25.202
netweters
|
155.372
antwoorden
|
21.014
vragen
|
Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.
Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.
Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.
Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.
Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen. De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.
En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...
De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.
Umbra666 Het klopt wat je zegt we zitten in Belgie nog aan een scherpe prijs
Vrienden en ik denken dat er 14 euro zal bij komen dan zal Play sport voor 39 euro worden verkocht
En Dazn zal dit ook aan deze prijs aanbieden de zelfde bundel als vroeger maar wel met alle zenders van play sport
Dat zal tussen elkaar worden afgesproken
Onderschat Disney+ niet nu geen interesse maar binnen 5 jaar wel
Orange en tv vlaanderen houden zich afzijdig
Zeer bewust als je zag wat ze gaven aan welke prijs eigenlijk dat je voetbal kon kijken weet je wel waarom
@Hofkens Dat lezen we hier ook op deze link:
Dat is al goed nieuws, want Dazn, dat wordt hoe langer hoe meer minder. En Disney+ heb je ook Nat.Geographic. De Amerikanen hebben diepe zakken met dollars!
@luc55 Tv Vlaanderen bood voor 15€ via de app de 6 zenders aan, dit was nog aan de oude overeenkomst met Eleven, nu Dazn eigenaar is gelden andere regels en kosten, canal+ de eigenaar van tv Vlaanderen is gekend om zijn niet hoge bedragen uitgeven voor zenders, dat is de reden dat er al veel zenders zijn verdwenen bij hen,
ik vrees dat als de voetbal bij hen terug komt dit nog enkel via de app zal zijn omdat satelliet verspreiding veel geld kost, in het begin zaten de 2 zenders van eleven er op, en na een jaar verdween eleven 2 om nog enkel eleven 1 op satelliet aanwezig te zijn omdat het te duur was voor eleven toen.
vrees dus dat deze nu zal verdwijnen via satelliet om de kosten te drukken voor beiden.
@Master-Magic Ze mogen hun zenders eens wat meer ordenen bij TV Vlaanderen en al hun sex zenders helemaal achteraan zetten,
@riji kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht via de site of is dit specifiek emailadres? Ik ben er serieus overvaan het denken om dan mijn jaarabonnement ook op te zeggen, heb nog tem do 31/07 en als er dan geen akkoord is vrijdag neem ik opzegbaar maandabonnement, dat mag dan toch of mag je geen ander abonnement nemen?
Rob Beenders, federaal minister voor Consumentenbescherming, vraagt aan de Economische Inspectie om Brits streamingplatform DAZN te onderzoeken. Dat meldt het kabinet van de minister in een persbericht. Volgens het kabinet liepen er klachten binnen over onduidelijkheden en wedstrijden die onverwacht niet beschikbaar waren. (HLN.be)
De klachten kunnen er gekomen zijn van de consument en misschien ook van de Telco's.
Inspectie bij Dazn; eindelijk 🙂
Voila hier ook beroep gedaan op mijn 14 dagen herroepingsrecht en opzegging per mail verstuurd, denk dat er velen dit gaan doen.
Daar ligt het probleem
Om de 84,4 miljoen euro terug te verdienen die het jaarlijks betaalt aan de Pro League, zou DAZN meer dan 350.000 jaarabonnementen moeten verkopen (kostprijs: 240 euro per jaar)
zou er in totaal in Belgie zo veel mensen het Voetbal pak nemen
Het wordt moeilijk of de prijs moet na een paar maand terug omhoog om uit de kosten te komen
@luc55 ze krijgen dit enkel als ze de providers ook mee hebben, zonder de andere grote sporten dat enkel bij telenet zit kunnen ze het niet halen,
wie bij telenet de vlaamse voetbal willen zien betalen het grote bedrag per maand en krijgen waar ze misschien enkel naar kijken, de belangrijke sport uitzendingen en ze betalen mee voor de vlaamse voetbal kijkers.
anders lukt het niet voor DAZN, dat merken ze ook na de start, ze dachten sterk te staan maar het valt tegen.
Er zou ook een probleem bij de klanten zijn dat het niet duidelijk was die 20 euro en de 35 euro
Na de betaling zagen ze meer dan 20 euro van hun rekening af was (raar dat je de betaling niet begrijpt )
De klanten willen dat er jaar bedrag staat en niet maand bedrag om duidelijk te maken dat was 1 van de grote problemen
Ook iets van wedstrijden die niet meer spelde iets van internet dat op was