Beantwoorden
nicovanaken
Professional Beetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
147 reacties
VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

DAZN heeft overeenkomst met Franse clubs om het voetbalcontract te verbreken.

Zie link: https://www.tijd.be/ondernemen/sport/frans-voetbal-start-met-eigen-zender-en-dat-zegt-ook-iets-over-...

VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ook interessant: de poll op HLN

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/we-staan-nog-steeds-open-om-te-onderhandelen-reactie-dazn-nu-ges...

Tot nu toe 4432 stemmen:

Hoe kijkt u straks naar het Belgisch voetbal?

• Ik heb al een abonnement bij DAZN (5%)

• Ik zeg mijn abonnement bij mijn huidige provider op en kies voor DAZN (17%)

• Ik zeg mijn abonnement bij mijn huidige provider op en kijk niet meer (60%)

• Ik ga wel naar het stadion (18%)

Umbra666
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

@VERTIGO123 slechte poll, omdat de keuze om bij het sportpakket van je huidige provider te blijven, er niet tussen staat, dat kies ik nl.

Follow the White Rabbit
MAC1
Experienced Weetjesweter
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

Telenet baalt van stopzetten onderhandelingen DAZN: “Moet redelijk en fair zijn”

De Jupiler Pro League gaat op 25 juli weer van start via de match tussen Royal Antwerp FC en Union SG. De openingsmatch zal niet direct op tv te zien zijn doordat rechtenhouder DAZN de onderhandelingen met de telecomoperatoren heeft opgeblazen. Telenet betreurt de eenzijdige stopzetting van de onderhandelingen.

Telenet reageert als volgt op het stopzetten van de onderhandelingen. “Wij vinden het spijtig dat DAZN eenzijdig beslist heeft om de onderhandelingen stop te zetten”, vertelt woordvoerder Stefan Coenjaerts aan Het Laatste Nieuws. “Wij hadden graag tot een akkoord gekomen, maar wel een akkoord dat redelijk en fair is voor alle partijen.”

“Wij blijven ook openstaan voor verdere gesprekken. Maar DAZN heeft ons laten weten dat er zeker niet verder onderhandeld zal worden vóór het begin van de competitie. Daardoor zal er dus geen Belgisch voetbal te zien zijn op onze Play Sports-zenders”, geeft Coenjaerts aan.

“Dat is buiten onze wil om helaas de realiteit. Wij hebben onze klanten intussen geïnformeerd dat er een prijsdaling in het Play Sports-pakket zal worden doorgevoerd van 5 euro per maand. Als er geen akkoord bereikt wordt over het Belgisch voetbal, zal een Play Sports-abonnement maandelijks nog 19,99 euro kosten in plaats van 24,99 euro”, besluit Coenjaerts.

nicovanaken
Professional Beetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ik heb het inderdaad gezien en DAZN schrijft ook niet meer over de rechten van de Bundesliga. De Ligue 1 staat er wel nog tussen. Dat heb ik wel gemist bij Telenet vorig seizoen, want er werden geen matchen van de Ligue 1 live uitgezonden. Ik keek dan wel naar het samenvattingsprogramma van de maandag.

Nu zal het dus online zoeken worden om samenvattingen te zien van de Bundesliga en eventueel de Premier League. Niet dat ik zoveel wedstrijden hier live van volgde, eerder af en toe eens.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

off topic en geen lol: meer dan 100 000 in Vlaanderen.

Umbra666
Freshman Veelweter

@janne_man Verwaarloosbaar dus

Follow the White Rabbit
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Om het iets duidelijker te maken: dus Leuven met 104.906 inwoners (dat zijn geen kotstudenten, die verblijven daar enkel) is dus gewoon verwaarloosbaar? Een standpunt gelijk een ander. 

waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

en als telenet slim is,kunnen ze zelfs meer voetbal uitzenden met hun huidige uitzendrechten.

van de europa league en de conference league werden de matchen van 18.45 niet zo vaak uitgezonden op play sports.
zelfs van de champions league werden de matchen van 19.00 soms niet getoond op play sports.
terwijl telenet toch de uitzendrechten heeft van die europese matchen.dus via deze weg kan play sports al meer voetbal uitzenden.

Umbra666
Freshman Veelweter

@waterrat1978 euh ik kon toch alles zien vd Champions League, zowel de 2 vroege matchen alsook de 21u matchen en vd Europa League zonden ze toch ook telkens paar vroege en late matchen uit? Nu waren er ook nog kanalen vrij, maar moet ook telkens commentatoren beschikbaar hebben en sommige matchen zijn echt ni interessant genoeg e.

@janne_man mijn mening is indd als ge in deze tijden nog geen deftig internet hebt, loopt ge met heel veel achter. Trouwens vele zenders op de Telenet tv-box zijn ook al via internet, zoals de Play Sports zenders.

Follow the White Rabbit
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Bij tv Vlaanderen nu ook officieel weg.

IMG_5640.jpeg

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
K-330
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Ligue1 samenvatting:

https://ligue1.com/videos

Vanavond gratis naar Gent-AZ gezien op Dazn app.

Men heeft het geluid van het stadion gedempt en t commentaar was saai en eentonig.

Als dat zo gaat van het nieuwe competitie van de JPL, arm pintjesvoetbal dan!

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Daar heb je wel gelijk in nu moeten ze hun Play sport hun bundel zeer slim gebruiken en maximum uithalen 

Dazn starten weer onderhandelingen in aug weer hebben ze laten weten