Beantwoorden
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Quick question: 

 

is niet telenet gerelateerd maar je kan er niet naast kijken: onderhandelingen zijn nog bezig tussen eleven sports & telenet

 

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost

 

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden

 

lees: dit is geen discussie topic over de onderhandelingen 😉

0 Likes
81 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Cru heb de beelden gezien via satelliet in HD,de bron van de Brugge uitzending ging ook via satelliet in HD maar heb al de feeds gezien van de voetbal dat aan bv telenet werd geleverd in HD en dat was ook niet echt goed, tijdens beweging geen vloeiende beelden, kan me voorstellen dat ze nog aan het zoeken zijn voor kwaliteit, maar de productie dat voor de beelden zorgt levert altijd zo HD beelden aan via satelliet spijtig genoeg.

als ze hetzelfde aan de streaming doorgeven en dan nog beetje comprimeren dan heb je geen deftig HD beeld.........


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Master-Magic  schreef:

@Cru heb de beelden gezien via satelliet in HD,de bron van de Brugge uitzending ging ook via satelliet in HD maar heb al de feeds gezien van de voetbal dat aan bv telenet werd geleverd in HD en dat was ook niet echt goed, tijdens beweging geen vloeiende beelden, kan me voorstellen dat ze nog aan het zoeken zijn voor kwaliteit, maar de productie dat voor de beelden zorgt levert altijd zo HD beelden aan via satelliet spijtig genoeg.

als ze hetzelfde aan de streaming doorgeven en dan nog beetje comprimeren dan heb je geen deftig HD beeld.........


Gisteren toch ook verschillende reacties gelezen van abonnees van andere providers (Proximus, Orange) dat de beelden daar wel goede kwaliteit waren. De beelden via de streamingapp van Eleven Sports waren blijkbaar wel slecht, mede door overbelasting veroorzaakt door massale toestroom van Telenet-klanten waarschijnlijk...

0 Likes
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Hier even aan het testen met Samsung Tv icm AppleTv, wedstrijd Antwerpen

-Moeskroen

 

Beeldkwaliteit is niet top, vooral te zien aan de bal. Beeld is niet volledig scherp.

 

Op een iPad was de beeldkwaliteit gisteren wel ok

0 Likes
eddy1960
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Het is balen voor de vlaamse voetbalkijker dat de abonnees zich voor schut gezet voelen heb hier genoeg berichen over geplaatst hopelijk komt het toch nog in orde.  Ik heb een maandabonnement op eleven sports. Zoals gevreesd, gedacht de kwaliteit kan absoluut niet tippen aan deze van telenet. Gisteren gekeken voetbal, wat een gedoe vooraf en tijdens om een match te bekijken en dan nog in een zeer schokkerig beeld, de camerastand. Eerst gecast van mijn pc naar Tv. Na 10 minuten beeld viel uit. Dan gecast van gsm naar Tv, nu en dan kort even stilstaand beeld.  Dan later pc aangesloten op tv nog steeds zeer schokkerig beeld.  De app voor op samsung tv al helemaal een ramp.  Ik heb de zwaarste internetverbinding bij Telenet. Ik zeg het zoals het is. Ooit heb ik naasttelenet ook proximus gehad toen telenet het voetbal niet meer had. Ik heb de twee kunnen vergelijken qua beeld op de gewone zenders en telenet was toen al het beste en nu nog altijd. Maar twee decoders dat zou en ga ik niet meer doen. Dus komaan telenet maak een deal voor al uw abonnees die zich bekocht en bestolen voelen van het Belgisch voetbal. Natuurlijk is er veel geld mee gemoeid maar de abbonnee is daar niet mee gebaat wat zich allemaal in de rand afspeelt ze willen op een degelijke manier naar het Belgisch voetbal kijken met goed beeld en zonder al die poespas en dan nog maar povere kwaliteit hebben.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

zal nog even duren  de telenet klant moet de factuur niet bijpassen omdat de kleintjes er kunnen van profiteren toen ik gisteren in de krant leesde dat tv vlaa klanten gratis naar voetbal kan kijken omdat dit in basis pakket zit dan weet ik niet hoe eleven sports aan hun geld terug ga krijgen

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Cru 3de wedstrijd die ik nu aan het kijken ben via site Eleven, met HDMI nr tv. Ik merk al bij alle partijen buffering, gaat het beeld even naar heel slecht (240p). De algemene beeldkwaliteit lijkt me ook geen Full HD, vooral bij snelle bewegende beelden, zie dat het onscherp is. Ik merk ook gewoon duidelijk verschil met hun zenders via de Telenet box en deze streams. Ook reeds gemeld bij Eleven, krijg je het antwoord, bij ons is het wel goed, einde. Ik hoop dat Telenet ze via hun Tvbox gaat uitzenden.

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Cru  schreef:

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost


Eleven per maand €10,99

Eleven per jaar: €109 --> €9/maand 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Cru  schreef:

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden


Ik heb gisteren & vandaag gekeken via de app (iPhone & iPad), site & Apple TV app. Alle 4 gingen vlot en kwaliteit was ok (vergelijkbaar met Play Sports). Wat ik wel mis, is de omkadering van Play Sports, deze was zéér goed. 

 

Hesgoal.com is een ramp, site staat vol illegale reclame en is zeker niet aan te raden als wekelijks te gebruiken. Ook praktisch onmogelijk om die site deftig op je tv te krijgen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Hesgoal is eigenlijk af te raden; dan toch liever een legaal abo op Eleven.

 

Om het schokkerende beeld zoveel mogelijk te voorkomen (via casting naar TV):

- Probeer de chroomecast eens uit te trekken en 10s. te wachten

- dan terug de chroomecast in te pluggen en dan wachten tot de menu te voorschijn komt

- en dan casten van de gsm naar je TV (mss ook eens de gsm opstarten, doet wonderen).

- Via MI box kan je ook casten (mss effe vragen aan een bekende)

 

Het beeld van de casting naar de TV is bijna ful HD, maar idd blijft het beeld wel stilstaan. Via de Eleven website een match bekijken op je pc lijkt HD, maar eerder SD (ook HD op sd). 

Spijtig dat we via Telenet box, nog geen enkele match kunnen bekijken op de Eleven kanalen. 

 

Porter mag dan wel zeggen dat het heel veel kost die rechten op het voetbal, maar die 180000 PS-fans, betalen ook hun internet, TV en ook mobiel abo. En als al die fans weg zijn, dan is er heel veel money gone.

 

Hoe is dat bij TV Vlaanderen (via de internet app)?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@luc55 wel even opmerken dat je via satelliet maar 1 zender van de Jupiler League krijgt in HD en de rest via internet (2 en 3) alsook voor de eleven met buitenlands sport hebben ze 1 en 2 via satelliet in pover SD en de 3de ook via internet, wel is via internet wel alles in HD te zien, maar enkel via hun eigen slome ontvanger dat via internet is aangesloten en satelliet heeft of de app, wel opletten, je moet een satelliet abbo hebben voor de eleven zenders te zien via de app, zonder abbo op Sat krijg je niks aan voetbal zenders via de live tv app.

 

denk ook dat tv Vlaanderen betaald volgens aantal klanten dat het kan kijken....

orange zal ook zo regeling hebben doordat ze ook een kleiner aantal klanten hebben voor tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

nu zie ik dat alleen een app hebt bij tv vlaa voor 14,95 voetbal en tv zenders zonder satelliet ook een weg geef prijs dat kan toch niet

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@luc55 heb bevestiging gehad van een klant dat enkel app tv heeft zonder satelliet en deze voetbal kanalen NIET heeft, ik heb er satelliet bij dus kan het niet controleren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

dat zal de licht versie(10 euro) zijn er zijn 3 soorten via andere site forum  bevestiging gekregen dat het waar is en de kwaliteit was goed er wordt gestoeft gratis voetbal iemand gaat dat moeten betalen wij dus denk ik

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@luc55 gisteren eens gekeken op de app naar de Vlaamse voetbal en was in lage kwaliteit met blokjes, kennelijk is er verschil met iemand dat satelliet er bij heeft en zonder of kijkt die app daar niet naar 😮 

mij kan het niet een whaauw gevoel geven via de app van tv Vlaanderen, 

zijn nog klanten dat klagen van slechte kwaliteit van de app.

maar ja, wat noemen ze goed beeld hé, misschien als ze de bal in de goal zien gaan vinden ze dit ook al goed beeld omdat ze de bal er in zien gaan hahahahahaha.

wie geen kwaliteit beeld wilt is met alles tevreden 😉 

 

en die dat het mij bevestigd heeft heeft de basic abbo....

 

en weet dat Tv Vlaanderen dit ook niet gratis aanbieden, klanten betalen er deels voor maar de verhoging van het abbo zal wel binnen dit en een jaar volgen, het kost hen veel geld, 

als ze dit kunnen waarom konden ze dan geen overeenkomst met de discovery groep krijgen,

gaat ook over miljoenen euro 😮 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes