Beantwoorden
Jari_Opsomer
Freshman Veelweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Belangrijke update over Play Sports en DAZN

Punt 1: Vanaf 1 juli 2025 zullen de 3 Play Sports-kanalen niet langer beschikbaar zijn via DAZN zelf. Dit betekent dat het gecombineerde DAZN TOTAL+Play Sports abonnement verdwijnt uit het aanbod bij DAZN zelf. Voor wie via de DAZN app naar Play Sports kijkt (en dus geen Telenet klant is), is dat dus een grote onverwachte teleurstelling!

Op de website van DAZN kan je zien dat het abonnement verdwenen is. DAZN bevestigt dit, maar heeft momenteel nog geen persbericht geplaatst:

Bedankt dat je verbonden blijft. Het spijt ons je te moeten meedelen dat Play Sports-kanalen vanaf 1 juli 2025 niet langer beschikbaar zijn op DAZN. Dit betekent ook dat het DAZN TOTAL+Play Sports abonnement uit ons aanbod wordt verwijderd.

Bron: Play Sports aanbod enkel via streaming vanaf 1 December 2025 - Pagina 2 - Userbase

Punt 2:
Tegelijkertijd lopen de onderhandelingen tussen Proximus, Telenet en DAZN over de uitzendrechten van het Belgisch voetbal flink vast. Proximus en Telenet vinden dat DAZN te veel geld vraagt, vooral omdat het aantal traditionele tv-kijkers daalt en de telecombedrijven zelf veel investeren in glasvezelnetwerken. Dit zorgt voor een serieuze impasse, terwijl het nieuwe voetbalseizoen snel nadert.

Zie artikel: Proximus en Telenet zetten DAZN duimschroeven aan over uitzendrechten Belgisch voetbal | De Tijd

Kan iemand van Telenet vertellen waarom DAZN geen Play Sports-kanalen meer aanbiedt? Iedereen die dus een keer naar de Premier League, Eredivisie, Formule 1, etc wil kijken moet nu verplicht 2 abonnementen bij Telenet nemen (Telenet product + Play Sports-abonnement). Wat een stap achteruit...

109 reacties
Yveke
Freshman Weetjesweter
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Ik begrijp niet dat sommigen hier de beeldkwaliteit van DAZN slecht noemen.Ik kijk langs webbrowser en kwaliteit is prachtig.DAZN zend in HDR uit en in 5.1 DTS.Misschien is er wel verschil tussen gratis account en jaar abo heb ik tijdens het WK voor clubs gemerkt.Had eerst gratis account en dan jaar abo genomen en kwaliteit was inderdaad spectaculair verbetert..Heb in het weekend naar playsports gekeken naar match van Ajax.Dat was slecht te noemen.Waren percies rood en witte vlekken. die bewogen.Dus verschil van kwaliteit is opperbest Bij DAZN.En ik ben geen dopper en zie ook wekelijks minstens 10 Wedstrijden op DAZN en ongeveer 6 matchen op Playsports.Daaromheb ik ook jaar abo genomen op DAZN voor Serie A en Laliga te kunnen volgen.Is inderdaad duur als je ze alle bij moet nemen,maar voor alles moet je tegenwoordig vet betalen dus is het een keuze die je moet maken he.

Ex-Netweter

Ik heb dit WE ook naar Ajax gekeken op (dure) Sony TV van nog geen 2 jaar oud.

De beeldkwaliteit was prima,alleen zat er lichte vertraging tussen beeld en klank.

Eerste keer dat ik dit bij Telenet heb meegemaakt.

Maar was vlug opgelost door de instellingen op de TV box aan te passen.

Ik moet wel toegeven dat sinds Telenet de matchen live streamt (ipv via coax kabel) de beeldkwaliteit minder is dan vroeger.

Iets wat ik bij bijv. de Europese supercup op VTM gisteren niet had. Daar was de beeldkwaliteit wel prima. Maar dat komt via coax kabel binnen, vandaar waarschijnlijk.

Ik heb DAZN inderdaad een match of twee gratis bekeken tijdens WK voor Clubs. Ik zat precies naar iets 'artificieels' te kijken.

Wat ik ook 'verschrikkelijk' vind is de 'elektriciteit' die rond spelers hangt bij bewegende beelden (stutter?), dit zowel bij DAZN als bij Telenet (ook via coax). Waarschijnlijk omdat ze opnemen met lage kwaliteit.

Dan koop je eens een duurdere TV (na veel onderzoek) en dan zit je met 'stutter' tijdens voetbalmatch.

Al schijnt dat inderdaad een algemeen verspreid probleem te zijn.

Als ik op Netflix een voetbaldocumentaire zie in 4k,dan zie ik geen 'stutter' rond de bewegende spelers.

Maar dat is natuurlijk niet 'live' he.

Ik vind de kwaliteit van veel zaken erop achteruit gaan de laatste jaren, terwijl de prijzen alsmaar stijgen...

abba001
Professional Meerweter
De race is begonnen! Even demarreren... It's your tenth party! BINGO!

een ding is zeker : zo verdeelder het voetbal wordt (om geen namen te noemen) de ene bij 1 de andere bij 2 en ga zo maar verder : zoveel te armer wordt de voetballiefhebber die er naar kijkt

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! De magic number!

@Ex-Netweter Het is niet toegelaten een lid persoonlijk aan te vallen met jouw taalgebruik. De Netweters is een platform van en door de leden. Neem gerust ook even de spelregels door. We kijken er dan ook op toe dat dit niet meer gebeurt. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Beeldkwaliteit van 1080i vergelijken met een 4K Netflix beeld is appels met peren vergelijken, en de streaming van de sport kanalen ligt dan nog lager in bitrate ook denk ik dan een 4K stream.

je kan het niet vergelijken, de sport streams op play sport krijgen ze misschien ook binnen op 1080 kwaliteit en dan nog eens verspreiden geeft ook verlies.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400