Beantwoorden
nicovanaken
Professional Beetjesweter
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
97 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@waterrat1978 dit heb ik nog niet getest, je kan niet alle apps hebben hé 😉 is een dure hobby...

en je moet een nederlandse provider kiezen voor een abbo te starten, zie niet direct een andere weg om dit te abboneren.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
riji
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ik heb genoeg aan de Pro League.
Dan lijkt het eenvoudig om de goedkopere oplossing te kiezen: kijken via de DAZN app, die zowel op de smart LG tv staat als op de Telenet decoder.
Wat de kostprijs van het abonnement betreft, lees ik: (na de recente verhoging van de prijzen)
- DAZN Pro League gaat van € 24,99 naar € 29,99 voor de maandelijkse formule
- Ga je een contract van 1 jaar aan met een maandelijkse betaling? Dan betaal je € 19,99 per maand.
- Je kan er ook voor kiezen om het volledige contractjaar in één keer te betalen. Dan kost dat je € 219
Ik betaal afgerond 25 euro per maand voor Play Sports zonder enige keuze omtrent het pakket.
Er was wel het voordeel dat je bij Telenet je abonnement kon stoppen tijdens de (zomer)voetbal-competitiestop.

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Meer info 

https://www.nieuwsblad.be/sport/voetbal/tenzij-er-snel-iets-verandert-supercup-duel-tussen-union-en-...

Dat klopt wel het WK voor clubs was een mooie geschenk voor iedereen 

En zoals artikel zegt zullen de meeste de app gebruiken werk op veel toestellen tot het in orde is 

Umbra666
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Een bus vol! BINGO!

@riji €20 (mits jaarabonnement) voor enkel JPL is gewoon veel te duur, DAZN vraagt zowel aan hun klanten als de providers veel te veel.

@luc55 het WK voor clubs een geschenk, realy? Zeer slechte uitzendingen, lopen ook bijna minuut achter met de live, die vertraging was ook zo op hun kanalen via Telenet box, maar via hun app nog slechter, ook haperingen, dit terwijl internetsnelheid perfect is en Netflix, HBO in 4k, downloaden perfect vloeiend gaat. Neen DAZN is het niet in mijn ogen, duur voor een povere kwaliteit-kwantiteit. 

Follow the White Rabbit
riji
Professional Meerweter

@Umbra666 Het kan wel zijn dat 20 euro (duur) is voor enkel Pro League voetbal, maar daar heb ik geen vat op.
Omdat ik enkel matchen uit deze competitie kijk, doe in een voordeel van 5euro/maand tov Telenet Play Sports.
Ik vraag al lang dat Telenet zo'n deel aanbod zou aanbieden: tevergeefs.
In verband met de uitzendkwaliteit van deze matchen: het is toch DAZN die voor de technische kant instaat, ook als je via Telenet kijkt... voor zover ik weet.
Ik vind het wel boeiend nu Telenet, dat nooit naar zijn klanten luistert en eigenmachtig prijsverhogingen doorvoert, eens in een afhankelijke positie zit....

riji
Professional Meerweter

Sorry, antwoord aan verkeerde persoon gekozen

waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

welja,telenet zal nu zo'n deelaanbod hebben met de premier league,de eredivisie en de bundesliga.

in feite is het nu simpel.
wil je het belgisch voebal zien?ga dan naar DAZN.
wil je de premier league(en andere) zien?blijf bij telenet.

waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

ik vraag me wel af hoeveel oudere klanten play sports zullen blijven behouden.

veel oudere mensen namen wellicht play sports om hun favoriete belgische club te kunnen volgen(en misschien het veldrijden).
daarbovenop nog de gekende veranderingen dat je internet nodig zal hebben vanaf 1 december,
niet alle oudere mensen hebben volgens mij internet.maar ik ga nu zelf niet discusseren,dit is al genoeg gebeurd hier de voorbije maanden.

wat ik maar wil zeggen=voor oudere mensen weet ik niet of nog velen play sports zullen behouden als je alles tesamen in rekening neemt.