Beantwoorden
nicovanaken
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
205 reacties
Dirk_H
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Wanneer je de 7 dagen proefperiode kiest bij Dazn heb je daarna niet de mogelijkheid om door te schakelen naar het abonnement waar je het eerste jaar maar 19,99€ per maand betaalt. Dus proefperiode tijdig opzeggen en daarna opnieuw een abonnement nemen aan 19,99€ per maand lijkt me de beste optie 

Tags (1)
VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Naar die 'kleine' sporten kijkt geen kat...

Is juist EK voetbal voor vrouwen geweest, gratis te bekijken op VRT, ik durf te wedden dat de kijkcijfers meer dan bedroevend waren... ik heb geen enkele match bekeken...

Zelfs het topvoetbal is een verliespost voor Telenet... enige reden waarom ze een sportabo aanbieden is om klanten aan zich te kunnen binden voor hun core business, nl internet, telefoon en TV, en dan nog liefst als all in pack.

riji
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is waarom mensen schijnbaar altijd meer willen. Ik denk dat dit eerder opgedrongen wordt door de aanbieders, commercieel bepaald.
- Akkoord, de mensen zijn verschillend, maar wat heb je er nu aan om halve dagen voetbal te kijken op TV. Je kijkt dan al zeker naar ploegen waar je geen enkele ervaring mee hebt. Het maakt niet uit wie er wint. Wat verwacht je dan eigenlijk? Veel doelpunten, spannende match, kwalitatief hoogstaand voetbal... hoe dikwijls zullen je verwachtingen dan voldaan worden?
- Ik ben ook altijd begaan geweest met zij die minder geldelijke middelen hebben. Waarom voor hen geen kwantatief minder omvattende, goedkopere keuze aanbieden, zoals bijvoorbeeld: enkel de voetbalwedstrijden van de Pro League.
- Ik heb het in het algemeen moeilijk met het beginsel: meer is beter.

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@riji  schreef:

Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is waarom mensen schijnbaar altijd meer willen. Ik denk dat dit eerder opgedrongen wordt door de aanbieders, commercieel bepaald.
- Akkoord, de mensen zijn verschillend, maar wat heb je er nu aan om halve dagen voetbal te kijken op TV. Je kijkt dan al zeker naar ploegen waar je geen enkele ervaring mee hebt. Het maakt niet uit wie er wint. Wat verwacht je dan eigenlijk? Veel doelpunten, spannende match, kwalitatief hoogstaand voetbal... hoe dikwijls zullen je verwachtingen dan voldaan worden?
- Ik ben ook altijd begaan geweest met zij die minder geldelijke middelen hebben. Waarom voor hen geen kwantatief minder omvattende, goedkopere keuze aanbieden, zoals bijvoorbeeld: enkel de voetbalwedstrijden van de Pro League.
- Ik heb het in het algemeen moeilijk met het beginsel: meer is beter.

Een abonnement met enkel Belgisch voetbal gaan ze net zoveel mogelijk proberen te vermijden. Veel supporters willen graag betalen voor het Belgisch voetbal. Dus door het abonnement 5 euro duurder te maken en daardoor ook buitenlands voetbal aan te bieden gaan ze waarschijnlijk veel meer cashen dan wanneer ze enkel een abonnement uitbrengen met de Jupiler Pro League. Zie nu ook maar met DAZN die tot vorig seizoen wel nog een abonnement hadden met enkel Belgisch voetbal en nu niet meer. Vroeger had Telenet ook een 5-tal kleinere zenderpakketten met themazenders. Die werden nadien ook samengevoegd door Play en nu heb je voor diezelfde extra zenders al Play More nodig sinds Streamz gelanceerd werd een 4-tal jaren geleden. Alles in zo'n duur mogelijke abonnementen steken in de hoop dat de klanten toehappen en meer betalen dan wat ze bekijken.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Hofkens  Play more is ook al geen optie meer met al die zenders dat er al uitgegaan zijn, het pakket wordt alsmaar minder en je blijft hetzelfde betalen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
riji
Professional Meerweter

Ja, het is logisch dat een commercieel bedrijf kiest voor de optie waarmee het meest verdient.
Maar zijn Telenet en Proximus zomaar een commercieel bedrijf als alle andere? Ze staan, samen met enkele kleine verwanten, tegenover een massa klanten, die elk alleen staan met hun wensen en belangen...
Om de vraag kernachtig te stellen: mogen ze de keuze van hun klanten zodanig beperken dat de klant moet betalen voor wat hij NIET wil? Ik zou antwoorden neen, zolang het commercieel doenbaar blijft. Maar ja, wat als maximaliseren van de winst het essentieel doel is?

Umbra666
Experienced Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

@riji tuurlijk wil ik zoveel mogelijk kunnen kijken, al ist maar voor de keuzes zo ruim mogelijk te houden. En qua sport, zie ik zo goed als alle matchen van RSCA, heel veel PL, F1, Barça, Bundesliga, Europese competities en waar mogelijk pik ik een Serie A match mee. Het is maar waar je u geld en tijd aan wil spenderen. Live sport op tv is hier nog best çva qua prijs vind ik. Ik kan er niet bij dat mensen steeds alles/veel willen voor weinig geld of nog erger, gratis, dat zijn w*nkers in mijn ogen.

Follow the White Rabbit
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Klopt wat je zegt we zijn nog goedkoop land 

Als ziet in Nederland moet je bij 4 aanbieders een contract aansluiten voor wat je hier krijgt 

waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

in nederland zijn er toch maar 3 aanbieders voor het voetbal,
namelijk espn,ziggo sports en viaplay.
ofwel is het weer veranderd in nederland?

waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

voor play more heb je nu allerlei alternatieven.
van het themakanaal national geografic wild zit nu alles ook bij disney+,en daarbij opties zonder reclames.
van het themakanaal animal planet(in het basispakket bij telenet) zit nu ook veel in het pakket van hbo max.
sommige thema-muziekzenders(o.a. mtv 80's) kan je via tv vlaanderen ontvangen.
en voor de films heb je tegenwoordig andere streamingsdiensten genoeg.
streamz zend ook veel vlaamse films uit.maar ook daar heb je met sooner een alternatief als streamingsdienst voor vlaamse films 😉

riji
Professional Meerweter

Natuurlijk dat je veel kunt kijken als dat is wat je wilt en dat je de prijs dan redelijk vindt.
Vind je het ook logisch dat ik evenveel moet betalen als ik veel minder wil en kijk?
Het is niet mijn bedoeling in een twistgesprek te belanden, ik wil enkel verduidelijken dat ik geen behoorlijke keuze heb.