Beantwoorden
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

Hallo , ik weet niet of mijn vraag hier hoort , maar vind geen beter topic!

Mijn vraag dus ; 

Ik kijk digitale tv via een kaartje & nu merk ik dat op stories tv ineens geen sport 40 & tvcc meer te zien is ! Heb ik iets gemist ivm een verandering v/d tv zender ?

Kan iemand mij hieromtrent uitleg geven ?

0 Likes
20 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@vlotte-eduard op http://www.sport40.be/tv-gids/vandaag 

zie ik ook voor paar dagen geen programma info, denk dat ze een stille dood zijn ingegaan of dat ze een paar dagen verlof nemen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@Master-Magic ...idd. had het ook gezien op hun site

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@vlotte-eduard ik heb met jouw post even een nieuw topic gestart. Gezien het over een specifieke uitzending gaat op Stories TV. Zo vinden anderen met dezelfde vraag dit onderwerp gemakkelijker terug. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

Bedankt om het op de juiste plaats te zetten 😊

vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

En blijkbaar had je gelijk ...ik heb vandaag een mail gekregen van Soetkin Desloovere van avs;

 

Beste Eddy,

 

Sport40 is jammer genoeg stopgezet. Stories TV gaat een andere weg inslaan.

 

Vriendelijke groeten,

Soetkin

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

had het verwacht, ze moeten bezuinigen bij AVS, een zender minder is dus het resultaat.

Stories is op weg om een muziek zender te worden met Oldies muziek (jaren 60 tot 90) heb ik de indruk.

kennelijk is er daar een publiek voor.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

Van telenet geen communicatie hierover & idd. weer een zender minder & dan nog wel ene met auto/motor & sport magazine in t basisaanbod ,maar prijs blijft wel stijgen!

Denk eraan om over te stappen naar orange 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

is het nadeel van zo kleine zendertjes, er zijn er al veel gestart in Vlaanderen en na enkele jaren gestopt omdat het niet leefbaar is en te duur en te weinig inkomsten en te weinig kijkers om nog rendabel te blijven werken, de groep van AVS moest bezuinigen met resultaat dat de zender met minste kijkers verdwijnt, denk dat Stories ook geen lang leven meer zal hebben, ze zijn er constant veranderingen aan het doen en waarom, er kijkt amper een kat naar.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

& op dit eigenste moment is Q2 al meer dan 1 uur uit de lucht want krijg hier een zwart scherm & dit op de verjaardag v/d opening v/h ijzeren gordijn !

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@vlotte-eduard 40 min later ongeveer Q2 eens opgezet en speelt hier, misschien tijdelijk probleem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@Master-Magic  Hier nu 23u35 & nog altijd geen Q2 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@vlotte-eduard dan zal het probleem bij jou zijn, herstart je box eens, kan helpen soms.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vlotte-eduard
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?

@Master-Magic  Ik heb geen box maar digitale tv met kaartje CI+

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen sport40 & tvcc meer op Stories TV?


@vlotte-eduard  schreef:

@Master-Magic  Ik heb geen box maar digitale tv met kaartje CI+


Spijtig dat je dit niet onmiddellijk melde, dan had ik gisteren eens gecontroleerd. Ik vond de reacties van gisteren afdoend. Vermits er geen reactie gekomen is van kijkers via Digicorder/Digibox of TV-Box kan het moeilijk een algemeen probleem zijn. Ik zie twee mogelijkheden. Een zuiver lokaal probleem of een verkeerde versluiering waarmee de settop boxen van Telenet geen probleem hadden, maar die niet ondersteunt werd door de CI+.

Als je tijdens de storing van Q2 zonder problemen kon kijken naar 30 VTM Kids Jr, 1 VTM HD, 34 VTM Kids, 7 Vitaya of 39 Q-Musiq, dan heeft het wat te doen ofwel met het doorsturen van het signaal van ik weet niet waar en zouden ook de settop box kijkers dat probleem gehad hebben, of wel een versluieringsprobleem. Kon je geen van bovenstaande zenders kijken, dan was er een probleem met de bundel (mux) die over 306 MHz verstuurd wordt.

 

Nu vanmorgen is er geen probleem met Q2. 

 

Vermits je een goede tv hebt, zou ik u aanraden om een manuele scan te doen op de 'compact' (dvb-c in SD kwaliteit) signalen.  Deze scan moet je in twee keer doen waarbij je de huidige instellingen niet mag wissen. Je doet een bijkomende scan op 290 MHz en op 298 MHz. 

 

Het kan wel wat gepruts worden om deze zenders een beetje te ordenen. Als je tv toevallig een Samsung is, dan raad ik je aan om op uw tv een export naar usb-stick te doen van de kanaal instellingen. Op pc installeer je Chansort, hiermee open je het bestand dat van de tv komt, na het bestand gekozen te hebben, kies je de tweede optie Modify current list... Indien nodig kies je de tab Digital Cable. In het rechter deelvenster verander je enkel de waarde in de kolom New Pos. Opslaan en terug opladen in de tv.

 

0 Likes