Beantwoorden
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Quick question: 

 

is niet telenet gerelateerd maar je kan er niet naast kijken: onderhandelingen zijn nog bezig tussen eleven sports & telenet

 

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost

 

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden

 

lees: dit is geen discussie topic over de onderhandelingen 😉

0 Likes
81 reacties
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Ik denk ook dat er weinig kans is dat er voorlopig een goedkoper abo voor Belgisch voetbal komt. De grootmachten kijken naar elkaar. Ik zie slechts een kentering als Proximus daar mee zou uitpakken. Minder abo's op het totaal pakket zou voor Tn het aanbieden van buitenlands voetbal niet meer rendabel maken.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@riji  schreef:

@Hofkens "Een goedkopere formule met enkel Belgisch voetbal voor 10,99 euro per maand zal er bij Telenet sowieso niet komen."

 

Waarom niet?

Spontaan natuurlijk niet, maar gedwongen indien er genoeg klanten afhaken, wel.

Dit vergt tijd, maar nu zijn er voor het eerst specifiek voor het voetbal, goedkopere alternatieven (ES, Orange, satelliet) en dit vind ik belangrijk.


Net omdat mensen bereid zijn om extra te betalen voor het gebruiksgemak dat ze niet moet werken met extra kabels en apps enzovoort. Proximus heeft jarenlang 2 aparte sportpakketten aangeboden, maar sinds begin vorig seizoen werd Belgian Sports en International Sports samengevoegd tot All Sports, wat ook neerkwam op een prijsverhoging voor wie slechts 1 van de 2 pakketten had. Aangezien ze het nog niet hebben terug geschroefd na een jaar lijkt het mij dat er geen massa klanten het pakket hebben stopgezet.

 

Zo ook jaren geleden bij Telenet. De extra zenders van Play en Play More waren ook verdeeld over verschillende pakketten van ongeveer 5 euro. Sommigen moesten dus ook ineens het dubbele gaan betalen voor dezelfde zenders te zien via (toen nog) Rex en Rio. Het brengt bedrijven meer op om grotere pakketten aan te bieden dan vele kleine pakketten. Als je soms al reacties leest van mensen die enkel Play hebben voor Terugkijk-TV, terwijl een 2e Digicorder al goedkoper is per maand zodat je meer kan opnemen. En dan kan je via Terugkijk-TV nog niet eens reclames doorspoelen via de zenders van DPG Media.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Hofkens Ik ben het eens met uw uitleg. 
Het probleem is dat een paar ondernemingen de markt overheersen en dat zo het vrije markt principe niet echt speelt. De overheid zou de klanten meer moeten beschermen. Enkel het verplicht open stellen van de infrastructuur is gebeurd, maar dit heeft nog lang niet voldoende baat voor de klanten.

Toch zal die van een uitbreiding van het aantal spelers moeten komen en vandaar mijn positieve houding tegenover o.a. Eleven Sports.

Natuurlijk zal niet iedereen met extra kabels/toestellen willen werken, maar dit kan toch al eenvoudiger technisch opgelost worden. Zo o.a. met een native app voor de belangrijkste TV-systemen.

Natuurlijk is er ook de troef van de goede kwaliteit van Telenet (beeld, administratie, klantendienst), maar ook dit heeft zijn grenzen tegenover een faire prijs van een nieuwe concurrent. Het zal daarom meestal om de financiële beperktheid van de klant gaan, maar er is ook een groep (waartoe ik behoor) die niet langer willen uitgebuit worden door TN.

Overigens kan die strategie van TN om steeds meer en beter aan te bieden tegen een steeds hogere prijs, niet eindeloos aangehouden worden. Bij de start was dit nog enigszins te begrijpen omdat er zoveel kleine pakketten waren (waarover u het zelf ook had), maar intussen is die uitleg voorbijgestreefd. Zo met het niet aanbieden met een optie "enkel Belgisch voetbal", maar ook met bijvoorbeeld een pakket PLAY. Ik moet daar enkel 4 documentaire zenders van hebben, maar betaal wel bijna 12 euro in de maand. Dit pakket is veel te heterogeen (zenders, films, series, terugkijk). Er is onlangs een PLAY verhoging met 20% gebeurd om meer series te kunnen aanbieden... die ook voor mij gold met mijn 4 zenders.

 

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Toch even melden dat de kwaliteit bij Eleven Sports intussen helemaal in orde is.

Ik kijk via de Eleven Sports app op een Apple TV "bakje".

Ik kijk voor afgerond 12 euro/maand en keer niet terug naar Play Sports zolang er geen optie is "enkel Belgisch voetbal".

 

0 Likes
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Inderdaad de streamingkwaliteit is veel beter (chromecast). Wat nog altijd onhandig is: op later moment een livestream starten. Je moet dan schuiven met de tijdbalk van de live-stream en dat is niet zo adequaat. Het is dan werkelijk mikken om de start van een reeds gespeelde match te vinden.

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Voordeke Je hebt me iets bijgeleerd.

Ik zal een mail sturen naar ES. Misschien een optie: live/vanaf begin kijken.

 

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Mijn mail werd beantwoord door ES: ze kennen het probleem en werken aan een aanpassing (optie om makkelijker vanaf het begin te kunnen kijken bij te laat afstemmen op een wedstrijd).