24650
netweters
|
151390
antwoorden
|
20594
vragen
|
Iemand in onze buurt heeft van Telenet een ongevraagd abonnement ontvangen. Het betreft een abo op 'Passion XL' en deze persoon heeft via de Telenetwinkel en via de klantendienst gevraagd om deze abo stop te zetten.
In de Telenetwinkel (maandag 3/7) blokkeerde het systeem en via de klantendienst (zaterdag 8/7) kon men niet een document verwerken. Men heeft wel belooft dat het zo snel opgelost ging worden.
Ik zag de factuur dat er al 19.95 euro werd aangerekend op Passoin XL die deze persoon niet heeft aangevraagd, maar toch moet betalen?
2 vragen die wij stellen:
1. Waarom wordt een abo geactiveerd dat sommige personen niet aangevraagd hebben?
2. Waarom kan een abonnement niet meteen gestopt worden?
De problems blj Telenet die kennen we.
Zucht 😞
Je kan ook eens samen met de persoon proberen of je het via Mijn Telenet kan opzeggen, anders zal je geduld moeten hebben en wachten tot de klantendienst het kan doen.
Een entertainmentpakket is altijd minstens een maand denk ik, dus zelfs al zet men dit stop dan blijft dit nog de rest van de maand doorlopen.
Ben je zeker dat de persoon dit pakket niet perongeluk geactiveerd heeft? Via de Digibox, Digicorder en TV-box is dit namelijk niet veel meer dan je pincode ingeven en bevestigen; dat kan je al eens per ongeluk doen als je de boodschap op het scherm niet helemaal begrepen hebt.
Doorgeven dat je dit niet gevraagd hebt en een creditnota laten maken
zal de volgende factuur terug op de rekening staan
Foutjes kunnen gebeuren zal voor ander klant geweest zijn
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/
Betaal enkel het gedeelte van je telenet aanrekening waar je akkoord mee bent in dit geval kan je er €19.95 aftrekken dat moet je dan betwisten via https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/aanrekening/
Nog een optie is bellen naar 0800 66 350 das een nummer enkel en alleen om bepaalde diensten stop te zetten .
@K-330 schreef:1. Waarom wordt een abo geactiveerd dat sommige personen niet aangevraagd hebben?
De klantendienst kan opzoeken wanneer en via welke weg een bestelling is geplaatst. Er wordt ook telkens een order confirmatie via mail (of post) verstuurd in dit geval. Misschien heeft een nieuwsgierige ziel een bestelling geplaatst via de TV shop, maar Telenet gaat nooit zelf diensten activeren zonder bevestiging en akkoord van de klant.
De kans dat er een fout gemaakt werd bij Telenet is klein, maar niet voor 100% uitgesloten.
Als die persoon nog altijd de verstek pincode gebruikt, moet die persoon de code veranderen. Om het eenvoudig te stellen: B komt op bezoek bij A en A is even uit de ruimte waar tv staat. B wil een (slechte) poets bakken aan A en gaat naar één van de weinig omhullende kanalen. B gebruikt de verstek code die iederen kent. B zet daarna terug het kannal op waar het oorspronkelijk stond. Zo poepsimpel is dat.
Voor Telenet heeft A zich geabonneerd.