Beantwoorden
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Quick question: 

 

is niet telenet gerelateerd maar je kan er niet naast kijken: onderhandelingen zijn nog bezig tussen eleven sports & telenet

 

dus: ben aan het twijfelen tss play sports en eleven sports

reden: jaar abo kost maar 12 euro per maand dus is een maar een kleine meerkost

 

echter heb ik van een collega gehoord dat de kwaliteit van de streaming niet dat is...

is een collega met ervaring dus inhome zal alles in orde zijn, je kan het idd niet vergelijken met de beeldkwaliteit van play sports

dus mijn vraag: zijn er reeds mensen die getest hebben? zo ja wat is de kwaliteit? heb gehoord dat het iets beter is dan hesgoal.com 

kost natuurlijk niet veel geld maar heb wel graag kwaliteit voor sportwedstrijden

 

lees: dit is geen discussie topic over de onderhandelingen 😉

0 Likes
81 reacties
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@Umbra666 

"@thomiwilli1  @riji ... enkel eerste speeldag via laptop (verbonden met LG oled '19 via HDMI ), die eerste speeldag was pure ellende, veel buffering, delay terwijl ik vlotjes de 270Mbps haalde, dus nee lag niet aan m'n Internetsnelheid."

 

Bij mij was het toen wel OK (met laptop-hdmi-TV) en daarom vraag ik mij af of je laptop zoals bij mij bekabeld verbonden was met internet danwel via wifi; ik meen dat vooral de stabiliteit van de verbinding hier belangrijk is en beter gewaarborgd is bekabeld dan draadloos.

 

stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Niet doen. Eerste speeldag liep stream achter op de wedstrijd, waardoor iedereen al de push notification van Sporza kreeg dat de match afgelopen was, terwijl wij nog aan het hopen waren dat KV alsnog van Anderslecht ging winnen.

 

Tweede speeldag heeft de streaming er gewoon 25 minuten uit gelegen en heb ik mijn geld terug gevraagd en gekregen (en zo waren er nog).

 

Terug op Play nu. Dik tegen mijn goesting want ik wil dat tv abo buiten eigenlijk en full ip of netflix model tv.

 

Hesgoal en IPTV zijn niet legale alternatieven, maar vaak heel veel buffering en slechte kwaliteit. Om maar te zwijgen van Hesgoal hun virus praktijken ....

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@stefanmechelen  schreef:

Terug op Play nu. Dik tegen mijn goesting want ik wil dat tv abo buiten eigenlijk en full ip of netflix model tv.


Je kan ook Play Sports pakken zonder Telenet TV 😉 maar dan moet je wel kijken via Chromecast of Apple TV (wat overigens zeer goed werkt bij mij). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
K-330
Professional Meerweter
Berichten: 148
Opgeruimd staat netjes! Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Hier is Eleven sports (via app op gsm/MI Box) buiten gekieperd. Abo op hun kanalen is ook stopgezet!

 

Nog ALLEEN via Play sports den voetbal bekijken en dat willen we zo houden.

De casting van de aparte Play sports app werkt uitstekend en kwa kwaliteit is het ook zeer goed.

Via Yelo play app werkt ook perfect, zowel nar de box, als naar de Mi Box (via casting).

 

Wat wil een mens nog meer...

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@K-330 

"Wat wil een mens nog meer?..."

 

Een abonnement beperkt tot enkel Belgisch voetbal"

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

@riji 

daarom vraag ik mij af of je laptop zoals bij mij bekabeld verbonden was met internet danwel via wifi; ik meen dat vooral de stabiliteit van de verbinding hier belangrijk is en beter gewaarborgd is bekabeld dan draadloos.

 

Nee was via zeer stabiele wifi, regelmatig speedtests gedaan en deze zat echt heel stabiel rond de 270 Mbps. En dan nog, als op een speeldag al 2 wedstrijden (cercle-antwerp en die van Brugge) letterlijk wegvallen en het beeld echt standaard minder is dan wanneer ik een wedstrijd op play sports bekijk. Dit heeft niets met dat kabeltje te maken, maar met hoe Eleven via hun "third party" alles binnen krijgt of niet in dit geval. Nee je mag zeggen over Telenet wat je wil, maar die staan meer garant vr kwaliteit dan dit Eleven. Enige positieve is Peter Vandenbempt als commentator en Sonckske als co'tje.

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Umbra666  schreef:

En dan nog, als op een speeldag al 2 wedstrijden (cercle-antwerp en die van Brugge) 


Heb deze 2 matchen gekeken en 0 problemen gehad... De kwaliteit op Play Sports is inderdaad wel beter dan die van Eleven zelf via de app. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Kwaliteit beter bij TN, dit zou er nog aan mankeren voor die prijs en met die formule van PS.

Maar goed, het is ieder zijn keuze. Evenwel als de massa klanten zo reageert, zal er bij TN nooit naar de klant geluisterd worden. Ik wil een nieuwe speler met een voor de klant faire formule en prijs maximaal kans geven.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Gisteren de wedstrijd Antwerpen-Gent gezien via de website van ES: beeldkwaliteit OK en geen haperingen. Ik denk overigens dat de resolutie FHD was.

Opstelling: bekabeld internet - desktop-PC (macmini) -browser (safari) - HDMI-kabel - TV (LG-OLED)

 

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Vandaag Standard-Genk en Club-Beerschot gezien via de Telenet TV Box en ook hier geen beeldproblemen meer. Het lijkt er dus op dat de situatie stilaan onder controle geraakt, zowel via de app van Eleven Sports als via de zenders op de Telenet-decoders, want ook hier waren vorige week regelmatig korte onderbrekingen.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Standaard- Genk & Brugge - Beerschot waren bij mij OK.

(laptop-browser-hdmi-tv)

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@riji  schreef:

Kwaliteit beter bij TN, dit zou er nog aan mankeren voor die prijs en met die formule van PS.

Maar goed, het is ieder zijn keuze. Evenwel als de massa klanten zo reageert, zal er bij TN nooit naar de klant geluisterd worden. Ik wil een nieuwe speler met een voor de klant faire formule en prijs maximaal kans geven.


Orange? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?

Lijkt full HD?😂 Lijkt wel SD, als ik het vergelijk met play sports zenders en andere streams. Dat lijkt gewoon hun standaard te zijn bij Eleven. Ook hun voor en nabeschouwingen zijn amateuristisch, om nog maar te spreken over hun box to boxke🙄

Het is allemaal heel afhankelijk hoe je kijkt, zijn nog genoeg met problemen qua beeld. Via Telenet is de buffering, haperingen ook terug ok, alleen SD in deze tijden not done.

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@Umbra666  schreef:

Ook hun voor en nabeschouwingen zijn amateuristisch, om nog maar te spreken over hun box to boxke🙄


Vergeleken met de vorige omkadering van Play Sports is dit inderdaad lachwekkend te noemen, al vond ik de nabeschouwing zelf van Filip Joos & Wesley Sonck voor/tijdens/na de match van Antwerp-Gent qua inhoud wel zeer goed, al heb ik dat toch liever in een studio. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ervaringen met streamingkwaliteit Eleven Sports?


@m-jan20  schreef:

@Umbra666  schreef:

Ook hun voor en nabeschouwingen zijn amateuristisch, om nog maar te spreken over hun box to boxke🙄


Vergeleken met de vorige omkadering van Play Sports is dit inderdaad lachwekkend te noemen, al vond ik de nabeschouwing zelf van Filip Joos & Wesley Sonck voor/tijdens/na de match van Antwerp-Gent qua inhoud wel zeer goed, al heb ik dat toch liever in een studio. 


Over smaken valt te discussiëren. Ik heb liever omkadering ter plaatse, mede door de sfeer in het stadion (al valt dat nu wel volledig weg) en liever ook enkel kenners die analyses maken. Bij Studio Live halen ze er met momenten meer BV's bij dan echte voetbalkenners...