24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
Sinds Zaterdag 5 April worden door alle providers in belgie de site's met sport streams dat illegaal zijn en dus niet officieel zijn van een provider of aanbieder geblokkeerd op aanvraag van de streaming aanbieders zelf (DAZN bv) zodat klanten de officiële weg moeten volgen om deze te kunnen bekijken zodat zij (die aanbieders met de sportrechten) geen geld zien verdwijnen aan diensten waar geen kosten wordt betaald voor de sportuitzendingen.
@Master-Magic en wat gaat dat helpen, VPN verbindingen, illegale IPTV (Qtv) noem maar op, halen ze er 1tje offline komen er 10 in de plaats.
Zelfde verhaal met die goksites en dergelijke die ze moeten blokkeren snappen de providers nu nog niet dat dit geen hol uithaalt en zo te omzeilen valt 😂
En maar blokkeren en klik klik en hup weer toegankelijk 😀
Als het zo zal zijn als vroeger met de torrentsites zal het gewoon om DNS niveau zijn en met een 1.1.1.1 heb je de blokkering al omzeild.
Streamingdiensten zouden beter werken met global rights want er zijn veel sporten die je zelfs onmogelijk legaal in België kan bekijken.
@Kcquipor da blokkeren is zo achterhaald en de providers weten het en toch blijven ze het doen, dweilen met kraan open...
@Peter78 Dat is enkel voor op sites streaming, die illegale iptv is hier nog zo geen probleem, in Nederland doen ze er meer jacht op, daar worden servers weggehaald en krijgen de personen dat het verkopen grote boetes in de miljoenen.
de site streams zijn een begin, als ze de IP adressen van de sites en streams blokkeren weet ik niet of een vpn gaat helpen.
's ochtends een zonsondergang willen zien is ook achterhaald.
opendns is ondertussen ook niet meer actief in belgie waardoor zo ook VPN niet meer werkt voor zo diensten als illegale sportzenders en IPTV, dus zeggen dat VPN een oplossing is is hierbij weer verbroken.
@Kcquipor schreef:Als het zo zal zijn als vroeger met de torrentsites zal het gewoon om DNS niveau zijn en met een 1.1.1.1 heb je de blokkering al omzeild.
Inderdaad blijkt het op DNS niveau te gebeuren. De host name van een illegale provider zal niet langer het echte IP adres ontvangen, maar dat van een lokale "stop server".
De verantwoordelijkheid komt daarmee bij de DNS provider te liggen, iets wt OpenDNS schijnbaar niet wilde accepteren. Daarom dat hun servers nu niet meer vanuit Belgie gebruikt kunnen worden - of beter gezegd, vanaf publieke IP adressen met een geolocatie in België. Goed mogelijk dat andere DNS providers gaan volgen.
Of dit echtgaat helpen het gebruik van illegale streaming site tegen te gaan betwijfel ik. Gebruik van VPN lijkt een makkelijke work-around.
@Arnie als ze dit op andere landen ook gaan toepassen met DNS blokkering dan kan het moeilijk beginnen worden met VPN vrees ik.
de jacht hiermee is nu echt begonnen als de rest volgt.
maar dan moet Telenet wel zien dat hun eigen streaming apps nog werken wat de laatste dagen meer en meer wordt gemeld dat de sport streaming niet meer werkt van Telenet.
Ze moeten van dazn voetbal veel blokkeren en gebeurt soms zeer slordig
Na de rest wordt niet gekeken
@Master-Magic ik lees vandaag dit artikel beetje vreemd dat het maar over de helft van de website gaat. 🤔
Typisch Belgisch zeker 😁
@Peter78 die van die site leest iets op sat4all en maakt er dan een eigen bericht van op zijn site die meestal maar de helft info heeft dan wij uit belgie al een tijdje weten.
ik zie veel van die berichten van hem dat de helft niet kloppen of fout zijn, die staat er om bekend 😉
De gewone gebruiker zal een probleem hebben en dit heeft met de sport niets te maken maar heeft er wel last van