Beantwoorden
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Belangrijke update over Play Sports en DAZN

Punt 1: Vanaf 1 juli 2025 zullen de 3 Play Sports-kanalen niet langer beschikbaar zijn via DAZN zelf. Dit betekent dat het gecombineerde DAZN TOTAL+Play Sports abonnement verdwijnt uit het aanbod bij DAZN zelf. Voor wie via de DAZN app naar Play Sports kijkt (en dus geen Telenet klant is), is dat dus een grote onverwachte teleurstelling!

Op de website van DAZN kan je zien dat het abonnement verdwenen is. DAZN bevestigt dit, maar heeft momenteel nog geen persbericht geplaatst:

Bedankt dat je verbonden blijft. Het spijt ons je te moeten meedelen dat Play Sports-kanalen vanaf 1 juli 2025 niet langer beschikbaar zijn op DAZN. Dit betekent ook dat het DAZN TOTAL+Play Sports abonnement uit ons aanbod wordt verwijderd.

Bron: Play Sports aanbod enkel via streaming vanaf 1 December 2025 - Pagina 2 - Userbase

Punt 2:
Tegelijkertijd lopen de onderhandelingen tussen Proximus, Telenet en DAZN over de uitzendrechten van het Belgisch voetbal flink vast. Proximus en Telenet vinden dat DAZN te veel geld vraagt, vooral omdat het aantal traditionele tv-kijkers daalt en de telecombedrijven zelf veel investeren in glasvezelnetwerken. Dit zorgt voor een serieuze impasse, terwijl het nieuwe voetbalseizoen snel nadert.

Zie artikel: Proximus en Telenet zetten DAZN duimschroeven aan over uitzendrechten Belgisch voetbal | De Tijd

Kan iemand van Telenet vertellen waarom DAZN geen Play Sports-kanalen meer aanbiedt? Iedereen die dus een keer naar de Premier League, Eredivisie, Formule 1, etc wil kijken moet nu verplicht 2 abonnementen bij Telenet nemen (Telenet product + Play Sports-abonnement). Wat een stap achteruit...

18 reacties
Koekroeck1
Professional Weetjesweter
Topicvreter! Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Op de site van Telenet (luik Play Sports) is alles van dazn weg. Alleen nog maar premier league, bundesliga en eredivisie. 

Mijn voorspelling begint uit te komen...

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Koekroeck1  schreef:

Op de site van Telenet (luik Play Sports) is alles van dazn weg. Alleen nog maar premier league, bundesliga en eredivisie. 

Mijn voorspelling begint uit te komen...

Het zal wel weer uitdraaien op een welles-nietes spelletje tussen Telenet en DAZN met waarschijnlijk de abonnee weer als grote verliezer. Een scenario van 5 jaar geleden waarbij Telenet pas een uur voor de 2e speeldag een contract had lijkt dus weeral ineens een mogelijk scenario. Waarschijnlijk is om de druk wat op te voeren door DAZN nog geëist om topmatchen zoals Antwerp-Union en Club Brugge-Genk al meteen op de eerste speeldag in te plannen.

Want naast die 2 matchen op speeldag 1 is er op speeldag 2 ook al Genk-Antwerp, op speeldag 3 Club-Cercle, Gent-Union en Standard-Genk, op speeldag 4 Union-Standard, op speeldag 5 Anderlecht-Gent en op speeldag 6 Gent-Club Brugge en Union-Anderlecht. Ik kan me geen enkel seizoen inbeelden waar al zoveel topmatchen gepland stonden in de periode tot en met eind augustus. Dit lijkt me dus echt wel deels op vraag van DAZN om zoveel mogelijk druk te zetten op de telecomspelers om snel een akkoord te vinden.

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Ze hebben nog tijd tot  25/07/2025  om 20.45 start de wedstrijd 

De app staat er wel nog op de tv box van Dazn  

Zal een andere regeling zijn zeker 

waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

voor mij hoeft dat belgisch voetbal zelfs niet.
waar kan je mooier voetbal zien dan bij de premier league 😉
en via play sports heb je zowiezo ook nog de eredivisie.

de internationale kanalen van dazn mogen ze voor mij nog wel erbij laten voor de nba en de serie a.

maar zelfs zonder het belgisch voetbal zou ik nog altijd tevreden zijn met play sports 😉