Beantwoorden
Bawi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Game of Thrones : Duurtijd

Ik vraag mij af waarom de afleveringen van Game of Thrones (seizoen acht) die te bekijken zijn via Play telkens 3 tot 5 minuten korter zijn dan de duurtijden die ik online vind. Betekent dit dat er scenes zijn weggeknipt?

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game of Thrones : Duurtijd

Reclame die weg geknipt is?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Game of Thrones : Duurtijd

@Bawi, die vraag hebben mijn Social collega's ook al gekregen, daar weet ik het antwoord ondertussen al op. 

 

Dit heeft te maken met de frame rate. Europa heeft namelijk een andere frame rate dan Amerika, waardoor de afleveringen korter zijn bij ons. Je mag zeker zijn dat je geen enkele scène mist, de file die Telenet gebruikt komt rechtstreeks van HBO. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Game of Thrones : Duurtijd

"PAL has a closer frame rate to that of film, so most films are sped up 4% to play on PAL systems, shortening the runtime of the film and, without adjustment, slightly raising the pitch of the audio track."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PAL#PAL_vs._NTSC

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Game of Thrones : Duurtijd

Off topic. Domme vraag misschien. Maakt het verschil tussen NTSC en PAL nog wat uit in het geval van Digitale TV?

Ook bij het "on demand" kijken dat toch grotendeels via Internet gaat?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Game of Thrones : Duurtijd

Of het nu analoog of digitaal is, een opname wordt gedaan met een aantal beelden per seconde. Het scherm waarop afgespeeld wordt is eveneens ingesteld op een aantal beelden per seconde. Als beiden niet identiek zijn, zal het afspeelprogramma een bepaald algoritme volgen door eenzelfde beeld meer dan eens te geven of door beelden te droppen. Daarnaast is er ook de techniek om het iets sneller of iets trager te laten aflopen.

0 Likes