten.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

oei, dus nog niet beter, dat is spijtig te horen, wou het binnenkort eens testen (is er nog niet van gekomen) met de kerstdagen, maar zo te horen is het geen aanrader nog 😞 

heb mijn 14 dagen test normaal nog, anders die 14 dagen eens testen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Beeldkwaliteit Streamz

Zopas toch ook eens getest met utp-kabel.  Inderdaad totaal geen verbetering qua beeldkwaliteit.  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@KoenBrugge oei spijtige zaak 😞 klinkt niet positief voor m'n testen binnenkort.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz

Hier ook is getest op LG, Samsung, Apple TV & TV Box. TV Box inderdaad ronduit dramatisch, maar via alle andere platformen vind ik de kwaliteit wel dik oké. Al mag voor €12/maand 4K zeker geen overbodige luxe zijn 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KefRef69
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Beeldkwaliteit Streamz

Volgend jaar komt HBO max naar België, zal beter zijn die streamen in Dolby Digital Plus.
Ik begrijp niet dat sommige klagen over het beeld bij Streamz+ en andere hebben wel goed beeld. Ik ben naar het uitkijken voor een smartphone. Wat beeld geeft nu beter via die app op jou smartphone of via de 4K Apple TV. Ik zou het fijn vinden moest iemand mij daar info over kunnen geven.

Natuurlijk is de fysieke schijf 4K blu-ray het allerbeste beeld, ik hoop naar de toekomst dat ze ook kunnen streamen in die kwaliteit maar dat zou eigenlijk mogelijk moeten zijn, er liggen voldoende glasvezelkabels alleen heeft Telenet nog geen glasvezelkabels tot bij de klant thuis geplaatst. Tijdens de lockdown vroegen ze de streamers hun bitrate te verlagen wat belachelijk was want er is voldoende kapaciteit. Telenet zal weer voldoende personen naar het Berlaymont gebouw hebben gestuurd. Dat was juist perfect de tijd om Telenet is te zeggen hun glasvezelkabels tot bij de klant de plaatsen voor de toekomst.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit Streamz


@KefRef69  schreef:

Wat beeld geeft nu beter via die app op jou smartphone of via de 4K Apple TV. Ik zou het fijn vinden moest iemand mij daar info over kunnen geven.


Is beide in 1080p.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.